nysgerrig om stavning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Faith

Tristan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

aya-zia

FrkHamilton skriver:

Nu hvor jeg har tygget lidt mere på det er jeg faktisk kommet frem til bedre at kunne lide Trisdan end tristan og tristian.

hehe sådan havde vi det også... man skal lige smage på navnet

Anmeld

15. maj 2013

aya-zia

Maja88 skriver:

synes faktisk din og himmelblåes kommentarer er ret så nedladene...

far kan sku ikke gøre for han er ordblind i stærk grad...

til ts.. synes det er fint i vil tænke på farmand og hvorfor ikke stave det som det egentlig udtales

mange tak... valgte også ikke at svare på deres kommentar... syntes den var lidt under bæltestedet...kan godt se at han kommer til at stave navnet hele tiden

men det er ik værre end hans søstre aya og zia...

og ja det hvis man lige tænker over det så udtales det faktisk trisdan

Anmeld

15. maj 2013

aya-zia

Chewy skriver:

Kan godt forstå du vil tage hensyn til din ordblinde kæreste, men jeg synes også I skal tænke på jeres søn og det faktum at han ALTID ville skulle sige - hej, jeg hedder Trisdan - Trisdan med D.

Jeg synes ærligt at det er synd. Det kommer til at være så træls for ham, og en lidt unødig gene for ham, når den mest normale måde er Tristan.

Men smukt navn i øvrigt

det er da ik mere træls for ham at skulle stave sit navn end hans søstre...

aya skal altid (i en alder af bare 6 år) stave sit fordi folk ik forstå det er stavet sådan

og zia skal altid fortælle det er med Z (og hun er 5)

så er der mit efternavn BUKALO... det skal også altid staves (det skåner vi ham for)

hans far hedder Frausing men har valgt at ændre det til Mikkelsen så han heller ik skal stave det...

i principet er det ik forskel på om han skal stave sit navn eller sige det er med D end en kristina som skal skal sige med k eller CH.. eller alle andre som laver navne om...

vi udtaler navnet TRIS-DAN og derfor vil vi også stave det sådan

Anmeld

15. maj 2013

aya-zia

Laulund87 skriver:

Ej nej nej min mand er ordblind, men jeg ved at han ville lære at stave vores datters fulde navn uden problemer. Det er et navn der skal siges og staves rigtig mange gange så så svært vil jeg ikke mene det kan være at lære det.

Tænk på barnet der skal, gennem hele livet, stave og udtale sit navn mange gange fordi det er så usædvanligt. Det må godt nok være øv

Så hvis de andres svar er nedladende, er mit nok også

det er vel ik værrer at han skal stave sit end alle ander skal...

f.eks. hans søstre aya og zia.... de staver da deres nu og de er kun 5 og 6 år

Anmeld

15. maj 2013

Maja88

Laulund87 skriver:

Ej nej nej min mand er ordblind, men jeg ved at han ville lære at stave vores datters fulde navn uden problemer. Det er et navn der skal siges og staves rigtig mange gange så så svært vil jeg ikke mene det kan være at lære det.

Tænk på barnet der skal, gennem hele livet, stave og udtale sit navn mange gange fordi det er så usædvanligt. Det må godt nok være øv

Så hvis de andres svar er nedladende, er mit nok også

min mand er også ordblind og ville også stave det trisdan

Anmeld

15. maj 2013

Laulund87

Maja88 skriver:

min mand er også ordblind og ville også stave det trisdan

Super. kan ikke lige se hvad det har at gøre med det jeg skrev..

Anmeld

15. maj 2013

LucieDelPesto

vil tilføje at jeg sagtens synes I kan stave det Trisdan man kan jo for hunden stave navne på alle mulige måder, og selvom min datter hedder Ramona skal jeg STADIG stave det for alle, selvom det for mig virker ligeud af landevejen. synes det er nuttet at du tager hensyn til din kæreste og kommende farmand og det er trods alt jer der skal leve med navnet . synes det er kært med D også

Anmeld

15. maj 2013

LucieDelPesto

og hey du har helt ret - i VIRKELIGHEDEN udtales det faktisk Trisdan, det minder hvertfald mere om den måde man ville udtale det på i engelsk talende lande iøvrigt hedder jeg selv Louise et helt almindeligt navn, men det skal også ALTID staves så lad for søren ikke det stoppe jer, lækkert navn btw! har passet en dreng der hed det (med t dog) men han er simpelthen en dejlig person.

Anmeld

15. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja88 skriver:

Jeg tror ikke i kan sætte jer ind i hans position...

Men hvor er det frækt og nedladene at sige de kan vælge et navn som BO for så er der jo nemt for far..skal de da sqibda ikke når de elsker navnet Trisdan og det kan klare så simpelt for far at stave det med d istedet for t

Min meget tætte veninde gennem mange år er ordblind, i ret høj grad. Så ved mere om det end du tror. 

jeg ville hellere vælge et kort fint navn hvis man vitterligt ikke mener man kan lære det fremfor at stave et det forkert.

Det er i min verden kun at tage hensyn til far og ikke barnet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.