nysgerrig om stavning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2013

Pigent

vi er blevet enige om navnet REGNER VI MED hehe

vi er også enige om stavemåden... min kæreste er ordblind og har derfor valgt den måde som er bedst for ham

men hvordan vil i stave det???

Jeg vil stave det Tristan

Jeg tror i skal søge om at få det godkendt hvis det skal staves Trisdan for det ser ud til at det ikke er godkendt også tror jeg at jeres søn vil komme til at skulle stave sit navn rigtig mange gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

LinLin

aya-zia skriver:

vi er blevet enige om navnet REGNER VI MED hehe

vi er også enige om stavemåden... min kæreste er ordblind og har derfor valgt den måde som er bedst for ham

men hvordan vil i stave det???

Jeg troede det skulle være et "specielt" navn

Tristian og tristan/trisdan er for mig to vidt forskellige navne - de udtales vel ikke ens???

Trisdan synes jeg bare ser helt forkert ud - selvom det nok er mere sådan jeg udtaler navnet

Så tada! Jeg har stemt Tristan (men er simpelthen nødt til at sige at jeg aldrig ville give mit barn et navn der starter med trist.... )

Anmeld

10. maj 2013

aya-zia

Maja84 skriver:

Ville stave det Tristan, vidste ikke man kunne stave det anderledes, og må indrømme jeg synes det ser helt helt forkert ud, da jeg jeg så heller ikke ville udtale set som Tristan men ordret som det staves men det skal i jo gøre som i synes

det skal udtales med d... altså TrisDAN

Anmeld

10. maj 2013

aya-zia

FruK skriver:

Tristan - jeg har aldrig set det på andre måder.

Jeg kan godt forstå jeres tanker, når nu din mand har svært ved at stave. Men har I med i jeres overvejelser, at jeres søn kommer til at skulle stave det hele sit liv? Tristan er den "normale" måde at stave det på, så han kommer til at se det skrevet forkert rigtig mange gange, vil jeg gætte på. Bare hvis I ikke har tænkt på det. 

altså navnet skal udtales TrisDAN

Anmeld

10. maj 2013

C-Dog

Jeg synes det er fint uanset hvordan i vælger det. Nu om dage kan man jo nærmest hedde og stave navne ligesom man vil. Selv hedder jeg et sjældent navn og det har aldrig gået mig på at jeg skulle rette i breve og folks udtale osv. Det tar to sek det er ikke noget man dør af, folk får det til at lyde som verdens undergang at have et specielt navn. Selv en Lukas/Lucas eller en Cecilie/Cæcilie vil jo skulle rette på folk ind i mellem

Anmeld

10. maj 2013

aya-zia

Miss Kat skriver:

Hmm jeg tror ikke, hverken stavemåden Trisdan eller Tristian eksisterer. Men i dag hvor man nærmest kan hedde alt, er det jo ikke sikkert, det er en forhindring.

tistian er godkendt og der er et par 100 stykker som hedder det i dk...

vores dreng skal udtales trisDAN... derfor vi tænker den måde at stave på

Anmeld

10. maj 2013

aya-zia

Michala skriver:

Det skal vores dreng også hedde, når han vælger at komme om ikke så længe Og der er det med den normale stavemåde Tristan. Med de andre stavemåder vil jeg bare lige sige, at så bliver navnet udtalt på en anden måde, og ja, måske I først skal have godkendt stavemåden med Trisdan. Tri-stan udtales som jeg her har delt det op, men med jeres stavemåde bliver det jo udtalt som Tris-dan.

I mens er Tristian et godkendt navn, men bliver udtalt i tre stavelser Tri-sti-an. Jeg ved godt, at det sikkert ikke høres ret godt i alm. tale, men synes alligevel at det gør en forskel i mine øre

han skal nemlig udtales tris-DAN...

Anmeld

10. maj 2013

Bertris

Lyder som et rigtig fint og anderledes navn, men har lige tjekket og i skal have det godkendt, men plejer ikke at være et problem når det bare er en anderledes stavemåde  
http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/soeginavnelister/soegeresultatallenavne/

Anmeld

10. maj 2013

C-Dog

Nu hvor jeg har tygget lidt mere på det er jeg faktisk kommet frem til bedre at kunne lide Trisdan end tristan og tristian.

Anmeld

10. maj 2013

Miss Kat

aya-zia skriver:

tistian er godkendt og der er et par 100 stykker som hedder det i dk...

vores dreng skal udtales trisDAN... derfor vi tænker den måde at stave på

Sørme så, men der er nu ikke så mange af dem:

"Tristian er et drengenavn. 

det er sydamerikansk for Christian 

Navnet Tristian i tal*
I januar 2012 var der 6 med navnet Tristian i Danmark.
Tristian er et meget sjældent navn i Danmark.
Der er ca 6 børn der hedder Tristian. Dvs ca. 100% er børn.
Flere børn og unge end voksne og ældre hedder Tristian."

http://www.navnebetydning.dk/drengenavn/Tristian.shtml

På Danmarks statistik kan jeg se, der er kommet yderligere to stk. Tristian til verden i 2013.

Så lærte jeg også noget i dag. Jeg kan dog ikke finde noget på Trisdan, men det er da bare at undersøge muligheden for at "skabe" navnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.