nysgerrig om stavning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvordan vi i stave....

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.496 visninger
40 svar
23 synes godt om
10. maj 2013

aya-zia

vi er blevet enige om navnet REGNER VI MED hehe

vi er også enige om stavemåden... min kæreste er ordblind og har derfor valgt den måde som er bedst for ham

men hvordan vil i stave det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Valle81

Spurgte lige min min ordblinde mand og han stavede det Tristan:-)

Anmeld

10. maj 2013

aya-zia

Valle81 skriver:

Spurgte lige min min ordblinde mand og han stavede det Tristan:-)

hehe okay...

min staver det TRISDAN... og derfor vælger vi det... min er MEGET svært ordblind og hvis han hele tiden skal ha hans søns navn på et stykke papir for at kunne huske det... så bliver han ked...

derfor har han fået lov at bestemme stavemåde...

for mig personligt er stavemåden ik vigtig

Anmeld

10. maj 2013

Kløver

Ville stave det Tristan, vidste ikke man kunne stave det anderledes, og må indrømme jeg synes det ser helt helt forkert ud, da jeg jeg så heller ikke ville udtale set som Tristan men ordret som det staves men det skal i jo gøre som i synes

Anmeld

10. maj 2013

FruK

Tristan - jeg har aldrig set det på andre måder.

Jeg kan godt forstå jeres tanker, når nu din mand har svært ved at stave. Men har I med i jeres overvejelser, at jeres søn kommer til at skulle stave det hele sit liv? Tristan er den "normale" måde at stave det på, så han kommer til at se det skrevet forkert rigtig mange gange, vil jeg gætte på. Bare hvis I ikke har tænkt på det. 

Anmeld

10. maj 2013

Miss Kat

Hmm jeg tror ikke, hverken stavemåden Trisdan eller Tristian eksisterer. Men i dag hvor man nærmest kan hedde alt, er det jo ikke sikkert, det er en forhindring.

Anmeld

10. maj 2013

Maja88

Miss Kat skriver:

Hmm jeg tror ikke, hverken stavemåden Trisdan eller Tristian eksisterer. Men i dag hvor man nærmest kan hedde alt, er det jo ikke sikkert, det er en forhindring.

Tristian eksisterer men så udtales det også som tris tian og ikke som tris tan

Anmeld

10. maj 2013

Michala

Det skal vores dreng også hedde, når han vælger at komme om ikke så længe Og der er det med den normale stavemåde Tristan. Med de andre stavemåder vil jeg bare lige sige, at så bliver navnet udtalt på en anden måde, og ja, måske I først skal have godkendt stavemåden med Trisdan. Tri-stan udtales som jeg her har delt det op, men med jeres stavemåde bliver det jo udtalt som Tris-dan.

I mens er Tristian et godkendt navn, men bliver udtalt i tre stavelser Tri-sti-an. Jeg ved godt, at det sikkert ikke høres ret godt i alm. tale, men synes alligevel at det gør en forskel i mine øre

Anmeld

10. maj 2013

AnthonsMor

aya-zia skriver:

vi er blevet enige om navnet REGNER VI MED hehe

vi er også enige om stavemåden... min kæreste er ordblind og har derfor valgt den måde som er bedst for ham

men hvordan vil i stave det???

Tristan synes jeg
Lige ud af landevejen

Anmeld

10. maj 2013

lycly

Tristan Trisdan ser forkert ud og Tristian vil jo blive udtalt Tristjan og så er det jo et andet navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.