Dagpleje eller vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
BABYPIGEnr4 skriver:

Dette er ikke en reklame for min dagpleje. Pladserne er også fyldt op og jeg har venteliste. Så det er jo heldigt for os begge

Jeg ser ikke mig selv som snævertsynet, men heldigvis kender du mig jo ikke så det behøver jeg ikke tage til mig.

Venligst

Helle

Så må du hellere læse dine indlæg igen og igang med lidt selvrefleksion...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Laulund87

Omsorgsgiver skriver:

På en måde glæder jeg mig også til når jeg skal stå og lave madpakke til min datter når hun starter i bh. Men på den anden side så gør jeg ikke for så får hun ikke alt det lækre mad som de får
Men ja....kan godt forestille mig at det må være hyggeligt at stå og lave madpakke til sit barn. Alle de spændende lækkerier man kan putte i madkassen

Hehe præcis de samme tanker jeg havde Det er rigtig hyggeligt at stå og lave!

Anmeld

9. maj 2013

pcoramt

BABYPIGEnr4 skriver:

Dagpleje: Ugentlig åbningstid 48 timer. I vuggestuen finder du at den ugenlige åbningstid er 51 timer i Frederikssund kommune. Til gengæld der er en højere nomering - det vil sige færre voksne. Nomeringen er iflg. FOA i snit 4,9 barn pr. voksen til de 0-3 åringe http://www.foa.dk/Forbund/ Temaer/P-AA/ Velfaerd-i-boernehoejde/Grundnormeringer . Reelt er der mindre voksne pr. barn, da de ansatte skal dække hinanden ved sygdom, ferier, kurser, afspadsering mv. Der er mange børn i en vuggestue og derfor udsættes barnet for flere bakterier og virus. Ofte er der kun overfladerengøring i løbet af ugen. De voksne ved sjældent hvad dit barn har lavet i løbet af dagen og hvordan det har det ved afhentning. Dit barn skal være robust, da der i løbet af dagen vil være perioder, hvor dit barn ikke er under opsyn og har voksenkontakt. Du skal selv smør e de 4-5 måltider dit barn skal have i løbet af dagen og oveni skal du betale mere for vuggestuepladsen end dagplejen. I dagplejen finder du: En fast omsorgsperson, som altid ved hvordan dit barn har det og hvad det har oplevet i løbet af dagen. Hjemmelavet mad hver dag. Mindre udsættelse for virus og bakterier hver dag. Daglig rengøring efter behov. Dagplejeren deltager oftest i kurser og er tilknyttet en dagplejepædagog, som altid kan tilkaldes eller ringes op for pædagogisk bistand. En ekstra familie, som knytter sig til og holder af dit barn. Altså nærhed og kvalitet for mindre penge.Som noget forholdsvis nyt kan alle forældre til børn i 0-3 års alderen vælge en selvstændig dagplejer eller som kommunerne kalder det PRIVAT BØRNEPASSER . Der er ingen gæsteplejer, men til gengæld viser statistikken, at de private er mindre syge. De er ikke tvunget til samvær med en udvalgt gruppe, men danner deres egne ud fra interesse og kemi.
Hvad har du valgt og hvorfor? Selv har jeg oplevet at valget af vuggestuen ikke har handlet om kvalitet, men om praktiske ting som; "vi har valgt vuggestue, fordi det er en integreret institution og vores store går i børnehaven, så skal vi ikke aflevere to steder". "Kemien passede ikke lige med den dagplejer vi fik præsenteret af kommunen". "Vi bor lige ved siden af vuggestuen". "Jeg skal ikke svare på spørgsmål ved aflevering og hentning". "Der er mere legetøj i vuggestuen og legepladsen er større". Hvis du har eller kender til nogle kvalietetsmæssige fordele ved vuggestuen, så giv gerne et indslag
Når valget er faldet på dagplejen, så har jeg hørt det stik modsatte.
Hvad er dine begrundelser eller overvejelser? DEL med os andre og mig.
Som du nok kan høre er jeg tilhænger af dagpleje

Venligst Helle

Vi har valgt privat dagpleje af flere grunde.. Jeg vil gerne have mine børn kommer ud i naturen, det er desværre ikke en mulighed ved de vuggestuer vi kan benytte os af :/ den dagpleje vi har valgt kan man købe tillægstimer, således det passer med vores Jobs.. Pladsen er inkl. Bleer, tøjvask og mad. Så det spare os for den del arbejde med tvillinger de har sygeordning med gæstedagpleje, som børnene lærer at kende på forhånd, da de holder legestue samlet en gang om ugen så jeg tror vi bliver glade for dagplejen

Anmeld

9. maj 2013

pcoramt

BABYPIGEnr4 skriver:

Dagpleje: Ugentlig åbningstid 48 timer. I vuggestuen finder du at den ugenlige åbningstid er 51 timer i Frederikssund kommune. Til gengæld der er en højere nomering - det vil sige færre voksne. Nomeringen er iflg. FOA i snit 4,9 barn pr. voksen til de 0-3 åringe http://www.foa.dk/Forbund/ Temaer/P-AA/ Velfaerd-i-boernehoejde/Grundnormeringer . Reelt er der mindre voksne pr. barn, da de ansatte skal dække hinanden ved sygdom, ferier, kurser, afspadsering mv. Der er mange børn i en vuggestue og derfor udsættes barnet for flere bakterier og virus. Ofte er der kun overfladerengøring i løbet af ugen. De voksne ved sjældent hvad dit barn har lavet i løbet af dagen og hvordan det har det ved afhentning. Dit barn skal være robust, da der i løbet af dagen vil være perioder, hvor dit barn ikke er under opsyn og har voksenkontakt. Du skal selv smør e de 4-5 måltider dit barn skal have i løbet af dagen og oveni skal du betale mere for vuggestuepladsen end dagplejen. I dagplejen finder du: En fast omsorgsperson, som altid ved hvordan dit barn har det og hvad det har oplevet i løbet af dagen. Hjemmelavet mad hver dag. Mindre udsættelse for virus og bakterier hver dag. Daglig rengøring efter behov. Dagplejeren deltager oftest i kurser og er tilknyttet en dagplejepædagog, som altid kan tilkaldes eller ringes op for pædagogisk bistand. En ekstra familie, som knytter sig til og holder af dit barn. Altså nærhed og kvalitet for mindre penge.Som noget forholdsvis nyt kan alle forældre til børn i 0-3 års alderen vælge en selvstændig dagplejer eller som kommunerne kalder det PRIVAT BØRNEPASSER . Der er ingen gæsteplejer, men til gengæld viser statistikken, at de private er mindre syge. De er ikke tvunget til samvær med en udvalgt gruppe, men danner deres egne ud fra interesse og kemi.
Hvad har du valgt og hvorfor? Selv har jeg oplevet at valget af vuggestuen ikke har handlet om kvalitet, men om praktiske ting som; "vi har valgt vuggestue, fordi det er en integreret institution og vores store går i børnehaven, så skal vi ikke aflevere to steder". "Kemien passede ikke lige med den dagplejer vi fik præsenteret af kommunen". "Vi bor lige ved siden af vuggestuen". "Jeg skal ikke svare på spørgsmål ved aflevering og hentning". "Der er mere legetøj i vuggestuen og legepladsen er større". Hvis du har eller kender til nogle kvalietetsmæssige fordele ved vuggestuen, så giv gerne et indslag

Venligst Helle

Vi har valgt privat dagpleje af flere grunde.. Jeg vil gerne have mine børn kommer ud i naturen, det er desværre ikke en mulighed ved de vuggestuer vi kan benytte os af :/ den dagpleje vi har valgt kan man købe tillægstimer, således det passer med vores Jobs.. Pladsen er inkl. Bleer, tøjvask og mad. Så det spare os for den del arbejde med tvillinger de har sygeordning med gæstedagpleje, som børnene lærer at kende på forhånd, da de holder legestue samlet en gang om ugen så jeg tror vi bliver glade for dagplejen

Anmeld

9. maj 2013

nielsen80

En god dagplejer er bedre end en dårlig vuggestue, OG en god vuggestue er bedre end en dårlig dagplejer - er de begge gode, ja så er det vist et spørgsmål om kemi, barnets sind m.m. som afgøre hvad der er bedst for barnet.

Vi har selvvalgt DP af upædagogiske årsager(var vist det du kaldte det) der er ingen vuggestue tæt på, hvor vi bor(eller på vej på arbejde), så det ville tillægge en halv times transport om dagen, hvis vi skulle have en vuggestue. Det synes jeg, i en travl hverdag, var for meget. Vi har så valgt en privat dagpleje, hvor der er en fast aftale med en tidligere dagpleje - hun kommer og passer i tilfælde af sygdom. På den måde undgår vi, at vi skal aflevere vores datter et fremmed sted til en fremmed voksen. Jeg håber og tror vi har fundet en god DP - for kunne slet ikke bære at skulle aflevere mit barn et sted, hvor jeg ikke var tryg!

Anmeld

9. maj 2013

Sahara82

BABYPIGEnr4 skriver:

Venligst Helle

Vi har valgt at skrive vores op til vuggestue, men egentligt er jeg ikke for eller imod nogle af delene. Synes det er vigtigere at se på barnet og de behov det har. Hvis barnet har brug for meget faste rammer og tryghed, så er dagplejen det helt rigtige valg, men har man en lille vildbasse der trives godt med andre børn og har brug for mange udfordringer, så er vuggestue et fint valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.