Dagpleje eller vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

Hullabullabulla

BABYPIGEnr4 skriver:

Dagpleje: Ugentlig åbningstid 48 timer. I vuggestuen finder du at den ugenlige åbningstid er 51 timer i Frederikssund kommune. Til gengæld der er en højere nomering - det vil sige færre voksne. Nomeringen er iflg. FOA i snit 4,9 barn pr. voksen til de 0-3 åringe http://www.foa.dk/Forbund/ Temaer/P-AA/ Velfaerd-i-boernehoejde/Grundnormeringer . Reelt er der mindre voksne pr. barn, da de ansatte skal dække hinanden ved sygdom, ferier, kurser, afspadsering mv. Der er mange børn i en vuggestue og derfor udsættes barnet for flere bakterier og virus. Ofte er der kun overfladerengøring i løbet af ugen. De voksne ved sjældent hvad dit barn har lavet i løbet af dagen og hvordan det har det ved afhentning. Dit barn skal være robust, da der i løbet af dagen vil være perioder, hvor dit barn ikke er under opsyn og har voksenkontakt. Du skal selv smør e de 4-5 måltider dit barn skal have i løbet af dagen og oveni skal du betale mere for vuggestuepladsen end dagplejen. I dagplejen finder du: En fast omsorgsperson, som altid ved hvordan dit barn har det og hvad det har oplevet i løbet af dagen. Hjemmelavet mad hver dag. Mindre udsættelse for virus og bakterier hver dag. Daglig rengøring efter behov. Dagplejeren deltager oftest i kurser og er tilknyttet en dagplejepædagog, som altid kan tilkaldes eller ringes op for pædagogisk bistand. En ekstra familie, som knytter sig til og holder af dit barn. Altså nærhed og kvalitet for mindre penge.Som noget forholdsvis nyt kan alle forældre til børn i 0-3 års alderen vælge en selvstændig dagplejer eller som kommunerne kalder det PRIVAT BØRNEPASSER . Der er ingen gæsteplejer, men til gengæld viser statistikken, at de private er mindre syge. De er ikke tvunget til samvær med en udvalgt gruppe, men danner deres egne ud fra interesse og kemi.
Hvad har du valgt og hvorfor? Selv har jeg oplevet at valget af vuggestuen ikke har handlet om kvalitet, men om praktiske ting som; "vi har valgt vuggestue, fordi det er en integreret institution og vores store går i børnehaven, så skal vi ikke aflevere to steder". "Kemien passede ikke lige med den dagplejer vi fik præsenteret af kommunen". "Vi bor lige ved siden af vuggestuen". "Jeg skal ikke svare på spørgsmål ved aflevering og hentning". "Der er mere legetøj i vuggestuen og legepladsen er større". Hvis du har eller kender til nogle kvalietetsmæssige fordele ved vuggestuen, så giv gerne et indslag
Når valget er faldet på dagplejen, så har jeg hørt det stik modsatte.
Hvad er dine begrundelser eller overvejelser? DEL med os andre og mig.
Som du nok kan høre er jeg tilhænger af dagpleje

Venligst Helle

Hooold da op man skulle tro at du var 60 år med en børneflok på 20 unger så meget du (ikke) ved om dagpleje kontra vuggestue! 

Jeg har ikke institutionsbarn endnu og kan derfor ikke deltage i nogen debat på fordele /ulemper ved hhv. den ene frem for den anden..

Men en ting kan jeg dog kommentere på - og det er din måde at fremlægge en "diskussion" på - ret ensporet og "bedrevidende", som for en læser virker mere som et salgsoplæg fra en dagplejer og mudderkastning af vs.. 

Men okay hvad ved jeg - jeg har jo ikke noget institutionsbarn

..bare min mening.. God aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Helt ærlig!! Hvem tror du egentlig at du er Du skriver at man i vuggestuen selv skal smøre mad til sit barn og at der i dagplejen er hjemmelavet mad hver dag. Det passer ikke I min datters vuggestue får de hjemmelavet mad hver evig eneste dag. Sund og nærende kost. Så der er du galt på den
Og ved du hvad?? Jeg er STOLT over at jeg har valgt vuggestue til min datter

Anmeld

8. maj 2013

Laulund87

Omsorgsgiver skriver:

Helt ærlig!! Hvem tror du egentlig at du er Du skriver at man i vuggestuen selv skal smøre mad til sit barn og at der i dagplejen er hjemmelavet mad hver dag. Det passer ikke I min datters vuggestue får de hjemmelavet mad hver evig eneste dag. Sund og nærende kost. Så der er du galt på den
Og ved du hvad?? Jeg er STOLT over at jeg har valgt vuggestue til min datter

Det er jo bare virkelig, virkelig trist når folk udtaler sig om noget de ikke ved en dyt om. Pinligt 

I Marias VS var der også hjemmelavet, varm mad hver dag.. Ens mund løb helt i vand når man afleverede hvor det FRISKE mad var ved at blive lavet. Nå jo det var også økologisk..

Anmeld

8. maj 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Laulund87 skriver:

Det er jo bare virkelig, virkelig trist når folk udtaler sig om noget de ikke ved en dyt om. Pinligt 

I Marias VS var der også hjemmelavet, varm mad hver dag.. Ens mund løb helt i vand når man afleverede hvor det FRISKE mad var ved at blive lavet. Nå jo det var også økologisk..

Synes simpelthen at det er så dejligt at de i min datters vuggestue får varm hjemmelavet mad hver evig eneste dag til middag, frisk frugt og hjemmebagt brød også hver dag Plus de får fisk ihvertfald 1 x ugentligt

Anmeld

8. maj 2013

Tip!

Hvor mon trådstarter blev af?!! 

Anmeld

8. maj 2013

Laulund87

Omsorgsgiver skriver:

Synes simpelthen at det er så dejligt at de i min datters vuggestue får varm hjemmelavet mad hver evig eneste dag til middag, frisk frugt og hjemmebagt brød også hver dag Plus de får fisk ihvertfald 1 x ugentligt

Ja præcis, ihh de hjemmelavede boller

Min datter har gået i BH siden december og jeg synes det er hyggeligt at lave madpakke, men savner stadig den varme mad hun fik

Anmeld

8. maj 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Twinkle little star skriver:

Hvor mon trådstarter blev af?!! 

Spørger jeg også om Hun turde nok alligevel ikke at stå ved sine holdninger

Anmeld

8. maj 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Laulund87 skriver:

Ja præcis, ihh de hjemmelavede boller

Min datter har gået i BH siden december og jeg synes det er hyggeligt at lave madpakke, men savner stadig den varme mad hun fik

På en måde glæder jeg mig også til når jeg skal stå og lave madpakke til min datter når hun starter i bh. Men på den anden side så gør jeg ikke for så får hun ikke alt det lækre mad som de får
Men ja....kan godt forestille mig at det må være hyggeligt at stå og lave madpakke til sit barn. Alle de spændende lækkerier man kan putte i madkassen

Anmeld

8. maj 2013

Tip!

Omsorgsgiver skriver:

Spørger jeg også om Hun turde nok alligevel ikke at stå ved sine holdninger

Jeg tror nærmere at hun har den "fantastiske" undersøgelse med sig.. 

Det er ærgerligt at hun ikke har dannet egne erfaringer ud fra oplevelser i praksis.. Ts er gået glip af hvor velfungerende en vuggestue er, hvor dygtig personale der er.. 

Anmeld

8. maj 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Twinkle little star skriver:

Jeg tror nærmere at hun har den "fantastiske" undersøgelse med sig.. 

Det er ærgerligt at hun ikke har dannet egne erfaringer ud fra oplevelser i praksis.. Ts er gået glip af hvor velfungerende en vuggestue er, hvor dygtig personale der er.. 

Tja...du har nok ret....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.