Dagpleje eller vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

gonefishing

Månsson skriver:

Kommer an på om der er madordning

Ok... så er vi heldige, er da super glad for jeg ikke skal stå og smøre mad hver dag... indtil videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

mulle85

min er skrevet op til dagpleje, har kun oplevet positivt med det da min store søn gik i dagpleje, ku slet ikke forestille mig andet, kan godt li det er stille og roligt for dem når mine er små, og der ikke er så mange børn det kommer når børnehavetiden er der, men det er smag og behag jo!

Anmeld

8. maj 2013

Tip!

Min søn startede i dagpleje.. dagens faste tur i klapvogn for at handle privat ind, ingen pædagogiske tiltag, dp mor gad ikke putte ham ud og sove til middag i barnevogn fordi det var nemmest at han sov inde.. Jeg Blev aldrig informeret omkring hvad de havde lavet om dagen, hvor meget han havde spist.. intet!!!!

Min søn skiftede til vuggestue.. 

rivende udvikling, fokus på motorik, 3 faste pædagoger og køkkendame, 12 skønne unger = 4 børn pr pædagog, skønne nye lokaler, stor legeplads med sansemototiske udfordinger til præcis den alder de har.. 

Jeg har intet negativt at sige om vuggestuer og vil til hver tid foretrække vuggestue frem for en ukompetent dagplejer.. 

Dagplejerne kan være super dygtige, men det her er min erfaring  

Anmeld

8. maj 2013

L&V

Flodkilling skriver:

Ok... så er vi heldige, er da super glad for jeg ikke skal stå og smøre mad hver dag... indtil videre

Åh hvor ville jeg gerne lave madpakke og er så glad for at der er stemt nej til madordning på mit arbejde

Anmeld

8. maj 2013

K&S

Månsson skriver:

Åh hvor ville jeg gerne lave madpakke og er så glad for at der er stemt nej til madordning på mit arbejde

Er det også i VS, der stemmes om det? 

Jeg troede nemlig kun det var i BH 

Anmeld

8. maj 2013

L&V

K&S skriver:

Ja det er så

Anmeld

8. maj 2013

Clisolka

K&S skriver:

Også i VS - vi har næsten lige stemt om det igen 

Anmeld

8. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det var da en underlig måde at reklamere for din dagpleje på.

Det er da enormt uproffefionelt at svine vuggestuer til, som jo har den samme opgave at varetage som dig.

Samtidig gør denne mudderkastning at du fremstår enorm usympatisk, unuanceret og usaglig.

Jeg ville derfor ikke sende mine børn i din dagpleje.

Der er faglige og nærværende vs pædagoger og der er faglige og nærværende dagplejer. At der så er enkelte der falder udenfor denne beskrivelse....tja de findes indenfor ALLE brancher.

Så jeg håber du i det mindste får udvidet din horisont med denne tråd

Anmeld

8. maj 2013

Annette A

Både dagpleje og vuggestue kan jo være godt og mindre godt afhængig af stedet. Jeg ville aldrig vælge en dagpleje fordi:

Der er kun en person til at varetage børnenes behov. Ensidig prægning af børnene og manglende sparring med andre fagpersoner, som derved er med til at skærpe ens egen udvikling og selvrefleksion over sit arbejde. Samtidigt bryder jeg mig ikke om at kun en person passer mit barn, da det tiltaler mig bedre at man er flere til at tage over og kigge hinanden over skulderen.

Afhængigheden af denne ene person ved sygdom og ferier er også en ulempe i min verden og synes det er bedst at barnet lærer at forholde sig til og er tryg ved mere end blot en person.

Fagligheden er usikker i den forstand at en uddannelse ikke er påkrævet for en dagplejer og da et pasningstilbud skal tilbyde mere end pasning, men også en forbedredelse til det samfund vi lever i er det ikke tilfredsstillende synes jeg. Overgangen fra dagpleje til børnehave er også for stor pga de forskelle der er på dagpelejen og vuggestuens miljø.

Men alt i alt er det et temperamentsspørgsmål og intet er sort/hvidt, så det ene kan være ligeså godt som det andet. Det vigtige er at man som forældre er tryg ved det valg man træffer for sit barn og dermed den følelse man videregiver til barnet. Pasningstilbuddenes kvalitet afhænger jo i høj grad af de ressurcer der bliver stillet til rådighed, hvad angår økonomi og de personer der passer vores børn.

Anmeld

8. maj 2013

Laulund87

mor:) skriver:

Det var da en underlig måde at reklamere for din dagpleje på.

Det er da enormt uproffefionelt at svine vuggestuer til, som jo har den samme opgave at varetage som dig.

Samtidig gør denne mudderkastning at du fremstår enorm usympatisk, unuanceret og usaglig.

Jeg ville derfor ikke sende mine børn i din dagpleje.

Der er faglige og nærværende vs pædagoger og der er faglige og nærværende dagplejer. At der så er enkelte der falder udenfor denne beskrivelse....tja de findes indenfor ALLE brancher.

Så jeg håber du i det mindste får udvidet din horisont med denne tråd

Enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.