tage sygt barn med til fødselsdag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

Laulund87

Frk. Himmelblå skriver:

Det passer simpelthen ikke, og små som store kan blive meget, meget syge af skoldkopper, så det er ikke noget, man gambler med. Min yngste fik det som 12 Mdrs og hun var forbi hospitalet og meget, meget syg. Og man kan ikke behandle - blot se til. Hun blev meget dårlig, skoldkopperne gik i slimhinderne og endeligt gik der stafylokokker i dem. Havde jeg "med vilje" ladet hende udsætte for smitte, havde jeg nok måttet tage livet af mig selv i skyld! OG tror også nok lige min mand/ læger ville bære blevet tossede. Skoldkopper er ikke at spøge med, selvom mange slipper billigt.. 

Puha

Min datter er 3,5 år og har ikke haft skoldkopper endnu.. Jeg tænker da på at få hende smittet, men det skal jeg ikke selvom hun er så "gammel"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

raca

spj skriver:

Det kunne jeg heller ikke finde på. Synes det er så synd for barnet, at det ikke får fred til at være syg. Derud over synes jeg også som dig, at det er tarveligt at udsætte andre for smitte.

Her for noget tid siden var der en farmor på legepladsen med sit barnebarn. Ugen efter var hun der med et andet barnebarn. Jeg hørte hun fortalte til en anden mor at barnet havde skoldkopper og i sidste uge havde storebroren haft det, men de keder sig derhjemme så derfor havde hun taget dem med på legeplads Jeg var lige ved at eksplodere. Man tager altså ikke børn med skoldkopper med på legeplads, hvor man udsætter andre for smitte. Jeg ville være blevet så sur hvis min datter havde fået skoldkopper også havde smittet lillebror. Synes det er lidt for tidligt for lillebror at få det.

jeg ville hvis jeg havde et skolkoppe ramt barn, tage det med på legeplads..

mine børn har været ikke syge, bare kløre ramt. i 10 dage.. man bliver altså pænt sindsyg af at være i husarrest.. i så mange dage.

vi har undgået lukkede legelander Indkøbscentre osv..

Zoo, og legepladser ol friluftstedr har vi ikke holdt os fra, da ricikoen for det overføres der er begrænset..

+ de har haft overtøj på

+ det er kun direkte kontakt med væskende blære der smitter

Anmeld

5. maj 2013

raca

Frk. Himmelblå skriver:

Det passer simpelthen ikke, og små som store kan blive meget, meget syge af skoldkopper, så det er ikke noget, man gambler med. Min yngste fik det som 12 Mdrs og hun var forbi hospitalet og meget, meget syg. Og man kan ikke behandle - blot se til. Hun blev meget dårlig, skoldkopperne gik i slimhinderne og endeligt gik der stafylokokker i dem. Havde jeg "med vilje" ladet hende udsætte for smitte, havde jeg nok måttet tage livet af mig selv i skyld! OG tror også nok lige min mand/ læger ville bære blevet tossede. Skoldkopper er ikke at spøge med, selvom mange slipper billigt.. 

synd for din datter.. men det sker virkelig sjældet..

og det gode sted at tilrage til stafilicoc er på syghuset.

skolkopper er altså ikke farlige for langt hovdeparten, jo ubehagelige, men kun farlige hvis der går betændelse i.. og det gør der altså sjældet..

Anmeld

5. maj 2013

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

For nogle uger siden kørte jeg fra en familiesammenkomst med vores 3 mdr gamle dreng, fordi der var et barn med skoldkopper med. Fedt at køre 1,5 time for det

Var også på besøg hos svigerforældrene da min ældste var en måned, der kom en anden familie på besøg med deres datter, som havde skolkopper
Og vores første jul med den ældste, der var han næsten 3 måneder, der valgte de samme at møde op selvom to af dem lå med bragende influenza

Anmeld

5. maj 2013

spj

Tranebaer skriver:

Jo tidligere dit barn får skoldkopper jo færre gener er der for barnet. Med lige præcis skoldkopper gælder det bare om at få det så hurtigt som muligt. De kan blive enormt syge hvis de når en hvis alder, men hvis de er helt små mærker de slet ikke noget til dem.

Ja, det ved jeg godt, men jeg vil nu gerne lige vente lidt med det. Der er da også noget med at hvis de er for små, risikere man bare at de får det igen.
Men derfor synes jeg stadigvæk ikke, at man tager børn med skoldkopper med på legeplads.

Anmeld

5. maj 2013

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Jo men børn slæber jo sygdomme med sig hjem alle steder fra. 

Ja men tror nu stadig at man kunne undgå meget sygdom, hvis folk bare gad holde deres unge hjemme når de havde brug for det.

Anmeld

5. maj 2013

spj

raca skriver:

jeg ville hvis jeg havde et skolkoppe ramt barn, tage det med på legeplads..

mine børn har været ikke syge, bare kløre ramt. i 10 dage.. man bliver altså pænt sindsyg af at være i husarrest.. i så mange dage.

vi har undgået lukkede legelander Indkøbscentre osv..

Zoo, og legepladser ol friluftstedr har vi ikke holdt os fra, da ricikoen for det overføres der er begrænset..

+ de har haft overtøj på

+ det er kun direkte kontakt med væskende blære der smitter

Så er det godt jeg ikke har mødt dine børn med skoldkopper på legepladsen

Kan godt forstå man bliver sindsyg af at være inden for, når de ikke er medtaget af det. Men så kunne man måske tage en tur på stranden eller andet sted i naturen hvor de ikke har direkte kontakt med andre børn.
Det må jo være ret smitsomt eftersom de ikke må komme i institution. Hvis de leger med andre børn på legepladsen og har kløet i dem, må det da smitte.

Anmeld

5. maj 2013

Røverdatter

Jeg er netop på vej ud af døren, for at få min Birk smittet af min venindes datter, som har skoldkopper...
Det er måske igen et spørgsmål om hvad vi hver især "tror" på. Birk er f.eks. heller ikke vaccineret og han er yderst sjældent syg. Om det har sammenhæng kan jeg ikke bevise, men jeg "tror" på det.

Rigtig god søndag, alle sammen! Med eller uden skoldkopper...

Anmeld

5. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN
Røverdatter skriver:

Jeg er netop på vej ud af døren, for at få min Birk smittet af min venindes datter, som har skoldkopper...
Det er måske igen et spørgsmål om hvad vi hver især "tror" på. Birk er f.eks. heller ikke vaccineret og han er yderst sjældent syg. Om det har sammenhæng kan jeg ikke bevise, men jeg "tror" på det.

Rigtig god søndag, alle sammen! Med eller uden skoldkopper...

Min søn Loke på 3,5 år er vaccineret samtlige gange og har stort set aldrig været syg.Så jeg tror ikke det er der man skal søge at finde forklaringen.

Et godt helbred handler om SÅ mange ting.

For at besvare tråden kunne jeg aldrig finde på, at tage mit syge barn med til selskab. Først og fremmest dog for barnets skyld.

Jeg har dog gennemført en planlagt fødselsdag for ham, hvor han havde feber, men det var mest fordi han blev ked af det, da jeg spurgte om vi skulle holde det en anden dag. (Og ingen blev da heldigvis syge)

Anmeld

5. maj 2013

Røverdatter

RGN skriver:

Min søn Loke på 3,5 år er vaccineret samtlige gange og har stort set aldrig været syg.Så jeg tror ikke det er der man skal søge at finde forklaringen.

Et godt helbred handler om SÅ mange ting.

For at besvare tråden kunne jeg aldrig finde på, at tage mit syge barn med til selskab. Først og fremmest dog for barnets skyld.

Jeg har dog gennemført en planlagt fødselsdag for ham, hvor han havde feber, men det var mest fordi han blev ked af det, da jeg spurgte om vi skulle holde det en anden dag. (Og ingen blev da heldigvis syge)

Ja, der er jo kæmpe forskel på børns immunforsvar. Det har at gøre med alt muligt andet også, bl.a. madvarer og de små bakterier de bliver udsat for. Og meget andet

Men jeg tror nu stadig på at vacciner i nogle tilfælde kan medvirke til sygdom, da jeg har prøvet det på egen krop.

Og nej, for også lige at svare på ts' spørgsmål. Jeg ville heller ikke tage B med til fødselsdag hvis han er meget syg, men hvis han er en smule forkølet synes jeg det er noget andet. Men synes selvfølgelig ikke, at et feberramt barn skal andet end at plejes og få omsorg, helst hjemme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.