tage sygt barn med til fødselsdag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.083 visninger
36 svar
12 synes godt om
4. maj 2013

Anonym trådstarter

Ja, har lige brug for at brokke mig lidt..
Skulle til fødselsdag her den anden dag, og der valgte et par at tage deres febersyge barn med, hvilket jeg slet ikke forstår, .. 1) da det jo ikke er skidesjovt at være andre steder end hjemme når man er syg og dårlig, 2) muligheden for at udsætte andre for eventuel smitte, synes det er grimt at 'pådutte' andre ..

Hvad er jeres mening om dette emne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

LLN

Anonym skriver:

Skulle til fødselsdag her den anden dag, og der valgte et par at tage deres febersyge barn med, hvilket jeg slet ikke forstår, .. 1) da det jo ikke er skidesjovt at være andre steder end hjemme når man er syg og dårlig, 2) muligheden for at udsætte andre for eventuel smitte, synes det er grimt at 'pådutte' andre ..

Hvis der ikke er nogle med der ikke kan tåle at blive syge, ville jeg høre de andre med børn om de har noget imod det. Det komer selvfølgelig an på barnets almene tilstand, men mine børn har aldrig været så påvirket af feber. Det kommer selvfølgelig også an om det er noget der smitter.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

LLN skriver:

Hvis der ikke er nogle med der ikke kan tåle at blive syge, ville jeg høre de andre med børn om de har noget imod det. Det komer selvfølgelig an på barnets almene tilstand, men mine børn har aldrig været så påvirket af feber. Det kommer selvfølgelig også an om det er noget der smitter.

Ja altså, havde de så bare hørt med de andre om det var okay, men det blev ikke gjort. Har selv to børn, som har ligget syge det meste af vinteren, og de er endelig blevet raske, og ja, de er jo nogle af dem der kan "tåle" at blive syge, men vil jo gerne undgå det når det er muligt

Barnet var i øvrigt så dårligt, at de måtte tage hjem efter en halv time

Anmeld

4. maj 2013

Sara.

Anonym skriver:

Jeg ville blive ret irriteret.... Synes ikke det er okay at udsætte andre for smutte.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg ville blive ret irriteret.... Synes ikke det er okay at udsætte andre for smutte.

Det er nemlig præcis sådan jeg har det, synes det er lidt synd at sætte andre i den situation

Anmeld

4. maj 2013

LLN

Anonym skriver:

Ja altså, havde de så bare hørt med de andre om det var okay, men det blev ikke gjort. Har selv to børn, som har ligget syge det meste af vinteren, og de er endelig blevet raske, og ja, de er jo nogle af dem der kan "tåle" at blive syge, men vil jo gerne undgå det når det er muligt

Barnet var i øvrigt så dårligt, at de måtte tage hjem efter en halv time

Med hensyn til at kunne tåle at blive så tænker jeg mere på f.eks. voksne som er gamle eller svage, og ikke specielt på børn.

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

LLN skriver:

Med hensyn til at kunne tåle at blive så tænker jeg mere på f.eks. voksne som er gamle eller svage, og ikke specielt på børn.

Ja det ved jeg, men så kan børn jo også tåle det...
Der var en ældre mand med, som har dårlige lunger.

Anmeld

4. maj 2013

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg ville ikke blive utilfreds over at andre gjorde det, men jeg syntes det er synd for et sygt barn at være i byen, i sådan en situation skal man være derhjemme i nattøj foran fjernsynet 

Monica

Anmeld

4. maj 2013

Lullaby

Anonym skriver:

Ved du hvad, min svigerinde tog deres skoldkopperamte børn med til svigermors fødselsdag på trods af at vores ikke havde fået dem. Men nej, det kunne jeg slet ikke finde på. 

Anmeld

4. maj 2013

spj

Det kunne jeg heller ikke finde på. Synes det er så synd for barnet, at det ikke får fred til at være syg. Derud over synes jeg også som dig, at det er tarveligt at udsætte andre for smitte.

Her for noget tid siden var der en farmor på legepladsen med sit barnebarn. Ugen efter var hun der med et andet barnebarn. Jeg hørte hun fortalte til en anden mor at barnet havde skoldkopper og i sidste uge havde storebroren haft det, men de keder sig derhjemme så derfor havde hun taget dem med på legeplads Jeg var lige ved at eksplodere. Man tager altså ikke børn med skoldkopper med på legeplads, hvor man udsætter andre for smitte. Jeg ville være blevet så sur hvis min datter havde fået skoldkopper også havde smittet lillebror. Synes det er lidt for tidligt for lillebror at få det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.