hvor længe ville jeres baby ammes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2013

1990h

Baby2påvej skriver:

Det kommer an på babyen. Min første tankede op hele aftenen og sov fra 23-07 og lillesøster går i seng kl 19 og spiser kl 01 og ca kl 6

eeej du sku heldig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

2babygirls

1990h skriver:

eeej du sku heldig

Jeg nyyyyyder det også 

Anmeld

3. maj 2013

StudPsyk

1990h skriver:

okay det vil jeg da se om jeg kan prøve..

hun sover lur nu og har gjort det i 3 timer+..hvorfor dævlen kan hun ikke vente til senere haha:p

ved du om det har nogen indflydelse om de sover lang tid om aftenen? altså på nattesøvnen?

Vores ammeforløb er godt nok meget ens Nå men jeg kan sige, at det ikke betyder noget for James nattesøvn at han sover om aftenen. Han 'sover' hele natten fra 21-07. Nu siger jeg 'sover' i citationstegn, for han melder sig self. til amning, dog uden han helt vågner. Han begynder bare at ligge uroligt og søge brystet i søvne (vi samsover). Men han spiser også hyppigt om natten.

I nat ammede jeg 21, 23, 01, 03, 06. SNORK siger jeg bare! Det sjove er, at jeg ikke er helt vågen når han melder sig, så jeg tror altid jeg lige ammede for 5 minutter sidne. Så kan jeg godt bruge et kvarter, halvsovende på at prøve at stikke ham sutten i stedet, indtil jeg opdager der faktisk er gået 2 timer og ikke 5 minutter  

Anmeld

3. maj 2013

simone_jacobsen

1990h skriver:

Ja lige præcist. Man ville jo gerne hører fra en prof at alt er okay og især med vægten osv.

Ej jeg kunne sagtens forstille mig at det kun blev værre. Jeg havde aldrig drømt om at det var sådan en følelsemæssig rutsjebane at blive mor men syntes det har været ekstremt hårdt jeg kom fra start da kæresten ikk havde orlov fra arbejde og faktisk sku køre fra os torsdag morgen kl fem på sygehuset og hun blev født onsdag aften 20.16
Hold op nogle tude ture jeg snart har taget især da hun havde dage med meget mave kneb og man stadig ikk helt ved hvad der trøster.

Nu går det heldigvis bedre og vi ser frem til mandag.

Hvad har i måtte igennem da,?

Puha ja det kan jeg godt forstå har været hårdt, når han skulle starte så tidligt efter

Vil anbefale dig at prøve Mylicol dråber til mavekneb - det hjalp her.

Han har haft problmer med blod i afføringen, haft stafylokokker i enden, ikke fået nok mad (alle læger troede det var mavekneb) og er pt. i gang med, at blive 'udredt' for hvad der er i vejen.

Men hvis du er bekymret kan du jo snakke med din SP - min plejer at rykke tiden frem, hvis hun mener at det er nødvendigt.

til dig fra en nybagt mor der kender ALT til begynder bekymringer

Anmeld

3. maj 2013

frk andreasen

1990h skriver:

Min datter er en uge og en dag gammel og jeg Ammer hende.

Nogle gange gider hun ikk særligt længe syns jeg. 5minutter nogle gange men andre gange ville hun også i de der 15-20minutter men kan det virkelig passe at hun bliver mæt efter 5 min? Hun falder nogle gange i søvn under amning.

Hun tisser og laver fint i løbet af dagen

min lille datter har altid været en lyn spiser det aller aller længste vi har været oppe på er 15 min. hun spiser ca i 5 min intenst slipper bøvser og smiler. ( hun er knap 5 mdr nu)

det gjorde min 2 pige i øvrigt osse sådan.
men min dreng derimod han kunne sagtens hænge der en time ! han var osse en tyk dreng
knus

Anmeld

3. maj 2013

1990h

Janne T. skriver:

Vores ammeforløb er godt nok meget ens Nå men jeg kan sige, at det ikke betyder noget for James nattesøvn at han sover om aftenen. Han 'sover' hele natten fra 21-07. Nu siger jeg 'sover' i citationstegn, for han melder sig self. til amning, dog uden han helt vågner. Han begynder bare at ligge uroligt og søge brystet i søvne (vi samsover). Men han spiser også hyppigt om natten.

I nat ammede jeg 21, 23, 01, 03, 06. SNORK siger jeg bare! Det sjove er, at jeg ikke er helt vågen når han melder sig, så jeg tror altid jeg lige ammede for 5 minutter sidne. Så kan jeg godt bruge et kvarter, halvsovende på at prøve at stikke ham sutten i stedet, indtil jeg opdager der faktisk er gået 2 timer og ikke 5 minutter  

Ja det lyder godt nok ligesom ida.

Jeg vågner også af at hun ligger uroligt med armene også det mad tid. I dag prøver jeg at ligge hende ind kl ni og amme hende også ligge hende i liften og sove ellers har hun sovet hos mig indtil da.
Tvivler på jeg får hende i liften. hun vågner lidt efter jeg.har lagt hende
Ha ha ham kan du alligevel ikk snyde med din sut

Anmeld

3. maj 2013

1990h

simone_jacobsen skriver:

Puha ja det kan jeg godt forstå har været hårdt, når han skulle starte så tidligt efter

Vil anbefale dig at prøve Mylicol dråber til mavekneb - det hjalp her.

Han har haft problmer med blod i afføringen, haft stafylokokker i enden, ikke fået nok mad (alle læger troede det var mavekneb) og er pt. i gang med, at blive 'udredt' for hvad der er i vejen.

Men hvis du er bekymret kan du jo snakke med din SP - min plejer at rykke tiden frem, hvis hun mener at det er nødvendigt.

til dig fra en nybagt mor der kender ALT til begynder bekymringer

Årh stakkels din lille mand det var dog ubehageligt.

ja nu kommer hun heldigvis mandag så må vi se. Maveknebben virker til at være bedre men hører hende lige om de dråber der for de meget gode at ha liggende.

Anmeld

3. maj 2013

Maja88

Min datter er en uge og en dag gammel og jeg Ammer hende.

Nogle gange gider hun ikk særligt længe syns jeg. 5minutter nogle gange men andre gange ville hun også i de der 15-20minutter men kan det virkelig passe at hun bliver mæt efter 5 min? Hun falder nogle gange i søvn under amning.

Hun tisser og laver fint i løbet af dagen

Da hun var helt lille bitte  op til 6 dage lå hun i 40min men havde heller ikke rigtigmælk 

DErefter blev det til 5min maks 10.. fra hun var ca en måned sov hun fra 19.30 til 7

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.