hvor længe ville jeres baby ammes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.166 visninger
37 svar
9 synes godt om
2. maj 2013

1990h

Min datter er en uge og en dag gammel og jeg Ammer hende.

Nogle gange gider hun ikk særligt længe syns jeg. 5minutter nogle gange men andre gange ville hun også i de der 15-20minutter men kan det virkelig passe at hun bliver mæt efter 5 min? Hun falder nogle gange i søvn under amning.

Hun tisser og laver fint i løbet af dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

M&N

1990h skriver:

Nogle gange gider hun ikk særligt længe syns jeg. 5minutter nogle gange men andre gange ville hun også i de der 15-20minutter men kan det virkelig passe at hun bliver mæt efter 5 min? Hun falder nogle gange i søvn under amning.

Sagtens. Nogen er hurtigere end andre og det kan variere meget 

Det er helt normalt. 

Anmeld

2. maj 2013

M&N

1990h skriver:

Selvfølgelig skal du være obs på at hun tager på 

Anmeld

2. maj 2013

2babygirls

Max 10 min., så er hun færdig, det måltid gør at hun sagtens kan sove i 5-7 timer, så hun må jo få nok og af den fede mælk

Anmeld

2. maj 2013

Muffinmor

Det kan jo være hun bare er tørstig og vil drikke det første mælk. Det kan også være hun egentlig ikke er sulten men bare vil have lidt hygge. 

Anmeld

2. maj 2013

Mother-love

1990h skriver:

Så længe hun er så lille kan du godt regne med hun falder i søvn midt i amningen. Det er helt normalt. Og så længe hun afl. Våde bleer ville jeg ikke bekymre mig. Med mindre hun ikke tager på. Hun skal jo nok melde sig hvis hun er sulten

Anmeld

2. maj 2013

1990h

Svare lige fælles.

Hun har masser våde bleer og hendes afføringen har længe været det gule grynet remo agtige så tror mælken er okay med næring.

Har ikk mødt min sundheds plejske endnu men hun sagde i telefonen etmåltid tager 20min også blev jeg bekymret

Anmeld

2. maj 2013

StudPsyk

1990h skriver:

James spiser også kun 5-10 minutter, og det er helt normalt! Nogle børn tømmer brystet mere effektivt, nogen kvinder har en kraftigere nedløbsrefleks som gør, at mælken løber hurtigere. Det skal du ikke bekymre dig over

For mit vedkommende handler det også om mine brysters mælkekapacitet. Der kan ikke være så meget af gangen, så James tømmer dem hurtigt, men spiser så til gengæld også oftere. Typisk hver 2. time, nogen gange hyppigere  

Anmeld

2. maj 2013

1990h

Baby2påvej skriver:

Max 10 min., så er hun færdig, det måltid gør at hun sagtens kan sove i 5-7 timer, så hun må jo få nok og af den fede mælk

Når oki så jeg mere rolig.

Hvornår begyndte din datter at sove så mange timer i træk?

Anmeld

2. maj 2013

StudPsyk

1990h skriver:

Svare lige fælles.

Hun har masser våde bleer og hendes afføringen har længe været det gule grynet remo agtige så tror mælken er okay med næring.

Har ikk mødt min sundheds plejske endnu men hun sagde i telefonen etmåltid tager 20min også blev jeg bekymret

Det kan man ikke sige. Det er måske et gennemsnit, men for at have et snit, skal der være nogen der spiser kortere og længere uden det er unormalt. Så længe dit barn trives, så no worries!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.