overvejer flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

khaleesi

Er lidt en kylling så skriver anonymt 

Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)

Nu sidder jeg så og tænker om det bare ville være nemmere med flasken?

Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag. 

Jeg synes virkelig ikke at du skal vælge flasken frem for amning. 

Synes du skal vente det lille års tid, med alt det som man ikke kan når man ammer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

DitteFisk

Selvfølgelig er det okay at ty til flasken, hvis det er dét der fungerer for dig

Jeg må også erklære mig helt enig med Janne T. og sige, at det da skal være helt på sin plads og ligeså okay at rådgive TS om amningens fordele, da det jo unægteligt ER sundere at amme sit barn. 

Og ligesom mødre der bruger flasker må ytre sig om mødre der ammer, så vil jeg også sige og mene at kaste amningen væk blot for fester (og frihed?) er da lidt ego. Når man har valgt at sætte et barn i verden er man jo klar over at friheden, som vi kendte den ikke længere er den samme At man tyr til flasken fordi man vitterligt ikke bryder sig om at amme eller ikke kan af diverse årsager er jo en ærlig sag.. det kan jeg forholde mig til. 

Anmeld

30. april 2013

KarinOM

Gør hvad du mener er bedst for dit barn og dig selv. Men brug et par uger til at tænke det igennem først, for som andre siger så er der ingen vej tilbage når amningen først er stoppet.

Jeg synes personligt, at det gav en kæmpe frihed at amme. Altid god mad med den rigtige temperatur "ved hånden".

I min mødregruppe var en enkelt på flaske (ikke selvvalgt) og hun forbandede det langt væk. Hvor vi andre bare vendte os om på siden, fandt et bryst frem, lagde barnet til og sov videre, måtte hun op, tænde lys, blande MME og varme flasker hver nat. Og når vi andre tog en spontan lang gåtur, måtte hun springe fra fordi hun ikke havde nok rene flasker, MME og mulighed for opvarmning. Og så kæmpede hun oveni med en baby-mave der ikke kunne lide MME. 

...men der er da sikkert også fordele ved flasken...du skal bare vide at det ikke gør ALTING nemmere :-)

Anmeld

30. april 2013

modesty

Undskyld men den sætning gjorde mig vred..
Jeg har ikke sagt jeg ikke ville amme for at rende i byen i tide og utide, for sådan er jeg slet ikke! Går sjældent i byen og drikker sjældent!
jeg hader at malke ud derfor bryder jeg mig ikke om det alternativ til det offentlige rum, og når jeg er ude er jeg så spændt når det kommer til amningen at h*n næsten intet får pga h*n kan mærke det, og vil ikke være låst derhjemme i 6 måneder.

Så hver så venlig ikke at lægge ord i munden på mig!

Fair nok at du bliver vred, jeg formulerede mig lidt groft.

Men du skriver i dit første indlæg at du oplevede en befrielse fordi du kunne tage i byen og nyde et par drinks. Og at det er skønt at din 1 mdr. gamle baby ikke er afhængig af dig.

Så det er jo de to facts jeg har at forholde mig til. Hvis der er andre årsager til at du vil stoppe, må du jo skrive dem.

Jeg har fuld respekt for kvinder som ikke kan amme og er nødsaget til at skifte til flasken. Jeg kender adskillige af dem og de skal ikke høre et eneste ondt ord fra mig. Men min holdning er at øget frihed ikke er en okay årsag til at gå på flaske.

Jeg ved ikke om du nogensinde har hørt en lille baby skrige på grund af forstoppelse, men det er en voldsomt ubehagelig oplevelse, og sikkert endnu mere når det er ens eget barn. Jeg synes at du skal være opmærksom på de risici du kommer til at udsætte din baby for ved at skifte til flaske.

Du er et frit menneske og kan gøre hvad du vil, men du skriver her på et åbent forum (og er anonym fordi du ved at det er et følsomt emne). Og så kommer jeg med min holdning.

Min dreng var umulig at amme offentligt de første fem måneder af sit liv. Så jeg tilrettelagde min hverdag så jeg enten kunne tage hjem eller være i fred og ro i venners lejligheder når han skulle ammes. Det sytnes jeg på ingen måder var et stort "offer" - det er sådanne ting der følger med at blive mor.

Hvis du ikke vil malke ud, kan du jo give en flaske med MME den ene gang om dagen, hvis det overhovedet drejer sig om så meget.

Anmeld

30. april 2013

modesty

Janne T. skriver:

I givet fald er periodevis MME et fint alternativ, kan man sige, hvis det ikke er ret ofte det drejer sig om. Jeg tror bare du skal passe på, at dit barn ikke begynder at foretrække flasken, hvis du altså stadig gerne vil amme.

Jeg forstår godt det er en overvældende følelse - for det ER en kæmpe omvæltning, at dette lille væsen pludselig er 100% afhængigt af én. Det er jo at ændre sig liv 100% fra det sekund barnet kommer ud, og det kræver tilvænning. Men på den anden side er det jo også bare super smukt, at dette lille væsen elsker dig så højt og føler sig så knyttet til dig, at det har behov for dig på så mange måder. Ved ikke om det kan hjælpe at tænke sådan? 

Hahah, du er bare så meget mere diplomatisk end mig. Hvornår lærer jeg det?

Anmeld

30. april 2013

StudPsyk

modesty skriver:

Hahah, du er bare så meget mere diplomatisk end mig. Hvornår lærer jeg det?

Jeg tror jeg tænkte noget ala det du skrev, men jeg er ikke modig nok til at skrive sådan 

Anmeld

30. april 2013

Mettefpigen

Janne T. skriver:

Det har jeg sørme heller ikke sagt, det jeg skrev var ift. hele polemikken omkring Modestys kommentar  

Det er også hver sin holdning, kan bare godt skrives pænere :-)

Anmeld

30. april 2013

StudPsyk

Mettefpigen skriver:

Det er også hver sin holdning, kan bare godt skrives pænere :-)

Jeg synes egentlig ikke det var så groft, når man ser det i lyset af det øvrige hun skrev - og jeg indrømmer ellers gerne, at jeg er ret nærtagende normalt Men ja, det bliver vi nok ikke enige om, så ingen grund til at køre den diskussion i ring  

Anmeld

30. april 2013

Rødhætte

AnneMaria skriver:

I min mening er det op til en selv. DU er hans mor.

Saa hvad du foeler er ret for dig, goer du.

Taenk det godt igennem og haaber du finder den rette loesning for dig

Så enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.