Undskyld men den sætning gjorde mig vred..
Jeg har ikke sagt jeg ikke ville amme for at rende i byen i tide og utide, for sådan er jeg slet ikke! Går sjældent i byen og drikker sjældent!
jeg hader at malke ud derfor bryder jeg mig ikke om det alternativ til det offentlige rum, og når jeg er ude er jeg så spændt når det kommer til amningen at h*n næsten intet får pga h*n kan mærke det, og vil ikke være låst derhjemme i 6 måneder.
Så hver så venlig ikke at lægge ord i munden på mig!
Fair nok at du bliver vred, jeg formulerede mig lidt groft.
Men du skriver i dit første indlæg at du oplevede en befrielse fordi du kunne tage i byen og nyde et par drinks. Og at det er skønt at din 1 mdr. gamle baby ikke er afhængig af dig.
Så det er jo de to facts jeg har at forholde mig til. Hvis der er andre årsager til at du vil stoppe, må du jo skrive dem.
Jeg har fuld respekt for kvinder som ikke kan amme og er nødsaget til at skifte til flasken. Jeg kender adskillige af dem og de skal ikke høre et eneste ondt ord fra mig. Men min holdning er at øget frihed ikke er en okay årsag til at gå på flaske.
Jeg ved ikke om du nogensinde har hørt en lille baby skrige på grund af forstoppelse, men det er en voldsomt ubehagelig oplevelse, og sikkert endnu mere når det er ens eget barn. Jeg synes at du skal være opmærksom på de risici du kommer til at udsætte din baby for ved at skifte til flaske.
Du er et frit menneske og kan gøre hvad du vil, men du skriver her på et åbent forum (og er anonym fordi du ved at det er et følsomt emne). Og så kommer jeg med min holdning.
Min dreng var umulig at amme offentligt de første fem måneder af sit liv. Så jeg tilrettelagde min hverdag så jeg enten kunne tage hjem eller være i fred og ro i venners lejligheder når han skulle ammes. Det sytnes jeg på ingen måder var et stort "offer" - det er sådanne ting der følger med at blive mor.
Hvis du ikke vil malke ud, kan du jo give en flaske med MME den ene gang om dagen, hvis det overhovedet drejer sig om så meget.
Anmeld