Anonym skriver:
Er lidt en kylling så skriver anonymt 
Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)
Nu sidder jeg så og tænker om det bare ville være nemmere med flasken?
Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag.
Jeg har prøvet både ammebørn og brystbørn. Vores to drenge havde begge slået sig på flasken inden de var 1,5 måned, mens tøsepigen blev ammet til hun var 9 måneder. Det var vist bare et tilfælde af forskellige børn og forskellige omstændigheder. Det var ikke mit valg som sådan.
Men sagen er, at jeg har prøvet begge dele. Du har ret. Det giver nogle friheder at have flaskebørn, men jeg oplevede også, at jeg altid skulle have så meget med, når vi skulle ud, fordi jeg altid skulle sørge for, at der var mælk i nærheden. Venner skulle have en mikroovn og vi måtte ikke være for langt fra lov og ret, hvis det blev spisetid. DET synes jeg var rigtig irriterende. Det fylder godt i pusletasken, hvis man ikke ved, hvor længe man skal være væk. En gang skulle vi ud at flyve i to timer. Jeg havde to flasker klar til turen, men pga dårligt vejr blev det svært at lande. Jeg var godt nok ved at panikke, da de begyndte at snakke om, at vi blev nødt til at omdirigere flyet til Norge og overnatte der. HELDIGVIS blev det ikke tilfældet, men min pointe er, at jeg vil helst kunne amme igen, da jeg synes det er nemmere praktisk talt. Så må jeg undvære alkoholen og festaftenener i nogle måneders tid 
Anmeld