overvejer flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.104 visninger
48 svar
65 synes godt om
30. april 2013

Anonym trådstarter

Er lidt en kylling så skriver anonymt 

Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)

Nu sidder jeg så og tænker om det bare ville være nemmere med flasken?

Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

AnneMaria

I min mening er det op til en selv. DU er hans mor.

Saa hvad du foeler er ret for dig, goer du.

Taenk det godt igennem og haaber du finder den rette loesning for dig

Anmeld

30. april 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)

Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag. 

Det er fordele og ulemper ved alt

ved flasken kan far tage over men ved amning har du altid maden på dig og løber ikke tør eller skal varme en flaske et sted.

gør hvad du bedst føler for

Anmeld

30. april 2013

lycly

Min datter fik også flaske og jeg synes bestemt ikke det var nemmere. Jo, det gav da en masse frihed men nøj hvor blev jeg hurtigt træt af det ræs med at rense flasker, varme vand når vi var ude osv osv. Men nu var det heller ikke et frivilligt valg fra min side af, det kan jo også have noget med det at gøre

Men det er dig der bestemmer, du er mor og du kan bedst vurdere hvad der fungere bedst for jer Og uanset hvilket valg du tager skal du bare lukke ørerne for andres meninger hvis du ikke synes du kan bruge det til noget

Anmeld

30. april 2013

Mother-love

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er. Isabella blev flaskebarn da hun var ca 3-4 uger fordi jeg ikke havde nok til hende. Men fortryder ofte idag snart 2 år efter at jeg ikke blev ved med at amme og så supplere med flaske.
Men det er op til en selv.. Hvad man føler det skal man gøre. Men vil anbefale dig at tænke dig om for hvis du dropper amningen er det jo ikke noget du kan gå tilbage til.

Anmeld

30. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

der er jo selvfølgelig fordele og ulemper ved begge - hvis du ikke ammer kan du som du selv siger komme lidt ud få et par drinks, måske sove hvor far kan give mad, men så er der tilgengæld hele flaskerengørings ræset..

amning gør man er mere fastlåst, men det er kun for en periode, det er jo ikke resten af livet

men det helt op til dig selv

Anmeld

30. april 2013

Wik

Min svigerinde har bitterligt fortrudt at hun stoppede med at amme da hendes var 5 måneder. Det var lidt som du beskriver det. 

Jeg kan ikke sige om det er det samme der kommer til at ske for dig selvfølgelig. Men hvis begge dele fungere, er det så ikke med at gøre begge dele. Amme når du er tilpas med det, og have en flaske med de steder du føler dig utilpas, og i tilfælde af du skal lidt ud.¨

men, men, men det er svært at sige når man ikke ved om vi taler om en baby på tre uger eller 8 måneder

Anmeld

30. april 2013

Masig

Anonym skriver:

Hvis begge dele fungerer, kan du så ikke bare gøre begge dele Amme til hverdag derhjemme og bruge flasken når I skal ud og du gerne vil have den frihed...

Du skal jo gøre som du føler for, men flaske er ikke altid den nemme løsning, man skal pakke flasker, pulver, varmt vand eller kunne varme flasken der hvor man skal hen, flaskerne skal vaskes, koges.... Det er rart at andre kan tage over ind imellem, men jeg er ret overbevist om at jeg vil gøre alt for at få amning til at lykkes næste gang... Men det er jo en smagssag, og nogle gange indrømmer jeg da det er en lettelse med flasken...

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er. Isabella blev flaskebarn da hun var ca 3-4 uger fordi jeg ikke havde nok til hende. Men fortryder ofte idag snart 2 år efter at jeg ikke blev ved med at amme og så supplere med flaske.
Men det er op til en selv.. Hvad man føler det skal man gøre. Men vil anbefale dig at tænke dig om for hvis du dropper amningen er det jo ikke noget du kan gå tilbage til.

H*n er lidt over en måned

Anmeld

30. april 2013

hekran

Anonym skriver:

Jeg har prøvet både ammebørn og brystbørn. Vores to drenge havde begge slået sig på flasken inden de var 1,5 måned, mens tøsepigen blev ammet til hun var 9 måneder. Det var vist bare et tilfælde af forskellige børn og forskellige omstændigheder. Det var ikke mit valg som sådan.

Men sagen er, at jeg har prøvet begge dele. Du har ret. Det giver nogle friheder at have flaskebørn, men jeg oplevede også, at jeg altid skulle have så meget med, når vi skulle ud, fordi jeg altid skulle sørge for, at der var mælk i nærheden. Venner skulle have en mikroovn og vi måtte ikke være for langt fra lov og ret, hvis det blev spisetid. DET synes jeg var rigtig irriterende. Det fylder godt i pusletasken, hvis man ikke ved, hvor længe man skal være væk. En gang skulle vi ud at flyve i to timer. Jeg havde to flasker klar til turen, men pga dårligt vejr blev det svært at lande. Jeg var godt nok ved at panikke, da de begyndte at snakke om, at vi blev nødt til at omdirigere flyet til Norge og overnatte der. HELDIGVIS blev det ikke tilfældet, men min pointe er, at jeg vil helst kunne amme igen, da jeg synes det er nemmere praktisk talt. Så må jeg undvære alkoholen og festaftenener i nogle måneders tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.