Er lidt en kylling så skriver anonymt 
Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)
Nu sidder jeg så og tænker om det bare ville være nemmere med flasken?
Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag.
MME er et fint alternativ for de kvinder som af forskellige årsager ikke kan amme. Men morens mælk ER det bedste for barnet. Det er mælk skabt lige præcis til at opfylde dit barns behov, med alt hvad det har brug for af vitaminer, antistoffer, mælkesyrebakterier o.s.v.
Ved at gå over til flasken nu, risikerer du at fucke dit barns mave op og skulle døje med forstoppelser i lang tid fremover. Du risikerer også at give dit barn allergier.
Ja, dit barn er afhængig af dig. Sådan er det at være mor. Den første tid her kommer aldrig tilbage, og dit barn vil blive mindre og mindre afhængig af dig jo ældre h*n bliver. Det drejer sig om cirka et år af dit liv, hvor du må skære ned på fester og druk. Hvis du ikke kan det, skulle du ikke være blevet mor. Undskyld hvis jeg lyder hård, men sådan har jeg det.
Der var to i min mødregruppe som mod deres vilje måtte gå over til flasken, og gud hvor de forbandede at skulle blande MME, sterilisere flasker, sørge for rigtig temperatur o.s.v. mens der lå en lille, skrigende baby og bare var sulten. Specielt midt om natten, hvor man som ammemor bare kan vende sig om på siden og give bryst, skulle de ud i køkkenet, tænde lyset, frem med alt udstyret og i gang med at kokkerere. Jeg tror ikke at man skal undervurdere fordelen ved at have maden lige ved hånden, så at sige.
Men hvis du så gerne vil feste, hvorfor kan du så ikke bare blive ved med at amme og malke ud en gang imellem når du skal i byen?