overvejer flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

StudPsyk

Kan du ikke bare malke ud så dit barn kan få din mælk på flaske hvis du lige skal noget? Prøver at være åbensindet og forstående, det er jo dit valg. Men hvis du prøver at sætte det i perspektiv er det så lille en procentdel af dit liv du Skal være tilgængelig på den måde. Du har resten af dit liv til at være "fri" og så tænker jeg også.. Dit barn er kun en måned. Så er det vel også begrænset hvor meget du er væk fra barnet? Og hvor maget du har behov for at være væk. Eller?

Det er ikke den nemme løsning med flasken. Jeg måtte desværre gå på flaske da Rose var 4 måneder, og Hold kæft det var besværligt. For ikke at sige irriterende at skulle stå op om natten for at varme flasker.

Hvert sit valg, men jeg forstår ikke hvis du går på flasken på det grundlag :-) særligt ikke med dit barns alder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

modesty

Er lidt en kylling så skriver anonymt 

Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)

Nu sidder jeg så og tænker om det bare ville være nemmere med flasken?

Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag. 

MME er et fint alternativ for de kvinder som af forskellige årsager ikke kan amme. Men morens mælk ER det bedste for barnet. Det er mælk skabt lige præcis til at opfylde dit barns behov, med alt hvad det har brug for af vitaminer, antistoffer, mælkesyrebakterier o.s.v.

Ved at gå over til flasken nu, risikerer du at fucke dit barns mave op og skulle døje med forstoppelser i lang tid fremover. Du risikerer også at give dit barn allergier.

Ja, dit barn er afhængig af dig. Sådan er det at være mor. Den første tid her kommer aldrig tilbage, og dit barn vil blive mindre og mindre afhængig af dig jo ældre h*n bliver. Det drejer sig om cirka et år af dit liv, hvor du må skære ned på fester og druk. Hvis du ikke kan det, skulle du ikke være blevet mor. Undskyld hvis jeg lyder hård, men sådan har jeg det.

Der var to i min mødregruppe som mod deres vilje måtte gå over til flasken, og gud hvor de forbandede at skulle blande MME, sterilisere flasker, sørge for rigtig temperatur o.s.v. mens der lå en lille, skrigende baby og bare var sulten. Specielt midt om natten, hvor man som ammemor bare kan vende sig om på siden og give bryst, skulle de ud i køkkenet, tænde lyset, frem med alt udstyret og i gang med at kokkerere. Jeg tror ikke at man skal undervurdere fordelen ved at have maden lige ved hånden, så at sige.

Men hvis du så gerne vil feste, hvorfor kan du så ikke bare blive ved med at amme og malke ud en gang imellem når du skal i byen?

Anmeld

30. april 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Er lidt en kylling så skriver anonymt 

Jeg har intet problem med at amme mit barn h*n tager godt på, er glad, tilfreds og har masser af våde bleer. Men her i weekenden oplevede jeg en befrielse, var baby fri en aften, ingen amning, kunne få et par drinks og hygge mig ude. Det var skønt.
- da vi så kørte med tog valgte vi så at give flaske i stedet for bryst (hader at amme offenligt)

Nu sidder jeg så og tænker om det bare ville være nemmere med flasken?

Begge ting føler jeg fungere, men det er også skønt h*n ikke er afhængig af mig til hverdag. 

så synes jeg du skal nøjes med flasken, man er ikke en dårlig mor fordi man ikke ammer...

jeg ammede selv kun i tre uger, jeg havde virkelig PRØVET, men amningen fungerede ikke for hverken mig eller min søn.

jeg græd hver gang jeg skulle amme, pga sår på vorterne, og jeg kunne ikk slappe af og give ham mad når vi var ude eller hjemme hos andre, for havde det bare skidt med det!

så en uge inden JUL stoppede jeg amningen brat, og det var så perfekt for lillemanden og mig en kæmpe lettelse og befrielse

mine to jordmødre har sagt til mig denne gang, at de godt kan forstå mig og at man altså på ingen måde er en dårlig/dårligere Mor pga man giver sutteflaske

Anmeld

30. april 2013

Valle81

Jamen jeg ville vælge det et synes:-)

Amning er nemt, men jeg har haft 3 flaskebørn og synes slet ikke det har været besværligt:-)

Altså alt det med at amning er der bedste, Jahh Jeg har i to hold mødregrupper været den eneste med flaskebarn. Mine har aldrig været syge andet end forkølelse osv. Tja de andres havde alt, allergi, mellemørebetændelser i stor stil osv osv:-)

Anmeld

30. april 2013

Mother-love

Anonym skriver:

H*n er lidt over en måned

Okay, men så har hun jo fået det vigtigste som er råmælken hvor det bedste er i. Men det er klart noget du skal gøre op med dig selv. Jeg synes det var utrolig svært jeg ikke kunne amme.men tror også det er grunden til jeg stadig ikke har accepteret at hun kom på flaske så hurtigt. Fordi jeg ikke selv havde valget hvis man kan sige det sådan.
Amning er jo en personsag. For der er jo nogen der ikke bryder sig om at amme. Hvor andre elsker og amme.

Men uden tvivl er det lækkert at man kan få far til at give en flaske så barnet ikke er afhængig af en på samme måde. Samt barnet får et forhold til far også. For den første levetid kan far jo ikke bruges til ret meget fordi han ikke har maden.
Min kæreste elskede at Isabella kom på flaske for så kunne han være med. Han er førtidspensionist så han følte sig virkelig overflødig den første tid. For hver gang Isabella kom over til ham så græd hun.

Anmeld

30. april 2013

StudPsyk

MariaKyedDK skriver:

så synes jeg du skal nøjes med flasken, man er ikke en dårlig mor fordi man ikke ammer...

jeg ammede selv kun i tre uger, jeg havde virkelig PRØVET, men amningen fungerede ikke for hverken mig eller min søn.

jeg græd hver gang jeg skulle amme, pga sår på vorterne, og jeg kunne ikk slappe af og give ham mad når vi var ude eller hjemme hos andre, for havde det bare skidt med det!

så en uge inden JUL stoppede jeg amningen brat, og det var så perfekt for lillemanden og mig en kæmpe lettelse og befrielse

mine to jordmødre har sagt til mig denne gang, at de godt kan forstå mig og at man altså på ingen måde er en dårlig/dårligere Mor pga man giver sutteflaske

Nu er der i mine øjne forskel på ikke at kunne og ikke at gide amme, så tænker at jeres situationer slet ikke er de samme.

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

MME er et fint alternativ for de kvinder som af forskellige årsager ikke kan amme. Men morens mælk ER det bedste for barnet. Det er mælk skabt lige præcis til at opfylde dit barns behov, med alt hvad det har brug for af vitaminer, antistoffer, mælkesyrebakterier o.s.v.

Ved at gå over til flasken nu, risikerer du at fucke dit barns mave op og skulle døje med forstoppelser i lang tid fremover. Du risikerer også at give dit barn allergier.

Ja, dit barn er afhængig af dig. Sådan er det at være mor. Den første tid her kommer aldrig tilbage, og dit barn vil blive mindre og mindre afhængig af dig jo ældre h*n bliver. Det drejer sig om cirka et år af dit liv, hvor du må skære ned på fester og druk. Hvis du ikke kan det, skulle du ikke være blevet mor. Undskyld hvis jeg lyder hård, men sådan har jeg det.

Der var to i min mødregruppe som mod deres vilje måtte gå over til flasken, og gud hvor de forbandede at skulle blande MME, sterilisere flasker, sørge for rigtig temperatur o.s.v. mens der lå en lille, skrigende baby og bare var sulten. Specielt midt om natten, hvor man som ammemor bare kan vende sig om på siden og give bryst, skulle de ud i køkkenet, tænde lyset, frem med alt udstyret og i gang med at kokkerere. Jeg tror ikke at man skal undervurdere fordelen ved at have maden lige ved hånden, så at sige.

Men hvis du så gerne vil feste, hvorfor kan du så ikke bare blive ved med at amme og malke ud en gang imellem når du skal i byen?

Undskyld men den sætning gjorde mig vred..
Jeg har ikke sagt jeg ikke ville amme for at rende i byen i tide og utide, for sådan er jeg slet ikke! Går sjældent i byen og drikker sjældent!
jeg hader at malke ud derfor bryder jeg mig ikke om det alternativ til det offentlige rum, og når jeg er ude er jeg så spændt når det kommer til amningen at h*n næsten intet får pga h*n kan mærke det, og vil ikke være låst derhjemme i 6 måneder.

Så hver så venlig ikke at lægge ord i munden på mig!

Anmeld

30. april 2013

Valle81

Anonym skriver:

Undskyld men den sætning gjorde mig vred..
Jeg har ikke sagt jeg ikke ville amme for at rende i byen i tide og utide, for sådan er jeg slet ikke! Går sjældent i byen og drikker sjældent!
jeg hader at malke ud derfor bryder jeg mig ikke om det alternativ til det offentlige rum, og når jeg er ude er jeg så spændt når det kommer til amningen at h*n næsten intet får pga h*n kan mærke det, og vil ikke være låst derhjemme i 6 måneder.

Så hver så venlig ikke at lægge ord i munden på mig!

Amning harheller intet med om man skulle være mor eller ej..... Folk er sku helt hjernevaskede når det kommer til amning.

Anmeld

30. april 2013

Laulund87

Valle81 skriver:

Amning harheller intet med om man skulle være mor eller ej..... Folk er sku helt hjernevaskede når det kommer til amning.

Enig!

Selvom Maria havde sonde og det derfor var umuligt at amme, hun fik ikke engang flaske, blev det STADIG set forkert på at jeg ikke ammede. Suk!

Anmeld

30. april 2013

Valle81

Laulund87 skriver:

Enig!

Selvom Maria havde sonde og det derfor var umuligt at amme, hun fik ikke engang flaske, blev det STADIG set forkert på at jeg ikke ammede. Suk!

Jamen jeg ved ikke hvad der stikker de ammende mødre sådan over flaskemødre eller at man helt bevidst vælger det fra fordi man ikke gider:-) der er sku frit valg på alle hylder:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.