Erfaring med igangsættelse med stikpiller/misoprostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

Snehund

tarkoflen skriver:

Jeg blev for 14 dage siden sat i gang, det var dog i tablet form og ikke stikpille...

Jeg oplevede ikke vestorm og havde en god fødsel!

Ved du, at de stadig bruger stikpillerne? For det troede jeg faktisk ikke de gjorde mere? De er jo lavet som tabletter, der er beregnet til igangsættelse og som ikke er så høje doser, som man gav førhen...

Jeg har ikke læst alle de andre svar, men jeg ville forhøre mig, om det ikke var muligt at få tabletterne i stedet for stikpiller... Og så ville jeg få en rigitg god snak med JM, så du bliver tryg ved, hvad der skal ske!

Det kan også være, at l kan få lov til at blive på sygehuset, når l har så lang transport frem og tilbage... Det spurgte da jeg blev sat i gang, hvor langt vi havde hjem! Så prøv at presse lidt på for at få lov til at blive

Jeg er ikke sikker på, om det er stikpiller eller tabletter, jeg skal have. 

Tak for beskeden og den beroligende beretning. 

Ja, vi vil helst blive, hvis jeg bliver sat i gang, men har fået at vide, at de ikke vil love noget og normal procedure er at blive sendt hjem igen. Vi må vente og se hvad de siger i morgen. Spændende.

Jeg håber virkelig ikke, at de sender os hjem uden at gøre noget pga travlhed. Jeg føler mig helt indstillet på, at der skal ske noget nu 

Det er i øvrigt meget blandet, hvad folk har oplevet - meget svært at forvente noget, da det tilsyneladende er uhyre individuelt hvordan folk reagerer på præparatet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

tarkoflen

Snehund skriver:

Jeg er ikke sikker på, om det er stikpiller eller tabletter, jeg skal have. 

Tak for beskeden og den beroligende beretning. 

Ja, vi vil helst blive, hvis jeg bliver sat i gang, men har fået at vide, at de ikke vil love noget og normal procedure er at blive sendt hjem igen. Vi må vente og se hvad de siger i morgen. Spændende.

Jeg håber virkelig ikke, at de sender os hjem uden at gøre noget pga travlhed. Jeg føler mig helt indstillet på, at der skal ske noget nu 

Det er i øvrigt meget blandet, hvad folk har oplevet - meget svært at forvente noget, da det tilsyneladende er uhyre individuelt hvordan folk reagerer på præparatet. 

Jeg for at det er tabletterne, fik i hvert fald at vide, at grunden til at Skejby ikke længere tilbød stikpiller er, at tabletterne er nemmere at styre, så vestorm og andre træls ting helst ikke skulle opstå!

Snak med dem om, at l knap nok kan nå hjem, før l skal køre igen og håbe det kan hjælpe jer! Jeg tror vi tog fra Skejby kl. 10.30 og skulle møde igen kl 14, så er det jo begrænset, hvad l kan nå at være hjemme... Alternativt så tag noget med, som l kan få tiden til at gå med og spørg om l må blive siddende i et venteværelse eller noget lignende? Det tror jeg, at jeg ville gøre

Rigtig meget held og lykke med det, jeg håber du får en rigtig god fødsel

Anmeld

2. maj 2013

KarinOM

Jeg er så desværre en af dem der fik vestorm. Vandet gik kl. 22 uden nogen tegn på veer overhovedet. Jeg fik første pille (oralt) kl. 22.30. og en halv mere kl 05 da der ikke var sket noget...og så efter ca. 30 min gik det alt for stærkt...veerne væltede bare ind over mig.

Ca to timer efter var jeg fuldt udvidet og kl ca. 9 kom min datter til verden(...og så blev jeg nyforelsket på stedet og glemte straks hvor slemt det havde været ;-) )  

Men husk at ikke to kroppe er ens, så du kan ligeså godt være en af dem der ikke ryger i vestorm :-) 

Held og lykke med det hele!

Anmeld

2. maj 2013

Snehund

tarkoflen skriver:

Jeg for at det er tabletterne, fik i hvert fald at vide, at grunden til at Skejby ikke længere tilbød stikpiller er, at tabletterne er nemmere at styre, så vestorm og andre træls ting helst ikke skulle opstå!

Snak med dem om, at l knap nok kan nå hjem, før l skal køre igen og håbe det kan hjælpe jer! Jeg tror vi tog fra Skejby kl. 10.30 og skulle møde igen kl 14, så er det jo begrænset, hvad l kan nå at være hjemme... Alternativt så tag noget med, som l kan få tiden til at gå med og spørg om l må blive siddende i et venteværelse eller noget lignende? Det tror jeg, at jeg ville gøre

Rigtig meget held og lykke med det, jeg håber du får en rigtig god fødsel

Ja, det er det med at det kan gå så stærkt, der er lidt utrygt. Men det er jo heller ikke så fedt,  hvis det trækker ud,  og vi bare skal sidde på hospitalet og vente i flere døgn. 

Vi må vente og se, hvad der sker. Jeg håber i hvert fald det bedste 

Anmeld

2. maj 2013

Snehund

KarinOM skriver:

Jeg er så desværre en af dem der fik vestorm. Vandet gik kl. 22 uden nogen tegn på veer overhovedet. Jeg fik første pille (oralt) kl. 22.30. og en halv mere kl 05 da der ikke var sket noget...og så efter ca. 30 min gik det alt for stærkt...veerne væltede bare ind over mig.

Ca to timer efter var jeg fuldt udvidet og kl ca. 9 kom min datter til verden(...og så blev jeg nyforelsket på stedet og glemte straks hvor slemt det havde været ;-) )  

Men husk at ikke to kroppe er ens, så du kan ligeså godt være en af dem der ikke ryger i vestorm :-) 

Held og lykke med det hele!

Tak for dit bidrag. 

Ja, det lyder også ret vildt! Min værste frygt nu er at få vestorm herhjemme og så have en hel times kørsel til hospitalet 

Men det håber jeg ved gudegrød ikke kommer til at ske! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.