Snehund skriver:
Hej derude.
Jeg havde termin d. 20. April (scanningstermin) og har ikke født endnu. Vi var på hospitalet i dag og blev sendt hjem igen uden at blive sat i gang. Alt er fint med bebs og jeg er på ingen måde moden til at gå i fødsel. Lang og lukket livmoderhals.
Derfor kan jeg sandsynligvis se frem til at blive sat i gang med stikpiller (misoprostol) på torsdag, hvilket jeg er temmelig nervøs for.
Jeg har læst en masse ubehagelige historier om medicinen. Jordemoderen, jeg talte med i dag, sagde at historierne er overdrevne og at der kun er ganske få, som oplever alvorlige konsekvenser og de fejler ofte noget i forvejen eller deres barn gør. Men kan det være sandt?
Jeg er fx nervøs for at få vestorm, som jeg synes en del har beskrevet som en mulig konsekvens. Jeg er især bange for at det sker, hvis vi er hjemme. Vi bor næsten en times kørsel fra hospitalet!
Jeg håber I med erfaring, kan gøre mig lidt klogere.
Jeg længes efter at føde nu, men ikke for enhver pris.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at jeg i følge mine egne beregninger først har termin d. 27. April og så bliver jeg sat i gang inden, jeg er gået en uge over den dato, selvom der ikke er andre grunde end at jeg går over tid. Man bliver sat i gang inden 42 + 0 og de går kun efter scanningstermin.
Det virker lidt som om, at der er lavet nogle regler for at beskytte mor og barn mod unødig fare, men at disse regler potentielt kan skabe mere kaos end gavn.
Men måske er jeg bare unødigt nervøs?!
På forhånd tak for jeres kommentarer.
Hejsa.
Først.. Er du sikker på, at det er stikpiller?
Jeg blev sat igang 41+5 med kapsler, som jeg skulle sluge.. Jeg fik min første kapsel klokken 8.45 tirsdag morgen, blev sendt hjem med én kapsel i en kop, som jeg skulle tage klokken 12.45 derhjemme, hvis ikke der rigtig var sket noget.. Vi kom hjem og spiste noget morgenmad, allerede klokken 10 startede murren i maven.. Første svage ve mærkede jeg klokken 11... Så altså det startede hurtigt efter kapslen på sygehuset..
Umiddelbart vil jeg ikke sige, at jeg havde nogle af alle de der grimme bivirkninger jeg har hørt og læst om, og den JM der snakkede med mig om igangsættelsen fortalte også, at de aldrig havde haft nogle inde på fødegangen med nogle af de bivirkninger, i de mange år hun havde været der..
Min fødsel var så til gengæld lang og MØG hård, om det har været kapslens skyld eller ej, det skal jeg absolut ikke spille klog med..

Men på den anden side, du får ikke lov til at gå længere end 42+0 tror jeg, det måtte jeg i hvert fald ikke..
Jeg fødte btw. morgenen efter klokken 5.48