Erfaring med igangsættelse med stikpiller/misoprostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

AnthonsMor

Snehund skriver:

Hej 

Tak for dit bidrag. 

Jeg tror faktisk,  at det er kapsler, som jeg skal sluge. Har nærlæst en brochure om det fra hospitalets hjemmeside. Ved ikke hvorfor jeg var så sikker på, at det var stikpiller. Man ved heller ikke om der er forskel på hvordan de virker?!

Det er betryggende at du ikke havde slemme bivirkninger,  selvom din fødsel var lang og sej. Godt at det er veloverstået.

Jeg er indstilling på at skulle have medicinen i morgen, trods mine forbehold - medmindre min krop er tættere på fødsel end i går og de kan tage vandet,  eller bruge andre knap så kemiske metoder. Men det tvivler jeg på kommer til at ske. 

Jeg ved faktisk ikke om der er forskel på virkningen af de to præparater

Jeg håber det bedste for dig! Det kunne være kanon hvis de bare kunne tage vandet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Miss Church

Snehund skriver:

Hej 

Tak for dit bidrag. 

Tror måske, efter lidt nærlæsning,  at jeg skal have kapsler, som jeg skal sluge, men jeg er ikke helt sikker. 

Det lyder som et godt og kontrolleret forløb, du var igennem. 

Koblede veer? Er det det samme som vestorm? 

Det var det også. Så hvis dit forløb kommer til at gå som mit, skal det nok gå  

Min jordemoder sagde hvert fald at de ikke brugte vaginal-tabletter mere. Men ved ikke om det er sådan på alle sygehuse.

Jeg var faktisk også selv i tvivl om det var det samme, men tror det ikke ved koblede veer går den ene ve over i den anden, men der er pauser mellem to sæt koblede veer hvis det giver mening? Jeg fik dem formentligt fordi min livmoder var træt 

Anmeld

1. maj 2013

Snehund

Martsbaby skriver:

Jeg ved faktisk ikke om der er forskel på virkningen af de to præparater

Jeg håber det bedste for dig! Det kunne være kanon hvis de bare kunne tage vandet!

Næh,  det ved jeg heller ikke. Hvis det er samme virksomme stof der er i, er det vel noget med dosis og måske hvor "lokalt" stikpillerne virker?! Jeg kan jo spørge om det,  hvis det er aktuelt i morgen. 

Tusind tak for de søde tanker. Ja, jeg håber også det bedste. Lidt svært at forbedre sig på mentalt,  men jeg gør mit bedste. 

Anmeld

1. maj 2013

Snehund

Miss Church skriver:

Det var det også. Så hvis dit forløb kommer til at gå som mit, skal det nok gå  

Min jordemoder sagde hvert fald at de ikke brugte vaginal-tabletter mere. Men ved ikke om det er sådan på alle sygehuse.

Jeg var faktisk også selv i tvivl om det var det samme, men tror det ikke ved koblede veer går den ene ve over i den anden, men der er pauser mellem to sæt koblede veer hvis det giver mening? Jeg fik dem formentligt fordi min livmoder var træt 

Tak for dit svar. 

Ja, det giver mening med forklaringen på "begrebet" Kobledeveer, lyder meget smertefuldt  men måske ikke helt så farligt som decideret vestorm. 

Tak for dine beroligende ord. 

Anmeld

1. maj 2013

AnthonsMor

Snehund skriver:

Næh,  det ved jeg heller ikke. Hvis det er samme virksomme stof der er i, er det vel noget med dosis og måske hvor "lokalt" stikpillerne virker?! Jeg kan jo spørge om det,  hvis det er aktuelt i morgen. 

Tusind tak for de søde tanker. Ja, jeg håber også det bedste. Lidt svært at forbedre sig på mentalt,  men jeg gør mit bedste. 

Det er meget svært at forberede sig på det, for man ved jo egentlig ikke om det går så hurtigt som det gjorde for mig med kun en kapsel eller om man skal afsted flere dage for at få flere..

Anmeld

1. maj 2013

Hullabullabulla

Snehund skriver:

Hej derude.

Jeg havde termin d. 20. April (scanningstermin) og har ikke født endnu. Vi var på hospitalet i dag og blev sendt hjem igen uden at blive sat i gang. Alt er fint med bebs og jeg er på ingen måde moden til at gå i fødsel. Lang og lukket livmoderhals.

Derfor kan jeg sandsynligvis se frem til at blive sat i gang med stikpiller (misoprostol) på torsdag, hvilket jeg er temmelig nervøs for.

Jeg har læst en masse ubehagelige historier om medicinen. Jordemoderen, jeg talte med i dag, sagde at historierne er overdrevne og at der kun er ganske få, som oplever alvorlige konsekvenser og de fejler ofte noget i forvejen eller deres barn gør. Men kan det være sandt?

Jeg er fx nervøs for at få vestorm, som jeg synes en del har beskrevet som en mulig konsekvens. Jeg er især bange for at det sker, hvis vi er hjemme. Vi bor næsten en times kørsel fra hospitalet!

Jeg håber I med erfaring, kan gøre mig lidt klogere.

Jeg længes efter at føde nu, men ikke for enhver pris.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at jeg i følge mine egne beregninger først har termin d. 27. April og så bliver jeg sat i gang inden, jeg er gået en uge over den dato, selvom der ikke er andre grunde end at jeg går over tid. Man bliver sat i gang inden 42 + 0 og de går kun efter scanningstermin.

Det virker lidt som om, at der er lavet nogle regler for at beskytte mor og barn mod unødig fare, men at disse regler potentielt kan skabe mere kaos end gavn.

Men måske er jeg bare unødigt nervøs?!

På forhånd tak for jeres kommentarer.

Jeg blev sat igang med en stikpille.. Jeg skulle have haft et ballonkateter - men havde næsten ingen livmoderhals tilbage og var 1,5 fingre åben.. Var åben nok til at de kunne tage vandet - men pga SSF måtte det helst ikke gå for hurtigt så babyen blev stresset - så fik en stikpille 18:45 onsdag aften..

Ved 20 tiden fik jeg ret meget murren - og kl 22 fik jeg lidt at sove på (var indlagt pga SSF) - jeg faldt i søvn ret hurtigt efter..

5:30 stod jeg op for at tisse og går i seng igen.. 6:05 går vandet med et smæld og veerne begynder (ret stygge veer)

Kommer på fødestuen og får epi (det skal jeg pga SSF) - veerne går i stå (deeejligt) - men kommer igen af sig selv over middag..

Min søn er født kl 15:20 torsdag..

Mit forløb med igangsættelse var altså stille og roligt

Anmeld

1. maj 2013

Snehund

Britt88 skriver:

Jeg blev sat igang med en stikpille.. Jeg skulle have haft et ballonkateter - men havde næsten ingen livmoderhals tilbage og var 1,5 fingre åben.. Var åben nok til at de kunne tage vandet - men pga SSF måtte det helst ikke gå for hurtigt så babyen blev stresset - så fik en stikpille 18:45 onsdag aften..

Ved 20 tiden fik jeg ret meget murren - og kl 22 fik jeg lidt at sove på (var indlagt pga SSF) - jeg faldt i søvn ret hurtigt efter..

5:30 stod jeg op for at tisse og går i seng igen.. 6:05 går vandet med et smæld og veerne begynder (ret stygge veer)

Kommer på fødestuen og får epi (det skal jeg pga SSF) - veerne går i stå (deeejligt) - men kommer igen af sig selv over middag..

Min søn er født kl 15:20 torsdag..

Mit forløb med igangsættelse var altså stille og roligt

Hej 

Tak for din beretning :-)

Det er rart at få nogle beroligende "historier" at forholde sig til. Det lyder som om,  at du kunne være med i processen trods SSK og igangsættelse. Det er rart at læse. 

Jeg ville ønske at indlæggelse var obligatorisk, når man bliver sat i gang, men jeg kan også godt se,  at det både er dyrt og nok også er rart, at komme hjem ind i mellem, hvis det er et langt forløb over flere dage. 

:-) Mvh 

Anmeld

1. maj 2013

Snehund

Martsbaby skriver:

Det er meget svært at forberede sig på det, for man ved jo egentlig ikke om det går så hurtigt som det gjorde for mig med kun en kapsel eller om man skal afsted flere dage for at få flere..

Præcis! 

Jeg håber, at mit forløb går relativt hurtigt, men ikke kommer ud af kontrol. 

Anmeld

1. maj 2013

tarkoflen

Jeg blev for 14 dage siden sat i gang, det var dog i tablet form og ikke stikpille...

Jeg oplevede ikke vestorm og havde en god fødsel!

Ved du, at de stadig bruger stikpillerne? For det troede jeg faktisk ikke de gjorde mere? De er jo lavet som tabletter, der er beregnet til igangsættelse og som ikke er så høje doser, som man gav førhen...

Jeg har ikke læst alle de andre svar, men jeg ville forhøre mig, om det ikke var muligt at få tabletterne i stedet for stikpiller... Og så ville jeg få en rigitg god snak med JM, så du bliver tryg ved, hvad der skal ske!

Det kan også være, at l kan få lov til at blive på sygehuset, når l har så lang transport frem og tilbage... Det spurgte da jeg blev sat i gang, hvor langt vi havde hjem! Så prøv at presse lidt på for at få lov til at blive

Anmeld

1. maj 2013

Miss Church

Snehund skriver:

Tak for dit svar. 

Ja, det giver mening med forklaringen på "begrebet" Kobledeveer, lyder meget smertefuldt  men måske ikke helt så farligt som decideret vestorm. 

Tak for dine beroligende ord. 

Det var godt. 

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.