Erfaring med igangsættelse med stikpiller/misoprostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Snehund

Månsson skriver:

Må desværre tilslutte mig de andres erfaringer mht veestorm.. Jeg blev sat igang over 3dage og fik veer alle tre dage, havde en lang fødsel og min datter blev stresset under fødslen og fik ik ilt nok men kun for en kort periode heldigvis..

Jeg ville få dem til at ta vandet lige så snart muligheden er der og aftale at du må komme ind på fg lige så snart du har behov for det

Tak for dit bidrag. Hmm... ikke lige frem rare historier. Håber virkelig ikke de piller bliver nødvendige, men lige nu tyder det desværre på det.

Jeg har hele tiden drømt om en naturlig fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Snehund

Mom In The Making skriver:

Jeg blev sat igang med stikpiller da jeg var 42+0. Fødslen tog 17 timer  fordi jeg ønskede at lade den gå sin egen gang, men måtte dog tiæ sidst have ve stimulerede drop fordi jeg ikke kom videre fra de 9 cm udvidet.

Jeg fik min første pille om morgenen og den gjorde intet, ikke engang lidt murren, x antal timer senere fik jeg en mere og to timer efter det gik mit vand. jeg havde ikke vestorm eller anden gene af at blive sat igang.

Tak for dit bidrag.

Det lyder lidt mere som noget jeg drømmer om, trods alt. Det må være skønt at have sig selv mere med i det.

Din historie beroliger mig lidt.

:-)

Anmeld

30. april 2013

Snehund

Christina88 skriver:

Jeg blev sat i gang 14 dage over tid.
Klokken 8 om morgenen fik jeg en stikpille og skulle komme tilbage klokken 15, medmindre der skete andet.
Det gjorde der ikke, så vi var tilbage klokken 15, hvor jeg fik kørt en strimmel i en time og fik at vide at mine plukveer var blevet længere og kraftigere og de derfor helst ikke ville give mig mere (risiko for overstimulering og det er ikke godt).Klokken 21.30 gik vandet pludselig og vi tog på fødegangen. Her startede de rigtige veer og jeg fik kørt endnu en strimmel. Klokken 24.00 blev jeg sendt hjem med beskeden om at komme igen når veerne var regelmæssige.
Klokken 01.30 var vi igen på fødegangen da jeg pludselig havde fået presseveer derhjemme og klokken 3.38 kom min datter til verdenen efter en hurtig fødsel.

Tak for dit bidrag.

Det lyder helt ideelt - trods de adskillige gange frem og tilbage til hospitalet. Det lyder som om du havde kontrol over situationen og at det forløb ok roligt trods alt.

Anmeld

30. april 2013

Snehund

smsh skriver:

Blev selv sat i gang med en stikpille midt i marts, og det gik så fint, så fint!

Jeg fik den om morgenen, og skulle komme igen tidlig eftermiddag for at få anden gang. Midlertidigt havde jeg fået en smule veer bare ved at få den første, og da vi kom til hospitalet kunne de uden problemer tage vandet da jeg var fire cm åben. Havde slet ikke oplevet at det var slemt at udvide mig til de fire cm. Vi lå endda på sofaen og så film og spiste rundstykker om formiddagen.

Efter de havde taget vandet udvidede jeg mig fra 4-10 cm på to timer. Det gjorde self ondt, men det var så kort tid, så det var til at overskue. Da jeg så skulle til at presse holdte det op med at gøre ondt fordi jeg fandt ud af jo hårdede man pressede, jo mindre ondt gjorde det.

Fra første ve til vores søn blev født gik der altså lidt over fire timer, og jeg var førstegangsfødende.

Så altså min oplevelse med stikpillerne var helt fine, og min fødsel tog hverken fire eller fem dage eller noget af det skrækhistorierne beretter om! Glæder mig faktisk helt til næste gang

Held og lykke med fødslen. Det skal nok gå godt. Bare lyt til din jordmoder og lad kroppen gøre det den fra naturen er skabt til

Tak for din beroligende beretning.

Det lyder som en ret perfekt oplevelse, trods den super hurtige udvidelsesfase.

Og tak for dine held og lykke ønskninger

Jeg håber meget på at min krop vil være lige så samarbejdsvillig, som din var.

Anmeld

30. april 2013

Baby2010/2013

Snehund skriver:

Tak for dit bidrag. det lyder heller ikke optimalt. Jeg vil helt sikkert kun tage imod pillerne, hvis der absolut ikke er andre muligheder. Der skal dog ske noget radikalt med min krop inden torsdag, hvis jeg skal have et alternativ, for pt er jeg helt lukket og "umoden".

Det var så lidt, håber ikke det har skræmt dig - det er jo som sagt ikke sikkert du reagerer på samme måde 

Jeg x fingre for at din krop når at modnes noget mere, så de kan prikke vandet i stedet for!

Anmeld

30. april 2013

2babygirls

Snehund skriver:

Hej derude.

Jeg havde termin d. 20. April (scanningstermin) og har ikke født endnu. Vi var på hospitalet i dag og blev sendt hjem igen uden at blive sat i gang. Alt er fint med bebs og jeg er på ingen måde moden til at gå i fødsel. Lang og lukket livmoderhals.

Derfor kan jeg sandsynligvis se frem til at blive sat i gang med stikpiller (misoprostol) på torsdag, hvilket jeg er temmelig nervøs for.

Jeg har læst en masse ubehagelige historier om medicinen. Jordemoderen, jeg talte med i dag, sagde at historierne er overdrevne og at der kun er ganske få, som oplever alvorlige konsekvenser og de fejler ofte noget i forvejen eller deres barn gør. Men kan det være sandt?

Jeg er fx nervøs for at få vestorm, som jeg synes en del har beskrevet som en mulig konsekvens. Jeg er især bange for at det sker, hvis vi er hjemme. Vi bor næsten en times kørsel fra hospitalet!

Jeg håber I med erfaring, kan gøre mig lidt klogere.

Jeg længes efter at føde nu, men ikke for enhver pris.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at jeg i følge mine egne beregninger først har termin d. 27. April og så bliver jeg sat i gang inden, jeg er gået en uge over den dato, selvom der ikke er andre grunde end at jeg går over tid. Man bliver sat i gang inden 42 + 0 og de går kun efter scanningstermin.

Det virker lidt som om, at der er lavet nogle regler for at beskytte mor og barn mod unødig fare, men at disse regler potentielt kan skabe mere kaos end gavn.

Men måske er jeg bare unødigt nervøs?!

På forhånd tak for jeres kommentarer.

Jeg blev sat igang med misoprostol, oral pille. Fik den kl 11, kl 12 begyndte mine

Veer lige så stille, men kørte i IKEA med min veninde og var der til kl 14:30, hentede min datter i dagpleje og gav hende til min søster, hentede min mand kl 15:20 og var på sygehuset til tjek kl 15:30, hvor der var 1 minut veer og 1 minut pause. Lillesøster er født 16:38

Nåede ikke pille nr to og nåede kun at være på fødegangen i 10 min 

Kl 11 var jeg helt lukket men med blød livmoderhals. Dog reagerede min krop fint da jeg før har født.

Held og lykke

Anmeld

30. april 2013

Snehund

Rockertand skriver:

Én.
Mit vand var gået, men var ikke meget udvidet eller i aktiv fødsel, så det var helt klart misoprostolen, der sparkede gang i festen.

Ok, tak for svaret. Ja, det virker åbenbart temmelig voldsomt på nogen.

Anmeld

30. april 2013

Snehund

Baby2010/2013 skriver:

Det var så lidt, håber ikke det har skræmt dig - det er jo som sagt ikke sikkert du reagerer på samme måde 

Jeg x fingre for at din krop når at modnes noget mere, så de kan prikke vandet i stedet for!

Tak, nej jeg vil gerne høre fra jer, der har været i gennem det. Umiddelbart lød det nemlig på jordemoderen som om, at jeg i min situation kan regne med at det bliver den eneste reelle mulighed, medmindre der sker noget vildt inden torsdag morgen.

Så jeg vil gerne vide, hvad jeg "i værste fald" kan forvente. og så bare håbe at jeg ikke er en af jer, der reagerer så kraftigt.

Tak for de søde ord.

Anmeld

30. april 2013

Snehund

Baby2påvej skriver:

Jeg blev sat igang med misoprostol, oral pille. Fik den kl 11, kl 12 begyndte mine

Veer lige så stille, men kørte i IKEA med min veninde og var der til kl 14:30, hentede min datter i dagpleje og gav hende til min søster, hentede min mand kl 15:20 og var på sygehuset til tjek kl 15:30, hvor der var 1 minut veer og 1 minut pause. Lillesøster er født 16:38

Nåede ikke pille nr to og nåede kun at være på fødegangen i 10 min 

Kl 11 var jeg helt lukket men med blød livmoderhals. Dog reagerede min krop fint da jeg før har født.

Held og lykke

Hold da fast en aktiv og effektiv dag, du var igennem.

Det lyder ikke mega skræmmende. Men som du skriver, så var din krop måske ret indstillet på at fødslen i forvejen?!

Det er i hvert fald rigtig rart at vide, at du også tæller med i gruppen af kvinder, der ikke fik alvorlige mén af medicinen.

Jeg selv er førstegangsfødende, men ved ikke om det har noget at sige ifht hvordan kroppen reagerer på den tilførte kemi?!

Anmeld

30. april 2013

2babygirls

Snehund skriver:

Hold da fast en aktiv og effektiv dag, du var igennem.

Det lyder ikke mega skræmmende. Men som du skriver, så var din krop måske ret indstillet på at fødslen i forvejen?!

Det er i hvert fald rigtig rart at vide, at du også tæller med i gruppen af kvinder, der ikke fik alvorlige mén af medicinen.

Jeg selv er førstegangsfødende, men ved ikke om det har noget at sige ifht hvordan kroppen reagerer på den tilførte kemi?!

Jeg blev faktisk tilbudt pillen allerede i uge 40+3, men min mand ville ikke tage chancen udfra risikoene, så måtte pænt vente til jeg skulle sættes igang.

Men det er meget svært at vide hvordan ens krop reagere. Ved min første fødsel tog det 39 timer, så troede ikke det ville gå så stærkt. Så var jeg sku taget hjem og sove hahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.