amning om natten. hvad er jeres rutine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Guldimaven

Du behøver ikke skifte om natten, medmindre der er afføring. Det gjorde jeg nemlig også til at starte med, men her holder en ble fint hele natten!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

1990h

Juliekp skriver:

Ej øv hvor træls altså

Har du prøvet at tage hende på på skulderen og klappe hende stille og roligt på ryggen? 

Eller holde hende oprejst, hendes ryg mod din mave og så rokke hende lidt? 

Nej men det ville jeg prøve næste gang.

Håber det bare er her i starten at hun ikk kan og det snart kommer af sig selv

Anmeld

30. april 2013

1990h

Baby2påvej skriver:

Min datter er 11 uger. hun ligger i min armhule hele natten 

Ca kl 19/20 stykker går jeg op i soveværelset og ammer i mørke. Så falder hun i søvn og sover gerne til kl 00/01 hvor jeg ammer på modsatte bryst og så sover vi videre.

vi har en aftale om at lort ikke bliver lavet om natten 

Hvor er hun dygtig smiler

Ja i nat går jeg all in på at få søvn. Så bliver hun ammet i mørke og bliver lagt i seng bagefter og hentet over når hun skal ammes igen.
Ingen bleskift ved mindre der stort og efter bøvsning så lidt amning også i seng.
Hvor længe har i haft den rutine? Min datter sover lige nu så hende får jeg ikk lagt tidligt men tænker at jeg heller ikk skal vække hende.

Anmeld

30. april 2013

Juliekp

1990h skriver:

Nej men det ville jeg prøve næste gang.

Håber det bare er her i starten at hun ikk kan og det snart kommer af sig selv

Håber jeg også for dig, det skal nok komme med tiden, tror jeg

Vores pige har også nogle dage hvor hun bare ikk' gider.. 

Anmeld

30. april 2013

1990h

Guldimaven skriver:

Du behøver ikke skifte om natten, medmindre der er afføring. Det gjorde jeg nemlig også til at starte med, men her holder en ble fint hele natten!

Det ville jeg i hvert fald prøve i nat.

Håber på noget Samhængende søvn.

Anmeld

30. april 2013

1990h

Juliekp skriver:

Håber jeg også for dig, det skal nok komme med tiden, tror jeg

Vores pige har også nogle dage hvor hun bare ikk' gider.. 

:håber jeg godt nok også.

Er spændt på om jeg får hende over i liften i nat når hun er blevet ammet. Syns hun ligger meget uroligt når jeg har flyttet hende derover også vågner hun

Anmeld

30. april 2013

2babygirls

1990h skriver:

Hvor er hun dygtig smiler

Ja i nat går jeg all in på at få søvn. Så bliver hun ammet i mørke og bliver lagt i seng bagefter og hentet over når hun skal ammes igen.
Ingen bleskift ved mindre der stort og efter bøvsning så lidt amning også i seng.
Hvor længe har i haft den rutine? Min datter sover lige nu så hende får jeg ikk lagt tidligt men tænker at jeg heller ikk skal vække hende.

Fra dag 1. Tiderne har altid hedt kl 19 for det kunne hun ikke holde til mere, og så har det været alt mellem 00-03 hun spiste igen.

i starten havde hun også aff nogle gange om natten, men det er yderst sjældent.

en periode lavede hun altid kl 5 

Anmeld

30. april 2013

Juliekp

1990h skriver:

:håber jeg godt nok også.

Er spændt på om jeg får hende over i liften i nat når hun er blevet ammet. Syns hun ligger meget uroligt når jeg har flyttet hende derover også vågner hun

Prøv at pakke hende ind i dynen og lig hende forsigtigt ned, og mens hun ligger så kør en finger stille og roligt over næseryggen, mens du siger shhhh lyden lige så stille, og hvis hun bruger sut, så giv hende den

Anmeld

30. april 2013

Wik

Jeg droppede alt hvad der hed fornuft da jeg fik min første. Det betod at jeg havde hende i sengen og ammede hende imens vi begge mere eller mindre sov. Det betød at jeg (næsten) sov 7 timer hver nat i alt. 

Selvom min havde noget kolik lignende noget, og var et rigtig gylpebarn. Sov hun roligt om natten og havde ikke behov for at bøvse, ved ikke om det var stillingen hun lå i om natten eller hvad det var, men hun var altid roligere om natten, men hun lå selvfølgelig også helt op af mig. Gjorde hun ikke det vågnede hun og gråd.

Jeg tror du skal føle efter, og gøre det du har det bedst med, børn er forskellige. Men søvn er meget vigtigt inde for alle områder, og det er vigtigt du får noget mere søvn  

Anmeld

30. april 2013

1990h

Juliekp skriver:

Prøv at pakke hende ind i dynen og lig hende forsigtigt ned, og mens hun ligger så kør en finger stille og roligt over næseryggen, mens du siger shhhh lyden lige så stille, og hvis hun bruger sut, så giv hende den

Tak det må jeg prøve. ja så må hun ligge på dynen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.