amning om natten. hvad er jeres rutine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

1990h

Juliekp skriver:

Der skulle stå ryggen, sorry..

Men ja jeg ligger hende på ryggen i vores seng, bukker hendes ben og løfter op, så numsen svæver lidt og det synes hun er rigtig dejligt, det hjælper på hendes mavekneb.

gud du havde da skrevet ryggen..okay det må jeg prøv

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Juliekp

1990h skriver:

gud du havde da skrevet ryggen..okay det må jeg prøv

tak

Velbekommen

Håber det lykkes så du kan få lidt søvn!

Anmeld

30. april 2013

1990h

Juliekp skriver:

Velbekommen

Håber det lykkes så du kan få lidt søvn!

HåbHåber jeg også. Har ikk sovet mere end 12timer siden i onsdags til sammen så begynder at være lidt smadret.

Selv om jeg prøver at sove når hun sover falder jeg aldrig ordenligt i søvn ligger bare med lukket også og kamp sveder og fryser på skift.

glæder mig vildt til vi får nogle rutiner

Anmeld

30. april 2013

Sahara82

1990h skriver:

tak for du gad dele det.

vil helt klart i nat prøve bare at amme også ligge hende hen og sove igen og kun skifte hvis hun har lavet...

det der bekymre mig er at hun døjer meget med mavekneb og hun er svær at bøvse af generelt..men hvis hun skal bøvse om natten bliver hun jo for vågen og falder ikke i søvn.

da din var spæd ville han så gerne sutte helt vildt specielt om aftenen?.. har læst at nogle børn har meget sutte behov om aftenen da de lader op til natten

Min bøvser ikke hver gang han har spist, og har jeg lagt ham uden at han har bøvset, skal han nok sige til hvis han alligevel skal. Så er han vågen og ligger og brader rundt. så kommer han self op og bøvser.

Han spiser to gange om aftenen, så det er ikke meget mere, men lidt er det. Men kender rigtig mange som ammer nærmest hele aftenen, eller bare har barnet til at ligge ved brystet. Det kan både være for at lade op til natten, og samtidig fordi barnet hjælper med at regulerer mælkemængden. Min gjorde det da han var omkring 5 dage gammel, og igen omkring de to uger og nu er han syv uger og begynder så småt at vise tegn til at ville spise lidt mere, så der går sikkert ikke længe før han igen gør det.

Men hvis hun har meget mavekneb kunne det være en mulighed at tage til en kiropraktor. Alle jeg kender med små børn der har haft maveproblemer har været til en, og det har hjulpet. Der kan sidde lidt fast i kroppen fra fødslen der gør at hun er generet. Har selv været afsted med vores, og på de to gange vi var afsted blev han en helt anden dreng. Meget mere tilpas og meget mere afslappet.

Anmeld

30. april 2013

Juliekp

1990h skriver:

HåbHåber jeg også. Har ikk sovet mere end 12timer siden i onsdags til sammen så begynder at være lidt smadret.

Selv om jeg prøver at sove når hun sover falder jeg aldrig ordenligt i søvn ligger bare med lukket også og kamp sveder og fryser på skift.

glæder mig vildt til vi får nogle rutiner

Puha lyder heller ikke sjovt! Husker det alt for godt, men det bliver forhåbentlig snart bedre  

Min pige på 3 1/2 måned er også først her for ca 3 uger siden, begyndt at sove ordentligt om dagen og få rutiner.

Anmeld

30. april 2013

1990h

smsh skriver:

Min bøvser ikke hver gang han har spist, og har jeg lagt ham uden at han har bøvset, skal han nok sige til hvis han alligevel skal. Så er han vågen og ligger og brader rundt. så kommer han self op og bøvser.

Han spiser to gange om aftenen, så det er ikke meget mere, men lidt er det. Men kender rigtig mange som ammer nærmest hele aftenen, eller bare har barnet til at ligge ved brystet. Det kan både være for at lade op til natten, og samtidig fordi barnet hjælper med at regulerer mælkemængden. Min gjorde det da han var omkring 5 dage gammel, og igen omkring de to uger og nu er han syv uger og begynder så småt at vise tegn til at ville spise lidt mere, så der går sikkert ikke længe før han igen gør det.

Men hvis hun har meget mavekneb kunne det være en mulighed at tage til en kiropraktor. Alle jeg kender med små børn der har haft maveproblemer har været til en, og det har hjulpet. Der kan sidde lidt fast i kroppen fra fødslen der gør at hun er generet. Har selv været afsted med vores, og på de to gange vi var afsted blev han en helt anden dreng. Meget mere tilpas og meget mere afslappet.

Det må vi da overveje kiopraktor

Anmeld

30. april 2013

1990h

Juliekp skriver:

Puha lyder heller ikke sjovt! Husker det alt for godt, men det bliver forhåbentlig snart bedre  

Min pige på 3 1/2 måned er også først her for ca 3 uger siden, begyndt at sove ordentligt om dagen og få rutiner.

Ja jeg håber snart vi får styr på det.

Øv har prøvet alt nu og hun bøvser bare ikk

Anmeld

30. april 2013

Maja88

Tror kun jeg ammede nat den første uge.. men der gjorde jeg det når hun var flrdig så sov hun men lå hende op på skulderen.. dynen over og så klappedebjeg lige så stille...-denne klap er også beroligende for børn.. og så sov vi enten sådan eller hun kom tilbage i vuggen.. pp sygehuset anbefalde de vi sov sådan men der sov jeg også med ryggen hævet og puder og de der sengeheste oppe

Anmeld

30. april 2013

Juliekp

1990h skriver:

Ja jeg håber snart vi får styr på det.

Øv har prøvet alt nu og hun bøvser bare ikk

Ej øv hvor træls altså

Har du prøvet at tage hende på på skulderen og klappe hende stille og roligt på ryggen? 

Eller holde hende oprejst, hendes ryg mod din mave og så rokke hende lidt? 

Anmeld

30. april 2013

2babygirls

1990h skriver:

de første to nætter efter sygehuset var et helvede at komme igennem.jeg fik ikke søvn og hun faldt ikke i søvn efter amning..

så fandt jeg ud af at vi nok var for aktive. gik f.eks ud og skiftede selv om jeg ikke vidste om der egentlig var noget..for bleen skulle jo være ren ??.

svor også før lille pigen kom at jeg aldrig vil ha hende sovende i sengen..det havde jeg så i nat og jeg fik da sovet to timer..

nu tænker jeg lidt at når hun vil ammes så tage hende hen og amme hende også ligge hende i seng når hun falder i søvn. og hvis der stort i bleen så skifte ellers ikke ved mindre den er meget tung af tis..

men hvad med bøvser...bøvser i dem af om natten?..i nat havde hun svært ved at sove bagefter men det jo bedst hun bøvser..

hvad gør i? og hvor tit får jeres mad om natten?

Min datter er 11 uger. hun ligger i min armhule hele natten 

Ca kl 19/20 stykker går jeg op i soveværelset og ammer i mørke. Så falder hun i søvn og sover gerne til kl 00/01 hvor jeg ammer på modsatte bryst og så sover vi videre.

vi har en aftale om at lort ikke bliver lavet om natten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.