Min søn er 7 uger og jeg ammer. Rutinen er typisk sådan at får mad omkring klokken 22, hvorefter han sover indtil omkring ved 2.30- 3 tiden. Der ammer jeg ham igen, og med mindre han prutter i bleen skifter jeg den altså ikke, men lægger ham direkte i seng igen. Det resulterer i at han sover til omkring klokken 7, får mad igen og så skifter jeg altid ble der, for der laver han typisk også noget i den.
Men jeg har fra starten ladet være med at synge, snakke eller hygge alt for meget om natten, for om natten skal man sove og ikke vænne sig til at "holde fest".
Det har fungeret for mig, men det er meget forskelligt hvad der lige funger. Men det kan sagtens være din datter har brug for en masse tryghed og derfor har brug for at sove ved dig. Kan godt forstå det kan være lidt ubehageligt, men ved man i babysam kan købe det man kalder seng i sengen, som er en lille slags madras med kanter på, så man ikke triller over babyen. Det kunne du overveje, og så ellers lægge hende som der står i hospitalets foldere. Prøv
Anmeld