Nu har jeg en rigtig god veninde, og en masse bekendte der er jordemødre, og i nogle tifælde er det jordemoderens holdning der kommer til at gå ud over den fødende, det er der ingen tvivl om.
Men, men, men ikke for at støde nogen, men der er to ting man skal huske, det er ikke altid jordemoderen kan vurderer hvordan og hvor hurtigt dine veerer vil tage til, eller om du snart er klar til at presse, så de kan godt finde på at udskyde det af en hav af andre grunde, der slet ikke drejer sig om hvad deres holdning til om du skal have bedøvelse eller ej.
En anden ting er, at det er en dyr proces at få lagt den, hvilket betyder at selvom man har ens egen jordemoder 100 af tiden til en hjemmefødsel, er det stadig billigere end have en kvinde på sygehus, med adgang til anæstesisygeplejerske der kan lægge epi. blokader mv.
Min holdning er, at ved de fødsler, hvor man skal ligge længe i smerter, uden ro fra veer, eller ens krop er træt og der er formodning om at det kan trække ud. De kvinder skal have uden nogen modstand fra jordemoderen. Samt kvinder der er bange, eller bare har mere ondt.
Resten, får efter min mening mest ud af at udnytte de hormoner der naturligt dæmper, og andre mildere procedure. Kald mig bare oldnordisk, men der er forskel på folk derfor også på den behandling de har bedst af.
Anmeld