Der er jo mega stor forskel på folks smerteraktorer. Dvs en der ikke føler vesmerter ret meget, sagtens kan føle tandsmerter meget mere vildt, mens en der føler hver en fiber i kroppen ved veerne, måske sagtens kan fise til tandlæge hver gang uden bedøvelse.
Smerter er ikke ens for alle og kan ikke skæres over en kam. Er veerne uudholdelige skal der naturligvis hjælpes til så vedkommende får en god fødsel, en de vel og mærke kan huske også. For mange jeg har snakket med der har født uden kan stort set intet huske fra fødslen. Og det er drøn ærgerligt.
Mens andre føder fint uden og er med hele vejen.
Igen, der er bare forskel, og det handler ikke om at være pivet eller ej.
Jeg har selv prøvet både med og uden og er tilfreds med begge dele fordi jeg fik det da det var nødvendigt og fik det ikke da det var unoødvendigt jo.
Folk der siger man skal føde uden er ofte de folk der har en moderat vesmerte, den type der kommer ind efter kraftige plukveer og er 4 cm åbne og i fødsel og som føder inden for 4-6 timer, ikke dem der kommer ind med vilde smerter, bliver tjekket og er 1 cm åbne efter 5 timers veer og har stærke veer i 20 timer:-)
Men igen, ikke skære alle over en kam og der findes da kvinder der føder naturligt efter 20 timer intense veer, men det ikke IKKe størstedelen:-)
Anmeld