Hvad mener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.256 visninger
32 svar
14 synes godt om
23. april 2013

Wik

Faldt over denne artikel: 

http://politiken.dk/indland/ECE330615/laeger-alt-for-mange-foeder-i-smerte/

Nogen vil sige at jeg er fanatisk, selv synes jeg at jeg er helt normal.

Hvad mener I, skal man føde naturligt, eller have smertelindring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

LilleChelle

Jeg går ind for smertelindring. Da jeg ikke kan se nogen grund til at værebi smerte når denne smerte kan mindskes . 

Anmeld

23. april 2013

MorTilEn2013Dreng

Wik skriver:

Faldt over denne artikel: 

http://politiken.dk/indland/ECE330615/laeger-alt-for-mange-foeder-i-smerte/

Nogen vil sige at jeg er fanatisk, selv synes jeg at jeg er helt normal.

Hvad mener I, skal man føde naturligt, eller have smertelindring?

Jeg synes det er helt fint man kan få smertelindre for man kan jo selv vælge det eller vælge det fra.

Anmeld

24. april 2013

Stjerneskud

Jeg går ind for det frie valg. Det er fint der er så mange muligheder for smertelindring, men jeg synes desværre tit jeg har hørt at kvinder der har bedt om en epidural har fået besked på at se det lidt an, og når det så kommer til stykket er det for sent og så måde føde i smerte. Det sunes jeg ikke er i orden...

Anmeld

24. april 2013

MorDk

Det er da også at føde "naturligt" trods smertelindring?!

Jeg har ikke fået noget som helst ved mine 2 fødsler. Ja gu gør det ondt at føde - havde heller ikke regnet med andet. Men hvis folk ønsker smertelindring så lad dem.

Anmeld

24. april 2013

MorDk

Stjerneskud skriver:

Jeg går ind for det frie valg. Det er fint der er så mange muligheder for smertelindring, men jeg synes desværre tit jeg har hørt at kvinder der har bedt om en epidural har fået besked på at se det lidt an, og når det så kommer til stykket er det for sent og så måde føde i smerte. Det sunes jeg ikke er i orden...

Nej det er sgu ikke ok!

Anmeld

24. april 2013

Moma

Jeg går ind for, at hvis man har lyst, så kan man bruge de muligheder for smertelindring vi har i vores moderne verden.

Har selv født "au naturel" uden smertelindring begge gange - ikke fordi jeg er i mod smertelindring, men det gik jo bare derudaf - og det gør jo ondt at føde. Det var jeg helt bevidst om, at det ville.

Anmeld

24. april 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik smertelindring begge gange. Især under fødsel nr. 2 havde jeg så mange smerter, at jeg ikke kunne mere, så JM opfordrede mig til, at få en epi selvom hun tidligere havde synes vi skulle vente lidt.

Det må være op til den enkelte kvinde, hvad hun har lyst til. Man føder "ikke mere rigtigt" ved, at føde under lindring som hvis man får lindring.

Anmeld

24. april 2013

raca

det oplyste valg, også vil jeg rigtig gerne havde dokomentation for hvordan smærtelindring påvirker barnet.

samt bedre fødselsforberedelse med henblik på at håntere smærten.

for smærte er for mig reltativ og forbundet med de omgivelser og stiotion man er i.. hvis man er udmattet eller utryg gør ting bare mere ondt.

mht til børne, for dem skal man vel realt set også tænke på, når moren er i fødsel danner hun endofiner helt naturligt, dette får barnet også.. når moren får smærtestillende får barnet ikke nogle endofiner. dvs barnet føler mere smærte end nødvendigt er der noget der tyder på. dette vil jeg rigtig gerene havde belyst således man ikke bare fokusere på mors smærter.

Anmeld

24. april 2013

Lise

Jamen, det er da så individuelt som det kan blive 

Jeg har prøve at føde med epidural og jeg har prøvet at føde uden noget smertelindring. Det var to vidt forskellige fødsler, men den med epiduralen var uden kontrol, jeg var træt pga. bedøvelsen, jeg gad ikke føde, og jeg kunne ikke mærke mine presseveer eller at baby blev skubbet ud. Da jeg fødte uden noget kunne jeg naturligvis mærke det hele, og det var bare så meget federe - for mig! Man kan ikke generalisere på det her område, synes jeg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.