Når barnet ryger "på hovedet i seng"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jeg snakker også med mine børn
Jeg giver praktisk talt altid positive alternativer, men lige denne gang synes jeg simpelthen ikke han bare skulle have lov at lege istedet...

- men bare vent til din dreng bliver 5 år. De 2 1/2 åriges "trods" er vand ved siden af de 5-åriges

Du skriver præcis mine holdninger, thank you

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

MorDk

DAs mor skriver:

Jeg snakker også med mine børn
Jeg giver praktisk talt altid positive alternativer, men lige denne gang synes jeg simpelthen ikke han bare skulle have lov at lege istedet...

- men bare vent til din dreng bliver 5 år. De 2 1/2 åriges "trods" er vand ved siden af de 5-åriges

Muligvis... men måske er topper min drengs trods nu... Igen ved hvordan det bliver... Men trods min søn skulle blive "værre" så bliver han ikke smidt i seng som straf.

Anmeld

20. april 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Har for første gang (heldigvis) "smidt mit barn på hovedet i seng", han er 4 og siger generelt NEJ til alt, og jeg er ved at blive vanvittig, det er ligemeget hvad jeg siger til ham, så det NEJ, eller DET GIDER JEG IKKE

Idag fik jeg nok, han kommer ALDRIG når jeg kalder på ham og det ender mig jeg skal hente ham, og det blev bare for meget idag

Har i "smidt jeres på hovedet i seng"?

Nej, og det kommer vi heller aldrig til.

Hjemme hos os er sengen et frirum, og et fantastisk sted at komme hen når man er træt.

Så vores datter forbinder sin seng med et dejligt sted, og sådan vil vi gerne fortsætte.

Anmeld

20. april 2013

janne1986

Anonym skriver:

Har for første gang (heldigvis) "smidt mit barn på hovedet i seng", han er 4 og siger generelt NEJ til alt, og jeg er ved at blive vanvittig, det er ligemeget hvad jeg siger til ham, så det NEJ, eller DET GIDER JEG IKKE

Idag fik jeg nok, han kommer ALDRIG når jeg kalder på ham og det ender mig jeg skal hente ham, og det blev bare for meget idag

Har i "smidt jeres på hovedet i seng"?

Har også prøvet det med begge mine piger,,,, det foregår stille og roligt, når de har været rigtig stride.... 

vi snakker utrolig meget om hvorfor de er kommet i seng lidt før.... Så jeg ved at de er klar over hvorfor.... Så nusser vi, Nogle gange blir jeg til de sover.... 

Anmeld

20. april 2013

LinLin

FruStolpe skriver:

Nej, og det kommer vi heller aldrig til.

Hjemme hos os er sengen et frirum, og et fantastisk sted at komme hen når man er træt.

Så vores datter forbinder sin seng med et dejligt sted, og sådan vil vi gerne fortsætte.

Det er det da også for begge mine drenge selvom den store er kommet i seng "før tid"

Og helt ærligt... Tror du så ikke der kommer et tidspunkt hvor dit barn ikke vil i seng når du siger det?? (= så er det nok et "fantastisk sted at komme hen" )

Anmeld

20. april 2013

LinLin

MorDk skriver:

Muligvis... men måske er topper min drengs trods nu... Igen ved hvordan det bliver... Men trods min søn skulle blive "værre" så bliver han ikke smidt i seng som straf.

Igen: for mig er det ikke en straf men en konsekvens

Anmeld

20. april 2013

MorDk

DAs mor skriver:

Igen: for mig er det ikke en straf men en konsekvens

Oki men så lade mig sige jeg fravælger sengen som alternativ til konsekvens... (hvis man ka sige det sådan)

Anmeld

20. april 2013

LinLin

MorDk skriver:

Oki men så lade mig sige jeg fravælger sengen som alternativ til konsekvens... (hvis man ka sige det sådan)

Så gør du det

Anmeld

20. april 2013

raca

MorDk skriver:

mine børns tros toppede ved ca 3.5 år +/- et halvt år. men jeg har så aldrig set deres handliger som tros. men som et forsøg på at skabe grænser om deres egen personlighed..

og valgt de kampe jeg ville tage. altså hvorfor sidde flere grænser en højest nødvendigt for at hverdagen fungere hvis disse grænser kun laver konflikter. jeg er ikke konflikt sky men jeg havde selv at blive påduttet alverdens regler jeg ikke ser en mening med.. og ville også reagere med trods hvis min hverden var fuld af ting jeg skulle gøre men ikke forstod vigtigheden af.. og måske virket totalt irationelt.

jeg tror jeg flere rammer og ting man forsøger at håndhæve et regidt system.. unden plads til fejl og til at afreagere det længe bliver barnet ved med at sidde sig i mod.. og det kræver ret meget at få en 15 årig til at maggeret hvis hvis denne har været vendet til 10000 regler hvor det at følge dem resulterede i saktioner. 

hvis man lære at lytte og tale og forstår de få grænser der er, tror jeg at denne respekt vil forplante sig i ungerne og de vil være langt bedre til at forstå en nej eller en henstilling når de bliver så store at man ikke længre kan smude dem i seng.

Anmeld

20. april 2013

raca

DAs mor skriver:

Det er det da også for begge mine drenge selvom den store er kommet i seng "før tid"

Og helt ærligt... Tror du så ikke der kommer et tidspunkt hvor dit barn ikke vil i seng når du siger det?? (= så er det nok et "fantastisk sted at komme hen" )

mine har aldrig modsat sig at komme i seng.. at komme i seng er rart og en del af en rotine og sådan er det bare. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.