MorDk skriver:
Muligvis... men måske er topper min drengs trods nu... Igen ved hvordan det bliver... Men trods min søn skulle blive "værre" så bliver han ikke smidt i seng som straf.
mine børns tros toppede ved ca 3.5 år +/- et halvt år. men jeg har så aldrig set deres handliger som tros. men som et forsøg på at skabe grænser om deres egen personlighed..
og valgt de kampe jeg ville tage. altså hvorfor sidde flere grænser en højest nødvendigt for at hverdagen fungere hvis disse grænser kun laver konflikter. jeg er ikke konflikt sky men jeg havde selv at blive påduttet alverdens regler jeg ikke ser en mening med.. og ville også reagere med trods hvis min hverden var fuld af ting jeg skulle gøre men ikke forstod vigtigheden af.. og måske virket totalt irationelt.
jeg tror jeg flere rammer og ting man forsøger at håndhæve et regidt system.. unden plads til fejl og til at afreagere det længe bliver barnet ved med at sidde sig i mod.. og det kræver ret meget at få en 15 årig til at maggeret hvis hvis denne har været vendet til 10000 regler hvor det at følge dem resulterede i saktioner.
hvis man lære at lytte og tale og forstår de få grænser der er, tror jeg at denne respekt vil forplante sig i ungerne og de vil være langt bedre til at forstå en nej eller en henstilling når de bliver så store at man ikke længre kan smude dem i seng.
Anmeld