Når barnet ryger "på hovedet i seng"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Hvis man har advaret = givet dem en chance for at høre efter, ser jeg ikke noget galt i at de får frataget noget (i dette tilfælde legetid) når de er så store. Min forstod i hvert fald udemærket hvorfor han ikke skulle lege mere

Præcis, herhjemme får man 2 advarsler og 3. gang så klapper fælden, han havde selvfølgelig fået af vide at han kom i seng hvis han ikke hørte efter, og dermed ikke fik sin legetid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

MorDk

DAs mor skriver:

Hvem siger det skal være det??

Der er ikke nogen der siger at "ryge på hovedet i seng" SKAL være positivt. MEN jeg siger at i mine øre er det ikke positivt - og jeg har ikke lyst til at smide min børn i seng før tid som straf.

Anmeld

20. april 2013

Faith

Anonym skriver:

Min fejl,

jeg har bare ikke lidt tænkt over at man kunne blive "smidt" sådan i seng og overladt til sig selv

Det var jo slet ikke sådan

Det er da kun positivt at du ikke havde tænkt det på den måde

Anmeld

20. april 2013

LinLin

MorDk skriver:

Der er ikke nogen der siger at "ryge på hovedet i seng" SKAL være positivt. MEN jeg siger at i mine øre er det ikke positivt - og jeg har ikke lyst til at smide min børn i seng før tid som straf.

Jamen det er da også et fint princip at have...

Jeg "smed" heller ikke min i seng, men han fik at vide at når han ikke hørte efter, så kunne han ikke få lov at se tegnefilm inden sengetid ergo var det sengetid NU ...

Jeg synes ikke jeg "straffede" ham, men der var en konsekvens

Anmeld

20. april 2013

raca

Præcis, herhjemme får man 2 advarsler og 3. gang så klapper fælden, han havde selvfølgelig fået af vide at han kom i seng hvis han ikke hørte efter, og dermed ikke fik sin legetid

kunne denn håndfasthed og ikke lytten til dit barn være skyld i at han ikke gider lytte til dig.

altst tryk avler modttryg.

Eller gør så kraftigt oprør som det lyder til han gør..

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jeg "smed" heller ikke min i seng, men han fik at vide at når han ikke hørte efter, så kunne han ikke få lov at se tegnefilm inden sengetid ergo var det sengetid NU ...

Har det på nøjagtig samme måde, tænkte det heller ikke som en straf

Anmeld

20. april 2013

MorDk

DAs mor skriver:

Ja og det kommer jo nok også meget an på situationen og hvordan man hver især ser tingene... Men jeg tænker at konsekvensen så ville være at han ikke måtte se tegnefilm. Men han kunne lave noget andet eller gå på værelset. Ingen sengetid uden at have snakket om tingene.

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

kunne denn håndfasthed og ikke lytten til dit barn være skyld i at han ikke gider lytte til dig.

altst tryk avler modttryg.

Aner ikke hvem jeg skal citere for ved ikke hvem der har skrevet dette??

Anmeld

20. april 2013

LinLin

MorDk skriver:

Ja og det kommer jo nok også meget an på situationen og hvordan man hver især ser tingene... Men jeg tænker at konsekvensen så ville være at han ikke måtte se tegnefilm. Men han kunne lave noget andet eller gå på værelset. Ingen sengetid uden at have snakket om tingene.

Jeg snakker også med mine børn
Jeg giver praktisk talt altid positive alternativer, men lige denne gang synes jeg simpelthen ikke han bare skulle have lov at lege istedet...

- men bare vent til din dreng bliver 5 år. De 2 1/2 åriges "trods" er vand ved siden af de 5-åriges

Anmeld

20. april 2013

Lone Jakobsen

ja det har jeg, men dog i en noget anden situation end den du her beskriver. da min ene søn "skiller sig lidt ud" fra andre børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.