Kagedebut med billeder :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.396 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. juni 2009

Tynen

Så skete det sgu!
Så blev den første kage lavet (Og spist)..

Det kørte så godt for mig mht. fyld, (købe)bunde, smørcreme.. Ja, jeg nåede sgu helt at tro at jeg rent faktisk kunne være sådan en rigtig mean, motherfucker af en cårnymom og så endda i første forsøg...
MEN!
Drømmen brast da sugarpasten skulle gøre sin entre.

Jesus noget *BIIP* at arbejde med..
Efter flere forsøg - hvor det forresten sad urokkeligt fast i bordpladen på trods af Flormelis i store mængder i mangel af bedre - var jeg SÅ tæt på at smide hele lortet i vasken og købe 10 roulader istedet..
Det blev noget værre juks der både sprækkede, revnede, blev hvidt af Flormelisén og blev SÅ grimt at jeg ikke engang ville vise det frem

Jeg havde sendt Stig ud af hytten med Stella så jeg havde helt ro, og da han  vendte tilbage og så Dyret triumfere på bordet udbrød han:
"Hvordan dælan kan Stella have lavet sådan en kage nu når jeg har haft hende med?!"
Tak og skrid så!

Nu får I sgu en billedkavalkade..
Kagen blev prøvesmagt af et par fra min IRL-MG.
Deres datter bliver nemlig 2 idag - Derfor navnet Vibeke på kagen

/Trine, 4 år!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2009

ann-kristina

Hvor er den da bare fin!!!

Anmeld

28. juni 2009

Lise

Den er sgu da bare søøøj!  Jeg ville være stolt hvis jeg havde lavet den..

Anmeld

28. juni 2009

linemus

Hvor er den sød! Det ser da ud til at lykkedes trods alt med det røde sugarpaste. Jeg kan i hvert fald ikke se noget sprækker eller hvide plamager. Til hvor mange tror du, sådan en strækker til, hvis man ikke skal have sådan helt tynde stykker? Jeg er nemlig i tvivl, om jeg skal lave to. Er godt nok spændt på at stå med det. Mine farver kom forresten i går, så jeg skal hente dem på posthuset imorgen - hurra for at de nåede det. Var kagen god? Godt det ikke blev til roulade-orgie istedet

- Line

Anmeld

28. juni 2009

Lise

linemus skriver:

Mine farver kom forresten i går, så jeg skal hente dem på posthuset imorgen - hurra for at de nåede det.

Hvor lang tid har du ventet på dem?

Jeg bestilte i England sidste weekend, tror jeg - og jeg venter stadig... Og jeg er SÅ utålmodig (på trods af at der stadig er tre uger til fødselsdag).

Anmeld

28. juni 2009

linemus

Lise skriver:

Hvor lang tid har du ventet på dem?

Jeg bestilte i England sidste weekend, tror jeg - og jeg venter stadig... Og jeg er SÅ utålmodig (på trods af at der stadig er tre uger til fødselsdag).

Jeg bestilte vist i mandags, så det er gået pænt hurtigt. Bestilte du ikke før mig? Jeg købte hos CakeCraftShop (hedder den vist). Vi har så fødselsdagsfest på søndag, så jeg var nervøs for, de ikke ville nå det.

Anmeld

28. juni 2009

Lise

Jo, jeg bestilte i weekenden, er jeg ret sikker på.

Men jeg tror det  ervores lokale postkontoret. De er fandme så tunge i røven!!! Christian ventede også på noget fra England i TO uger - men det kom da frem. Det er sgu latterligt... Hurra for Post Danmark!!!

Kan ikke huske hvad biksen hed, som jeg bestilte fra. Men der stod at de ville sende dagen efter bestilling. Pengene er også hævet...

Anmeld

28. juni 2009

Tynen

Hvor er den sød! Det ser da ud til at lykkedes trods alt med det røde sugarpaste. Jeg kan i hvert fald ikke se noget sprækker eller hvide plamager. Til hvor mange tror du, sådan en strækker til, hvis man ikke skal have sådan helt tynde stykker? Jeg er nemlig i tvivl, om jeg skal lave to. Er godt nok spændt på at stå med det. Mine farver kom forresten i går, så jeg skal hente dem på posthuset imorgen - hurra for at de nåede det. Var kagen god? Godt det ikke blev til roulade-orgie istedet

- Line

Hmm.. Jeg har altså kun lavet en "halv" portion til denne, da vi kun var 4 mennesker til at spise den.
Er i gang med den anden halvdel nu da DPén kommer til fødselsdag imorgen tidlig.
Nu kommer det jo an på hvor store stykker man skærer og hvor mange gange man tager men tror der er til en 8-9-10 stykker hvis man laver en hel kage.

Det smagte egentlig meget godt, men som der stod i den anden tråd skal man ikke bruge 2 dl. yougurt til hindbærmoussen.
Tror kun jeg brugte lidt over en hel dl, samtidig med at jeg brugte 300 g. hindbær istedet for de 250g., og lidt mere sukker og vaniliekorn end der stod i opskriften.
Desuden er jeg bare ikke sådan helt vild med Toblerone.. Synes det er lidt fesent, så tror jeg skal i gang med en skildpadde- og jordbærmousse i næste runde..

Hmm.. Skal vi ikke bare sige at min mobil har skjult det rimelig godt..
Den var simpelthen så grim at jeg prøvede at redde det med vand osv. som der stod på m-m.
Så blev den til gengæld sådan helt svede-svend-agtig i det, indtil den havde fået et kvarters tid i køleren.
Men hvis det der sugarpaste skulle være som at lege med modellervoks, så  var det i hvert fald ikke den slags jeg havde som barn

Anmeld

28. juni 2009

BellaT

Den er da vildt flot og sjov. Jeg ville være stolt af at have lavet det dyr. Tør slet ikke begive mig ud i det.

Anmeld

28. juni 2009

linemus

Ha ha, en svedig mariehøne - det passer da til vejret

Synes jeg kan huske at have læst, at mmf er nemmere at arbejde med end sugarpaste. Måske er det bare noget jeg bilder mig ind for at berolige mig selv.

Jeg er enig med dig om Tobleronen, så jeg går også direkte efter skildpaddecremen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.