Alm. høflighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2013

MorDk

Anonym skriver:

Jeg overhørte en diskussion, derfor spørger jeg

Ok...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

MetteT

I børnehaven gør jeg ikke.. Og heller ikke da Kathrine gik i dagpleje.. Men hos Christians dagplejemor gør jeg.. Banker og går ind.. Venter ikke på svar eller på at der blir åbnet.. Det var dagplejemoderen der bad om at vi bankede på, da hun ellers altid blev så skide forskrækket når der pludselig stod en i stuen.. det syns jeg er helt fair..

Anmeld

17. april 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Banker I på lige før I går ind, hvis døren til stuen er lukket, i vuggestuen, dagplejen, børnehaven?

Kan I finde på at komme listende og kikke ind igennem vinduet eller går vade ind?

Høflighed?

Banker ikke på i vuggestuen - jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gøre det... 

Anmeld

17. april 2013

1990h

Anonym skriver:

Banker I på lige før I går ind, hvis døren til stuen er lukket, i vuggestuen, dagplejen, børnehaven?

Kan I finde på at komme listende og kikke ind igennem vinduet eller går vade ind?

Høflighed?

hmm det ved jeg faktisk ikke om jeg vil.

altså vores kommende barn skal i dagpleje. så kunne måske godt finde på at banke på hoveddøren og derefter gå ind. tror ikke jeg vil stå og vente på at døren bliver åbnet for mig. for dpmor kan jo være på toilettet.

jeg arbejder med fysisk og psykisk handicappede som bor på et botilbud med egen lejlighed og selv om nogle af dem ikke kan hører eller se eller ved hvad noget er så banker jeg altid på inden jeg går ind i lejligheden og nogle gange har jeg taget mig selv i at banke på soveværelses døren her hjemme haha:p. så tror muligvis jeg godt kunne finde på at banke på hos dagplejeren til den tid..

Anmeld

17. april 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja hvad er DIN (Trådstarter) mening og holdning? Tænker du selv arbejder i en vuggestue eller børnehave og har et problem med at forældre kommer "uanmeldt"  (JA jeg tolker)

Personlig synes jeg, en hurtig banke på er høfligt, men jeg er måske gammeldags.

Anmeld

17. april 2013

MorDk

Anonym skriver:

Personlig synes jeg, en hurtig banke på er høfligt, men jeg er måske gammeldags.

Ja skal heller ikk udelukke at jeg selv har banket på... men det ligger mig ikke naturligt i institutionen...

Anmeld

17. april 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Banker ikke på, men går stille og roligt ind for ikke at forstyrre. Det anser jeg som værende mere høfligt end at banke på og dermed tiltrække mig hele stuens opmærksomhed.

Jeg kunne også sagtens finde på at kigge ind af vinduerne. Ikke lure-agtigt, men bare sådan helt åbenlyst.

Måske for at forberede børn i 2 sek inden en kommer ind.

Anmeld

17. april 2013

Hvem?

Høflighed?

Faktisk sjovt du spørger, min ældse startede i Januar i BH og forleden dag sagde en af pæd. at det var sjovt at min dreng (eller jeg) altid banker på, da de ved det er os der kommer, for vi er åbenbart de eneste i hele BH der banker på?!

Jeg banker da på alle steder der er en dør jeg skal igennem, det er da alm. høflighed og det ville jeg da selv foretrække

Så ja,både mine børn og jeg banker på overalt, og da især hos DP - ellers vader jeg jo bare ind i hendes hjem, BH, hos venner, bekendte over alt - folk skal da vide jeg er på vej ind ad deres dør

Anmeld

17. april 2013

MortilElias2010

Dianabk skriver:

Har ikke nogen børn endnu - desværre.

Men jeg arbejder på et plejehjem og har været i faget i 10 år - Dette gør at jeg nogen gange banker på ud til mit eget toilet der hjemme

Så ja jeg banker altid på når jeg går ind af en dør der er lukket eller på klem.

Ha ha ha sgu en arbejdsskade der vil noget, vildt kært 

Anmeld

17. april 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Banker altid på, når jeg afleveret i DP om morgenen - hun er som regel den første der kommer, så vil lige 'advare' om, at nu er de (ægtepar) på arbejde

Og banker som regel på, når jeg henter, ikke altid, men oftest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.