Alm. høflighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.148 visninger
67 svar
44 synes godt om
17. april 2013

Anonym trådstarter

Banker I på lige før I går ind, hvis døren til stuen er lukket, i vuggestuen, dagplejen, børnehaven?

Kan I finde på at komme listende og kikke ind igennem vinduet eller går vade ind?

Høflighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Banker I på lige før I går ind, hvis døren til stuen er lukket, i vuggestuen, dagplejen, børnehaven?

Kan I finde på at komme listende og kikke ind igennem vinduet eller går bare ind?

Høflighed?

Jeg ville nok ikke kigge ind af vinduerne.

Men jeg ville nok lave snigeren en på stuen, især hvis jeg kan høre de er ved at spise 

Anmeld

17. april 2013

Maja88

Anonym skriver:

Kan I finde på at komme listende og kikke ind igennem vinduet eller går bare ind?

Høflighed?

Banker ikke på i instutionen

Anmeld

17. april 2013

L&V

Anonym skriver:

Høflighed?

Nej jeg banker ikke på, det gør jeg heller ikke i en butik så hvorfor sku jeg gøre det der.. Det ville da os forstyre mere end hvis man kommer stille ind

Anmeld

17. april 2013

PernilleogLouis

Jeg ville ik banke på - hvis det er midt i mad, samling osv ville jeg liste ind 

Anmeld

17. april 2013

Dianabk

Har ikke nogen børn endnu - desværre.

Men jeg arbejder på et plejehjem og har været i faget i 10 år - Dette gør at jeg nogen gange banker på ud til mit eget toilet der hjemme

Så ja jeg banker altid på når jeg går ind af en dør der er lukket eller på klem.

Anmeld

17. april 2013

Muhmi

Hvis det er at være høflig i dagplejen så kunne jeg ligeså godt begynde at banke på inden jeg går ind hjemme hos mig selv og det vil jeg altså ikke begynde på...

Ser Silas' dagpleje som hans andet hjem og derfor behøver jeg ikke at banke på.. Men selvfølgelig er jeg høflig, det er jeg altid, jeg gider altså bare ikke til at skulle bukke og neje for en dame der passer mit barn

Anmeld

17. april 2013

lycly

Vores dagplejemor bor i lejlighed, så vi ringer først på og bliver lukket ind i opgangen og nogen gange har hun ikke åbnet ind til sin lejlighed endnu når vi kommer derop. Så der venter vi altid ude på trappen, kunne ikke drømme om bare at gå ind. Medmindre døren står på klem, for hun ved jo vi kommer og så har hun lige åbnet døren, fx fordi hun er ved at skifte ble

Anmeld

17. april 2013

LinLin

Det tror jeg ikke jeg gør det er også sjældent døren er lukket...

Ville heller ikke forvente forældre gjorde det hvor jeg arbejder - med mindre vi har samling og i så fald har vi altid et "kom stille ind - vi har samling"-skilt på døren

Tænker også at man laver på en stue i en institution skal kunne "tåle" at der pludseligt kan komme nogen ind

Anmeld

17. april 2013

Muhmi

Har ikke nogen børn endnu - desværre.

Men jeg arbejder på et plejehjem og har været i faget i 10 år - Dette gør at jeg nogen gange banker på ud til mit eget toilet der hjemme

Så ja jeg banker altid på når jeg går ind af en dør der er lukket eller på klem.

Haha, ja det gjorde jeg også da jeg arbejdede på ældrecenter.. Den vane tilrager man sig hurtigt, sådan at gå og banke på alle døre der er på klem eller er lukkede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.