virker mørklægningsgardiner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.146 visninger
40 svar
12 synes godt om
8. april 2013

StudPsyk

Siden vi skiftede til (lorte-) sommertid, har det været et helvede at få Rose til at sove. Grundet hun har et tryghedsbehov lige nu, sover hun i tremmesengen inde i vores soveværelse. Problemet er, at det er den side af lejligheden hvor Solen går ned på, hvorfor der stadig her 20.17 er ret lyst herinde. Og hun sover ikke endnu. Hun blev puttet 18.30, megatræt men kan ikke finde ro fordi der ikke er mørkt overhovedet.

Det er pissesynd, for hun vågner igen når der er lyst ved 6tiden, så pt sover hun fra 20.30-6 fremfor 19-07 som før. Hvilket betyder hun er sur og træt tidligt på eftermiddagen.

I morgen kommer mine svigerforældre og sætter mørklægningsgardiner op, men.. Hvad er jeres erfaringer? Gør det overhovedet nogen forskel når først de har ramt en dårlig rytme? Virker det hos jer?

(Ps. 40+5 I dag, røv og nøgler!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

ESV

Janne T. skriver:

Siden vi skiftede til (lorte-) sommertid, har det været et helvede at få Rose til at sove. Grundet hun har et tryghedsbehov lige nu, sover hun i tremmesengen inde i vores soveværelse. Problemet er, at det er den side af lejligheden hvor Solen går ned på, hvorfor der stadig her 20.17 er ret lyst herinde. Og hun sover ikke endnu. Hun blev puttet 18.30, megatræt men kan ikke finde ro fordi der ikke er mørkt overhovedet.

Det er pissesynd, for hun vågner igen når der er lyst ved 6tiden, så pt sover hun fra 20.30-6 fremfor 19-07 som før. Hvilket betyder hun er sur og træt tidligt på eftermiddagen.

I morgen kommer mine svigerforældre og sætter mørklægningsgardiner op, men.. Hvad er jeres erfaringer? Gør det overhovedet nogen forskel når først de har ramt en dårlig rytme? Virker det hos jer?

Vi har altid haft mørklægningsgardiner på Emilies værelse er jeg er bestemt fan. Ville ikke bytte for noget i verden.

Anmeld

8. april 2013

pcoramt

Janne T. skriver:

Det virkede rigtig meget på min nevø præcis samme problem hos dem

Anmeld

8. april 2013

SjeBets

vi har mørklægnings gardiner i alle børneværelser og i soveværelser og det har gjort det meget nemmere at lægge ungerne selv når der er begyndt at blive lyst udenfor, og elsker også mit gardin. 

Så thumps up for mørklægningsgardiner

Anmeld

8. april 2013

StudPsyk

ESV skriver:

Vi har altid haft mørklægningsgardiner på Emilies værelse er jeg er bestemt fan. Ville ikke bytte for noget i verden.

De bliver også sat op både i vores soveværelse og inde på hendes værelse. Håber virkelig det hjælper!

Anmeld

8. april 2013

StudPsyk

SjeBets skriver:

vi har mørklægnings gardiner i alle børneværelser og i soveværelser og det har gjort det meget nemmere at lægge ungerne selv når der er begyndt at blive lyst udenfor, og elsker også mit gardin. 

Så thumps up for mørklægningsgardiner

Hvor er det godt at høre!!

Anmeld

8. april 2013

StudPsyk

pcoramt skriver:

Det virkede rigtig meget på min nevø præcis samme problem hos dem

Åh jeg håber vi er lige så heldige!

Anmeld

8. april 2013

Janni.

De er guld værd her 

Anmeld

8. april 2013

Pikku Myy

Mørklægning har helt sikkert en positiv virkning, så mon ikke det også har det hos jer Men på trods af at vi har mørklagt, er Linus stadig søvnforvirret. Det er som om han ikke begynder at lukke ned hen ad aften, når der stadig er lys ... Så selvom mørklægning virker (og det virker specielt på de tidlige morgener ), er det ikke nødvendigvis en miralkur ...

Er det sådan nogle rullegardiner I skal have sat op? Eller hvordan gør I? Vi har nemlig lidt svært ved at regne en god mørklægningsgardinsløsning ud, når vinduerne åbner indad. Lige nu har vi bare noget mørkt stof vi sætter op, men jeg gad godt have en lidt mindre besværlig løsning ...

Anmeld

8. april 2013

K&S

Janne T. skriver:

for mørklægnings gardiner, vi ville helt bestemt ikke være foruden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.