Du har ikke født !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

Kløver

Tak for alle jeres svar

Det ændrer ikke noget for mig, da jeg uanset vil se det som at jeg har har født mine børn selv. Og dem som mener noget andet må jo så have deres mening. Jeg har ihvertfald kæmpet og ofret lige så meget, for at mine unger er bragt til verden, og ordets betydning i sig selv kan man jo ikke på, men folks følelse af betydning, må vi jo have hver vores.

Vil også tillade mig at sige, at selvom man føler sig snydt, ønsker en alm fødsel, pg har født på ks , ser jeg det som 2 forskellige ting.man kan sagtens ønske sig en anden fødselsoplevelse, selvom man har født. Der er jo mange uanset ks eller alm fødsel, som næste gang ønsker en anden oplevelse. Kunne jeg, ville jeg gerne føde normalt, især for at slippe for at blive skåret i, og alle generne mange uger efter.

Godt forår derude og tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Kløver

nielsen80 skriver:

Hmm jeg har et lidt mærkelig forhold til den her debat, for jeg kan til dels godt følge dig TS, men må også sige, at det er dig selv der ligger værdighed, kvindelighed m.m i ordet "at føde". Der er flere herinde som skriver, de ikke mener man har født sine børn, hvis man har fået KS, men der er altså ingen der skriver noget om værdighed eller andet. Det de skriver, er, at de mener "at føde" er en aktiv handling, og at det indebærer at presse fosteret ud af fødekanalen. Det er simpelthen deres forståelse af ordet - ikke andet......ville faktisk gerne have en dansklærer eller andet på banen, der kunne afgøre dette en gang for alle. For der er jo et facit i denne her debat for en gangs skyld.

Jeg skriver dette i bedste mening til dig TS, håber ikke du bliver fornærmet. Men det virker på mig, som om det måske lidt er dig selv, som mener du ikke er helt værdig m.m, fordi dine fødsler er endt i KS. Jeg har mødt en del kvinder som er SÅ kede af deres fødselsoplevelse, føler sig snydt og mindre værdig, netop fordi den er endt i KS. Det er de samme kvinder, som måske hurtigt tillægger andre at synes det samme. Som jeg har skrevet det før.....der er nogle få meget små mennesker, som mener det du skriver, men der er altså fåtallet, og ikke dem som har svaret her i tråden.

Jeg tror virkelig du vil få meget ud af at få gennemarbejdet dine fødselsoplevelser - evt med professionel hjælp. Jeg har selv en dramatisk fødsel bag mig, som endte i fuld narkose og det hele. Men jeg mener stadig jeg har haft den BEDSTE fødselsoplevelse - jeg var super sej til at håndtere min vestorm, jeg var super god til ikke at presse, selvom jeg havde presseveer fra jeg var 5cm åben, min kæreste var verdens bedste coach, vi var begge seje til at være rolige og ikke panikke, da de mister min piges hjertelyd og jeg kan stadig få tåre i øjene, når jeg tænker på mit første møde med min datter, som skete på opvågning, hvor min kæreste kommer med hende i sine arme jamen det bliver ikke bedre.
Jeg tror virkelig, at hvis man skal få det bedre med KS, så skal man lære at fokusere på det positive i den oplevelse, man har haft....og blive ok med, at der var nogle ting som ikke blev som planlagt. Når du er der, så rammer andres ord om KS dig slet ikke, for du ved med dig selv, hvad du har været igennem og du bestemt ikke er mindre værdig pga det.

Se mit svar til sidst

Der er en facit i form af ordet føde, se link til wikipedia

For mig er der stor forskel på at sige at man har født, og selve oplevelsen. Om man føder normalt eller ved ks kan man få en god eller dårlig oplevelse

Anmeld

8. april 2013

nielsen80

Maja84 skriver:

Se mit svar til sidst

For mig er der stor forskel på at sige at man har født, og selve oplevelsen. Om man føder normalt eller ved ks kan man få en god eller dårlig oplevelse

Kan ikke se link

Og giver dig ret, man kan sagtens ønske en anden oplevelse - uanset om man har fået KS eller har født vaginalt. Men mit råd stadig at fokusere på alle de ting, som gik godt fremfor at fokusere på lige netop det man ønsker anderledes.

Kan godt forstå du gerne ville være uden gener fra operationen, der har jeg været heldig, har slet ikke haft alle de problemer I andre snakker om. Så måske er det derfor nemmere for mig at se KS i det lys jeg gør

Uanset hvad, skal du have et , og jeg håber din næste fødselsoplevelse bliver rigtig god!

Anmeld

8. april 2013

Kløver

nielsen80 skriver:

Kan ikke se link

Og giver dig ret, man kan sagtens ønske en anden oplevelse - uanset om man har fået KS eller har født vaginalt. Men mit råd stadig at fokusere på alle de ting, som gik godt fremfor at fokusere på lige netop det man ønsker anderledes.

Kan godt forstå du gerne ville være uden gener fra operationen, der har jeg været heldig, har slet ikke haft alle de problemer I andre snakker om. Så måske er det derfor nemmere for mig at se KS i det lys jeg gør

Uanset hvad, skal du have et , og jeg håber din næste fødselsoplevelse bliver rigtig god!

Har fået bearbejdet min søns fødsel, og fik en rigtig god oplevelse 2 gang, trods komplikationer. Og skal også nok blive godt næste gang, det handler for mig om, at jeg et sted synes det er upassende, at sige til andre, du har ikke født dit barn, eller du forstår ikke de smerter det giver, osv osv at ks bliver Hjort til feks den nemme vej, eller at man ikke har ydet for at bringe sine børn til verden det der står under fødsel i første indlæg er kopieret fra wikipedia

Anmeld

8. april 2013

helle85

Maja84 skriver:

Puha nu kommer et lille frustrationsindlæg

Gentagne gange hører jeg, du har ikke født dine børn !!!

Mine børn er født via kejsersnit, den første kom for tidligt og efter 2 døgn med igangsættelse med stikpiller og ve drop, og til sidst kom han ud via akut kejsersnit.

Min datter kom også på ks, da jeg ikke måtte sættes igang og derfor fik tid til pks, men hun måtte ud 1 uge før pga svangerskabsforgiftning på semi akut kejsersnit

Nej mine børn, er ikke født vaginalt, men de er da stadig blevet født. Jeg er lige så værdig til at sige jeg har født mine børn, jeg har også haft smerter, haft barselsfæåd og problemer med knubeøvelser osv.
Har en kvinde, som havde en hurtig og nem fødsel på få timer så heller ikke født, er det smerterne vi måler i, for ks er jo langt fra smertefrit, hvorfor er den ene vej mere "værdig" end den anden. Jeg har også bragt mine børn til verden

Hvad får folk til at sige sådan, det er da bare ikke ok, skal jeg så også sige til hende med en nem og problemfri graviditet at hun ikke har været gravid, hiver jo lige så lidt mening i min verden ihvertfald

Fødsel
En fødsel angiver den begivenhed, der markerer den fysiologiske afslutning på et fosters udvikling, hvor fostret forlader sin mors krop. Denne proces er enestående for pattedyr.

Ordet kommer af gl.dansk: føz(æ)l, der kan oversættes med ernæring eller underhold, og det nordiske føde, der betyder bringe til verden.
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Fødsel

Nå lige noget galde fra mig, som virkelig kan såre og gøre mig sur, og har gjort det flere gange

selvfølgelig har du født det er jo heller ikke din fejl at det er endt i akut kejsersnit.

og hvis det kun kommer and på smerterne så har jeg heller ikke født min den første følte jeg først det gjorde rigtig ondt da jeg havde presseveer.
og med nr 2 havde jeg stort set ikke ond hun var ude efter 3 presseveer 2 af dem måtte jeg holde til bage da jordmoren ikke havde fundet tinge frem og jeg stadig havde bukser på

så jeg mener at begge dele kaldes at føde

Anmeld

8. april 2013

gædde/gitte

selvfølgelig har du født. Baby kom ud =født

Ellers kunne man jo også sige at os, der skal ha hjælp, ikke er rigtige gravide eller ikke får ægte børn - fordi det ikke er 100% naturens gang

Anmeld

8. april 2013

Annette A

Tænker om det er det teoretiske der forvirrer. For det er da bestemt ikke lettere eller mindre smertefuldt at få sine børn ved kejsersnit går jeg ud fra. Det er slet ikke det det handler om synes jeg. Jeg synes bare det er nemmere at skelne mellem når folk siger de har født eller de er blevet forløst ved kejsersnit, da der jo er forskellen på processen og udgangen.

Synes det lyder mærkeligt at sige et barn er født ved kejsersnit da en fødsel er en bestemt proces fra naturens side. Et barn der er kommet til verden ved kejsersnit er jo blevet forløst ved et indgreb der kræver lægelig assistance. Men selve fødelsprocessen er jo udeblevet for barn og moderen.

Men synes da bestemt det er underligt hvis nogen mener, at det er den nemme løsning at få kejsersnit. Det er da noget jeg har frygtet at skulle opleve ved alle mine fødsler, men har heldigvis sluppet afsted uden og synes mine fødsler har været nemme på trods af smerter og er sikker på, at det ville have været langt hårdere at have fået kejsersnit. Så det synes jeg bestemt ikke man skal negligere.

Der er desværre altid nogle mennesker der skal nedgøre andre fordi de sev har det dårligt formentligt. Men forstår da godt du bliver ked af det, hvis det er sagt for at såre. Det er da ikke i orden.

Anmeld

8. april 2013

StudPsyk

Maja84 skriver:

Se mit svar til sidst

Nu ikke for at være ordkløver, men ret beset står der i politikens nudanske ordbog, at:

AT FØDE:
Presse et færdigudviklet barn ud af livmoderen

EN FØDSEL:
Det som der stod på wikipedia

Så ret beset kan man jo godt, i tekniske termer, argumentere for, at DU ikke har født dine børn, men at de trods alt er blevet født. Ved kejsersnit. Men der er bare forskel på ordene at føde/en fødsel.

Nu er det ikke fordi jeg så meget mener det ene eller det andet, faktisk er jeg lidt i tvivl om hvad jeg mener Det var bare nu du selv henviser til ordenes faktisk betydning, så synes jeg det var relevant at få med. Man kan jo, hvis man skal fluekneppe sige, at ved kejsersnit, så hiver de barnet ud af livmoderen, moderen presser det ikke ud. Men altså helt ærligt, i sidste ende er et jo fuldstændig ligemeget hvad ordbogen eller Wikipedia siger - det vigtigste er, hvad du selv føler er rigtigt. Og du er jo hverken mindre værd som mor eller som fødende, fordi du har fået dine skønne børn ved KS

Anmeld

8. april 2013

Miin'Baby'Mus

Maja84 skriver:

Puha nu kommer et lille frustrationsindlæg

Gentagne gange hører jeg, du har ikke født dine børn !!!

Mine børn er født via kejsersnit, den første kom for tidligt og efter 2 døgn med igangsættelse med stikpiller og ve drop, og til sidst kom han ud via akut kejsersnit.

Min datter kom også på ks, da jeg ikke måtte sættes igang og derfor fik tid til pks, men hun måtte ud 1 uge før pga svangerskabsforgiftning på semi akut kejsersnit

Nej mine børn, er ikke født vaginalt, men de er da stadig blevet født. Jeg er lige så værdig til at sige jeg har født mine børn, jeg har også haft smerter, haft barselsfæåd og problemer med knubeøvelser osv.
Har en kvinde, som havde en hurtig og nem fødsel på få timer så heller ikke født, er det smerterne vi måler i, for ks er jo langt fra smertefrit, hvorfor er den ene vej mere "værdig" end den anden. Jeg har også bragt mine børn til verden

Hvad får folk til at sige sådan, det er da bare ikke ok, skal jeg så også sige til hende med en nem og problemfri graviditet at hun ikke har været gravid, hiver jo lige så lidt mening i min verden ihvertfald

Fødsel
En fødsel angiver den begivenhed, der markerer den fysiologiske afslutning på et fosters udvikling, hvor fostret forlader sin mors krop. Denne proces er enestående for pattedyr.

Ordet kommer af gl.dansk: føz(æ)l, der kan oversættes med ernæring eller underhold, og det nordiske føde, der betyder bringe til verden.
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Fødsel

Nå lige noget galde fra mig, som virkelig kan såre og gøre mig sur, og har gjort det flere gange

Som du selv skriver så har du selvfølgelig bragt dine børn til verdenen, men jeg ville, personligt, ikke sige at jeg havde FØDT mine børn ved kejsersnit da fødsel er en aktiv handling og det kan man ikke sige at kejsersnit er 

Men dette har da absolut intet at gøre med at være værdig  Og hvis du selv synes du har født dine børn og ikke bragt dem til verdenene ved kejsersnit - jamen så synes du jo bare sådan, er det så ikke lige meget hvad andre synes? 

Anmeld

8. april 2013

Kløver

gædde/gitte skriver:

selvfølgelig har du født. Baby kom ud =født

Ellers kunne man jo også sige at os, der skal ha hjælp, ikke er rigtige gravide eller ikke får ægte børn - fordi det ikke er 100% naturens gang

Rigtig god sammenligning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.