Du har ikke født !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

Kløver

MortilElias2010 skriver:

Er der vitterligt nogen der kan finde på at sige og mene det gravalvorligt? 

Sådan har jeg aldrig set på det  Du har da født dine børn, punktum! 

Hvis du læser de svar igennem der allerede er kommet, ja se er der ko nogle som mener jeg ikke har født mine børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Kløver

khaleesi skriver:

Selvfølgelig har du født, nok på den mest brutale måde.

Du har simpelthen fået et barn flået ud af maveskindet, hvis det ikke er ligeså ægte som at føde sit bare den anden vej, ved jeg i hvert fald ikke hvad det er! 

Du ofrede din krop for at din baby kom uskadt ud i livet, det er da både smukt, og det jeg kalder en rigtig fødsel! 

De folk der mener andet, er overkloge og latterlige. 

Tja jeg mener nu også jeg har ofret det jeg skulke og vil gøre det igen. Ville til hver en tid have alm fødsel, og ville ønske jeg havde mulighed, men det vigtigste er at ens børn kommer så uskadt til verden som muligt, og har desværre gener efter begge ks. Og har muskelskader i maven efter sidste ks, hvor jeg måtte få et eller andet der gav efter veer, som var ret slemme, det var værre end de veer jeg havde under 1 fødsel, som endte i aks. De måtte derudover presse på maven, da jeg blødte en del og tabte blod, og bar på nippet til at ende i fuld narkose, så jeg var helt blå/lilla 5 uger efter fødslen har på mange måder stået igennem en del og ofret mit for at føde mine børn, bla smerter efter ks og nej man brokker sig ikke og tager det med, men hver fødsel har sin proces uanset hvordan den er før/under/efter er det hele jo en proces

Anmeld

8. april 2013

isabellasmor

Maja84 skriver:

Hvis du læser de svar igennem der allerede er kommet, ja se er der ko nogle som mener jeg ikke har født mine børn

I min verden er det at føde en aktiv handling. Men barnet er blevet født, så snart det ser dagens lys, uanset hvordan det er sket. 

Anmeld

8. april 2013

pcoramt

Maja84 skriver:

Puha nu kommer et lille frustrationsindlæg

Gentagne gange hører jeg, du har ikke født dine børn !!!

Mine børn er født via kejsersnit, den første kom for tidligt og efter 2 døgn med igangsættelse med stikpiller og ve drop, og til sidst kom han ud via akut kejsersnit.

Min datter kom også på ks, da jeg ikke måtte sættes igang og derfor fik tid til pks, men hun måtte ud 1 uge før pga svangerskabsforgiftning på semi akut kejsersnit

Nej mine børn, er ikke født vaginalt, men de er da stadig blevet født. Jeg er lige så værdig til at sige jeg har født mine børn, jeg har også haft smerter, haft barselsfæåd og problemer med knubeøvelser osv.
Har en kvinde, som havde en hurtig og nem fødsel på få timer så heller ikke født, er det smerterne vi måler i, for ks er jo langt fra smertefrit, hvorfor er den ene vej mere "værdig" end den anden. Jeg har også bragt mine børn til verden

Hvad får folk til at sige sådan, det er da bare ikke ok, skal jeg så også sige til hende med en nem og problemfri graviditet at hun ikke har været gravid, hiver jo lige så lidt mening i min verden ihvertfald

Fødsel
En fødsel angiver den begivenhed, der markerer den fysiologiske afslutning på et fosters udvikling, hvor fostret forlader sin mors krop. Denne proces er enestående for pattedyr.

Ordet kommer af gl.dansk: føz(æ)l, der kan oversættes med ernæring eller underhold, og det nordiske føde, der betyder bringe til verden.
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Fødsel

Nå lige noget galde fra mig, som virkelig kan såre og gøre mig sur, og har gjort det flere gange

JA GU HAR DU SÅ! Og sejt! Vil 1000 gange hellere 'bare' føde normalt end at skulle igennem ks! Tænk alle de smerter bag efter, tænk du ligger der vågen imens en læge skær i dag.. Og så svagerskabsforgiftning. Puha nogle fødsler..

Anmeld

8. april 2013

lycly

Jeg fik min datter ved aks og skal have min dreng ved pks. Og jeg må indrømme at dengang jeg fik min datter, der følte jeg ikke at jeg havde født hende. Det var ikke MIG der fik hende ud af mig, det gjorde lægerne for mig. For mig var det et kæmpe nederlag og en skuffelse.
Men jeg kunne aldrig drømme om at rette nogen der har fået ks og som siger de har født deres børn - personligt føler jeg bare ikke at jeg har

Men det der med at kejsersnit ikke er den nemme løsning, nej det er det nok ikke altid, men indrømmet, jeg er da lidt lettet over ikke at skulle igennem ve-helvede her om 3-4 uger, der er det lidt rart at vide at det hele kommer til at foregå stille og roligt. Men det må man vist ikke sige højt..

Anmeld

8. april 2013

LinLin

khaleesi skriver:

Selvfølgelig har du født, nok på den mest brutale måde.

Du har simpelthen fået et barn flået ud af maveskindet, hvis det ikke er ligeså ægte som at føde sit bare den anden vej, ved jeg i hvert fald ikke hvad det er! 

Du ofrede din krop for at din baby kom uskadt ud i livet, det er da både smukt, og det jeg kalder en rigtig fødsel! 

De folk der mener andet, er overkloge og latterlige. 

Synes det er groft at kalde folk der mener noget andet end dig for "overkloge og latterlige"!

Holder stadig fast i at man ikke født selv - men siger ikke noget om hvorvidt det er værreat få ks eller ej, men man har ikke født!

Basta

Anmeld

8. april 2013

Sara.

Nogen emner er man bare ikke enige om, og så vælger jeg ofte at tænke pyt skidt.,... (med mindre jeg har brug for fortælle min mening). Men nogen ting er bare ikke værd at bruge sin tid og energi på,

F.eks. mener min mands mor ikke at min dreng er stor endnu... "han bliver jo først rigtig stor når han har smidt bleen". Hun så ham i fredags og havde ikke set ham et par mdr og da hun fandt ud af at han stadig brugte ble var hun meget hurtig til at kommentere at den sku da af nu osv. Han blev 3 igår.

Og det gider jeg ikk tage op med hende, for jeg ved jeg ikke kommer nogle vegne, og nogen ting ser man bare forskelligt på, og det accepterer jeg. Kan acceptere det så længe det ikke har en indflydelse på mine børn eller går mig dybt på,

Så mht at føde selv, at være født osv. Ville jeg tænke at vi har hver vores holdninger og erfaringer som gør at vi mener som vi gør... og så bare lade det ligge. Med mindre nogen begyndte at stikke til mig eller jeg følte det var ubehageligt så ville jeg nok sige "det okay du har din mening, den accepterer jeg, men jeg mener sådan, og ser på det sådan, og bliver ked af din udtalelse" så er kortene på bordet og måske er det bare det det så.....

Anmeld

8. april 2013

Studerendemor

De seje jordemødre på barselsgangen sagde til mig, at et kejsersnit var lige så meget en fødsel som en vaginal fødsel. Hvis nogen sagde det modsatte, skulle jeg bare lukke ørerne og lege døv. Det har jeg så øvet mig på et par år, og er nu rigtig god til det. 

Anmeld

8. april 2013

BabyHL

StineW79 skriver:

Jeg har også fået aks med thea, og der var der en af mine venners kæreste der var så " FRÆK" at påstå at jeg jo havde valgt den nemme løsning, og at det bare var så forkert at få ks, at det var naturstridt og alt muligt andet pjat. Hun sluttede af med at sige at så havde det været mere rigtig at babyen var død, og at hun i hvert fald aldrig ku drømme om at få ks. Og at det for alt i verden var bedre at føde selv og bla bla bla. 

Vi sad 2 der havde fået ks og sitrede måbende på hende, og prøvede at forklare hende at nogen gange så har baby og mor faktisk bedre af at baby komme til verden ved ks, og at det da er en helt fantastisk mulighed at man ka få!! ( ska lige siges hun havde haft en alm ukompliceret fødsel selv ) 

Men nej det er jo naturstridig og vi havde i hvert fald bare gjort det helt forkert. Da hun var færdig med at forklare os at det var helt forkert og kunstigt osv gik hun ud og varmede en flaske mme. Og vi ved jo alle at mme, er et rent naturmidel, der ik er kunstigt fremstillet ik?? ( jeg er helt for mme!! ) Syntes bare det var lidt komisk, at så var i mod amning, når nu hun var imod ks! Vh stine

Ååååhh, jeg blir så VRED!  Det der er der også folk der har sagt til mig. "Nemme løsning" MY ASS! 

Folk skal holde mund hvis ikke de aner hvad de snakker om. Jeg havde sgu smerter og veer i 20 timer, inden de fandt ud af han lå skævt, og derved måtte tage ham med kejsersnit. Hvis ikke jeg havde sagt ja til det, hvad så? Så skulle han bare aldrig ud?

Tror også mange "glemmer" at tiden efter en fødsel kan være lidt sværere når man har fået kejsersnit. Selvfølgelig har man også smerter i understellet efter en vaginal fødsel, men et kejsersnit er jo en operation, og man har et kæmpe hul i maven. Ens mavemuskler er blevet sat sammen på kryds og tværs, og arret kan være lang tid om at hele. jeg kunne ikke hoste, nyse eller grine de første 14 dage. 

Puha.. Ja, man blir helt harm

Anmeld

8. april 2013

nielsen80

Hmm jeg har et lidt mærkelig forhold til den her debat, for jeg kan til dels godt følge dig TS, men må også sige, at det er dig selv der ligger værdighed, kvindelighed m.m i ordet "at føde". Der er flere herinde som skriver, de ikke mener man har født sine børn, hvis man har fået KS, men der er altså ingen der skriver noget om værdighed eller andet. Det de skriver, er, at de mener "at føde" er en aktiv handling, og at det indebærer at presse fosteret ud af fødekanalen. Det er simpelthen deres forståelse af ordet - ikke andet......ville faktisk gerne have en dansklærer eller andet på banen, der kunne afgøre dette en gang for alle. For der er jo et facit i denne her debat for en gangs skyld.

Jeg skriver dette i bedste mening til dig TS, håber ikke du bliver fornærmet. Men det virker på mig, som om det måske lidt er dig selv, som mener du ikke er helt værdig m.m, fordi dine fødsler er endt i KS. Jeg har mødt en del kvinder som er SÅ kede af deres fødselsoplevelse, føler sig snydt og mindre værdig, netop fordi den er endt i KS. Det er de samme kvinder, som måske hurtigt tillægger andre at synes det samme. Som jeg har skrevet det før.....der er nogle få meget små mennesker, som mener det du skriver, men der er altså fåtallet, og ikke dem som har svaret her i tråden.

Jeg tror virkelig du vil få meget ud af at få gennemarbejdet dine fødselsoplevelser - evt med professionel hjælp. Jeg har selv en dramatisk fødsel bag mig, som endte i fuld narkose og det hele. Men jeg mener stadig jeg har haft den BEDSTE fødselsoplevelse - jeg var super sej til at håndtere min vestorm, jeg var super god til ikke at presse, selvom jeg havde presseveer fra jeg var 5cm åben, min kæreste var verdens bedste coach, vi var begge seje til at være rolige og ikke panikke, da de mister min piges hjertelyd og jeg kan stadig få tåre i øjene, når jeg tænker på mit første møde med min datter, som skete på opvågning, hvor min kæreste kommer med hende i sine arme jamen det bliver ikke bedre.
Jeg tror virkelig, at hvis man skal få det bedre med KS, så skal man lære at fokusere på det positive i den oplevelse, man har haft....og blive ok med, at der var nogle ting som ikke blev som planlagt. Når du er der, så rammer andres ord om KS dig slet ikke, for du ved med dig selv, hvad du har været igennem og du bestemt ikke er mindre værdig pga det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.