Hmm jeg har et lidt mærkelig forhold til den her debat, for jeg kan til dels godt følge dig TS, men må også sige, at det er dig selv der ligger værdighed, kvindelighed m.m i ordet "at føde". Der er flere herinde som skriver, de ikke mener man har født sine børn, hvis man har fået KS, men der er altså ingen der skriver noget om værdighed eller andet. Det de skriver, er, at de mener "at føde" er en aktiv handling, og at det indebærer at presse fosteret ud af fødekanalen. Det er simpelthen deres forståelse af ordet - ikke andet......ville faktisk gerne have en dansklærer eller andet på banen, der kunne afgøre dette en gang for alle. For der er jo et facit i denne her debat for en gangs skyld.
Jeg skriver dette i bedste mening til dig TS, håber ikke du bliver fornærmet. Men det virker på mig, som om det måske lidt er dig selv, som mener du ikke er helt værdig m.m, fordi dine fødsler er endt i KS. Jeg har mødt en del kvinder som er SÅ kede af deres fødselsoplevelse, føler sig snydt og mindre værdig, netop fordi den er endt i KS. Det er de samme kvinder, som måske hurtigt tillægger andre at synes det samme. Som jeg har skrevet det før.....der er nogle få meget små mennesker, som mener det du skriver, men der er altså fåtallet, og ikke dem som har svaret her i tråden.
Jeg tror virkelig du vil få meget ud af at få gennemarbejdet dine fødselsoplevelser - evt med professionel hjælp. Jeg har selv en dramatisk fødsel bag mig, som endte i fuld narkose og det hele. Men jeg mener stadig jeg har haft den BEDSTE fødselsoplevelse - jeg var super sej til at håndtere min vestorm, jeg var super god til ikke at presse, selvom jeg havde presseveer fra jeg var 5cm åben, min kæreste var verdens bedste coach, vi var begge seje til at være rolige og ikke panikke, da de mister min piges hjertelyd og jeg kan stadig få tåre i øjene, når jeg tænker på mit første møde med min datter, som skete på opvågning, hvor min kæreste kommer med hende i sine arme
jamen det bliver ikke bedre.
Jeg tror virkelig, at hvis man skal få det bedre med KS, så skal man lære at fokusere på det positive i den oplevelse, man har haft....og blive ok med, at der var nogle ting som ikke blev som planlagt. Når du er der, så rammer andres ord om KS dig slet ikke, for du ved med dig selv, hvad du har været igennem og du bestemt ikke er mindre værdig pga det.

Anmeld