Chance for abort efter hjerteblink? Fortælle familie det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

baby012

Vi fortalte det efter en tidelig md scanning i uge 17  

vi viste scannings videoen og kunne jo derfor både garantere en sund og rask baby, samt fortælle køn (eller, det blev sagt i videoen) 

er virkelig glad for at vi ventede  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

raca

jeg ville ALDRIG kunne vente til MD skanningen der er jeg jo trumle tyg og meget tydeligt gravid..

hvem vil man havde til at støtte sig når man er gravid hvis det skulle gå galt? andre end manden?

hvor tæt er men på svigerfamilie og ens egen familie.. ?

hvis det går galt så går det galt også er det forbundet med sorg ligegyldigt om det er uge 8 eller uge 17... så jeg forsår at man venter af skræk for man mister.. barnet kan jo også dø under fødsel..osv.. vi er aldrig sikre..

hvis du er i uge 8 og der er hjerteplink er dine chanser ret lige dem i uge 12..

Anmeld

8. april 2013

pcoramt

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Er der nogle der kan bekræfte det?

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Derfor overvejer vi at fortælle det til bedsteforældrene nu.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Første gang mistede jeg efter at have set hjerteblink.. Jeg var i uge 8.. Anden gang fortalte jeg det bare, og de to små sidder der i nu

Anmeld

8. april 2013

modesty

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Efter hjerteblink falder abortrisikoen fra cirka 20% til cirka 2-3% 

Fik jeg at vide på Riget da jeg var til scanning i uge 7.

Anmeld

8. april 2013

SKbaby

baby012 skriver:

Vi fortalte det efter en tidelig md scanning i uge 17  

vi viste scannings videoen og kunne jo derfor både garantere en sund og rask baby, samt fortælle køn (eller, det blev sagt i videoen) 

er virkelig glad for at vi ventede  

Kunne man ikke se, at du var gravid på det tidspunkt?

Jeg er ret tynd, så tror hurtigt man ville kunne se, at jeg var gravid.

Anmeld

8. april 2013

FrkZier

SKbaby skriver:

hvis man har set hjerteblink efter 9+ er sandsyngliheden for abort betydeligt mindre - hvis man har set hjerteblink ved 6/7/8+ er der desværre stadig risiko for abort..

det var hvad jeg fik afvide af mine gynækolog da jeg blev scannet, vi så hjerteblink 6+5, 9+0 og 9+5 men vi fortalte det stadig først efter NF 12+5

Anmeld

8. april 2013

baby012

SKbaby skriver:

Kunne man ikke se, at du var gravid på det tidspunkt?

Jeg er ret tynd, så tror hurtigt man ville kunne se, at jeg var gravid.

Har bmi på 18, så er ret tynd selv  

det utroligt hvad store trøjer og løse toppe kan skjule  

Anmeld

9. april 2013

H+S Skjolgborg.

SKbaby skriver:

Tusind tak. Jeg er 7+2 idag

Det er første gang jeg er gravid så har aldrig oplevet en SA eller MA.

Tror vi fortæller det til bedsteforældre og venter med resten af omverden til efter NF.

Super så er chancen også lille for du oplever det men sandt bedre af vente med af fortælle hele verden det til efter uge 12+0

Men F det kan være svært af holde det hemmeligt især hvis du tager meget på de 12 uger jeg tog jo 19 kg på så da jeg var 7 uger måtte vi jo ud med det for allrede der have jeg taget 9-10 kg på endte med 25-26 kg med den sidste her.Med nr tog tog jeg ca 29 kg på og de sidste 5 kg kom de sidste 15 uger af graviditen resten meste i starten 

Så hvis man tager godt på så kan det være svært af holde det hemmeligt + kvalme opkast osv

Jeg har det sådan godt med af sige det til dem der stå mig nært min mor søskene,nogle få veninder og svigerforældrene men så er resten mere senere henne.

tro ikke på du oplever en SA eller MA

Henriette

Anmeld

9. april 2013

H+S Skjolgborg.

raca skriver:

jeg ville ALDRIG kunne vente til MD skanningen der er jeg jo trumle tyg og meget tydeligt gravid..

hvem vil man havde til at støtte sig når man er gravid hvis det skulle gå galt? andre end manden?

hvor tæt er men på svigerfamilie og ens egen familie.. ?

hvis det går galt så går det galt også er det forbundet med sorg ligegyldigt om det er uge 8 eller uge 17... så jeg forsår at man venter af skræk for man mister.. barnet kan jo også dø under fødsel..osv.. vi er aldrig sikre..

hvis du er i uge 8 og der er hjerteplink er dine chanser ret lige dem i uge 12..

Så sandt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.