Chance for abort efter hjerteblink? Fortælle familie det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

SKbaby

Menne skriver:

Det lyder meget fornuftigt.. Mange tak og også et stort tillykke til dig. Det er også min første graviditet... Det er ufatteligt, så man følelser og tanker det sætter igang. 

Ja det er stadig ikke gået op for mig, at jeg skal være mor...

Måske når maven begynder at vokse og når babyen ligner en rigtig baby til scanningerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

SKbaby

Taniakb skriver:

Det havde jeg også hørt.. Vi fik en tidlig scanning, gjorde det officelt og tabte det to uger senere... Så denne gang har jeg lære af der og fortalte først de nærmeste det efter Nf pg gjorde det officelt efter MD... Men det bare vores måde at gøre det på

Det jeg ked af at høre.
Chancen for at tabe er der vel endnu, fordi der er jo stadig mange ting der skal udvikles mellem uge 7-8 og frem til efter NF.

Hvor langt var du henne da du så hjerteblink og hvornår tabte du, hvis jeg må have lov at spørge?

Anmeld

6. april 2013

22

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Er der nogle der kan bekræfte det?

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Derfor overvejer vi at fortælle det til bedsteforældrene nu.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Jeg kan ikke huske om det er 95 eller 98% chance for at babyen bliver i maven, når man har set hjerteblink. Så det kan gå galt, men er ikke så sandsynligt.

Anmeld

6. april 2013

Taniakb

SKbaby skriver:

Det jeg ked af at høre.
Chancen for at tabe er der vel endnu, fordi der er jo stadig mange ting der skal udvikles mellem uge 7-8 og frem til efter NF.

Hvor langt var du henne da du så hjerteblink og hvornår tabte du, hvis jeg må have lov at spørge?

Ja selvfølgelig.. Vi havde læst at chancen for at miste efter hjerteblink i uge 7 var ligeså god som en NF..
Vi var til scanning i uge 7 og mistede i uge 9...
Det der var ret hårdt var faktisk at vi havde gjort det officelt og når alle spurgte hvordan det gik, sku man ha der op og vende igen når man var igang med at bearbejde det.

Men tillykke med graviditeten

Anmeld

6. april 2013

Krussedulle

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Jeg fik af vide, at efter en scanning i uge 8+0 hvor alt har været som det skulle, så er der 98% sandsynlighed for at gennemføre graviditeten

Jeg har prøvet begge dele!

Anmeld

6. april 2013

ekebiv

SKbaby skriver:

Jeg ville fortælle det hvis det var mig. Jeg havde en MA da jeg var 10+5 (den var gået til 8+6) og vi havde fortalt det til næsten alle. Jeg fik meget mere forståelse fra dem der vidste det end fra dem der ikke vidste det og msn kan bruge alt den forståelse og støtte man kan få hvis man pludselig står i den ulykkelige situation (hvilket i sflvfølgelig ikke kommer til)

Anmeld

6. april 2013

khaleesi

Jeg er skudt ud af en utålmodig kanon, efter vi havde set hjerteblink fortalte vi alle det. Familie/venner/facebook.. 

Anmeld

7. april 2013

SKbaby

22 skriver:

Jeg kan ikke huske om det er 95 eller 98% chance for at babyen bliver i maven, når man har set hjerteblink. Så det kan gå galt, men er ikke så sandsynligt.

Hvor kan jeg finde den statistik henne?

Jeg kan bare læse, at risikoen falder meget, men ikke at den er SÅ lav.

Men skønt hvis det passer

Anmeld

7. april 2013

SKbaby

Taniakb skriver:

Ja selvfølgelig.. Vi havde læst at chancen for at miste efter hjerteblink i uge 7 var ligeså god som en NF..
Vi var til scanning i uge 7 og mistede i uge 9...
Det der var ret hårdt var faktisk at vi havde gjort det officelt og når alle spurgte hvordan det gik, sku man ha der op og vende igen når man var igang med at bearbejde det.

Men tillykke med graviditeten

Tak skal du have

Øv.. Ja så kan jeg godt forstå at i vil være påpasselige en anden gang.

Anmeld

7. april 2013

SKbaby

ekebiv skriver:

Jeg ville fortælle det hvis det var mig. Jeg havde en MA da jeg var 10+5 (den var gået til 8+6) og vi havde fortalt det til næsten alle. Jeg fik meget mere forståelse fra dem der vidste det end fra dem der ikke vidste det og msn kan bruge alt den forståelse og støtte man kan få hvis man pludselig står i den ulykkelige situation (hvilket i sflvfølgelig ikke kommer til)

Vi har også fortalt det til nærmeste familie nu.

Havde du set hjerteblink inden da?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.