Chance for abort efter hjerteblink? Fortælle familie det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

48.101 visninger
38 svar
15 synes godt om
6. april 2013

SKbaby

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Er der nogle der kan bekræfte det?

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Derfor overvejer vi at fortælle det til bedsteforældrene nu.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

B&J

jeg fortalte min mor det da jeg stod med 2 røde streger....

men resten af familien ventede vi til NF

Anmeld

6. april 2013

lycly

Vi fortalte det til forældre ret tidligt, efter første scanning i uge 8.
Men selvom man har set hjerteblink kan man stadig risikere at abortere, fosteret kan være sygt fx. Derfor valgte vi at vente med at fortælle resten af "verden" det til efter Nf scanning
For HVIS det skulle gå galt, så synes jeg det ville være rart at ens forældre vidste det, men samtidig også rart at man endnu ikke havde fortalt det til venner, kollegaer osv

Anmeld

6. april 2013

H+S Skjolgborg.

1 gang med det sammen 2-3 gang første efter jeg have været til scanningen i det jeg har haft en del SA også tros jeg have set hjertblik midste jeg f.eks sidste gang den 19/2-2005 i uge 7+0. med 2-3 var det kun min mor far og svigerforældre der viste det og 2 tætte veninder ind til uge 10 ca.

Det er jo optil hvad i gør.

Hvor langt er du henne har du tabt før (SA/Ma)

Udover det mega tillykke med maven

Anmeld

6. april 2013

Menne

Dejligt med en fin scanning . Hvor langt er du henne? Jeg er 6+3 i dag og min familie har vidst det i en uge - vi ku ikke la være ... Jeg er ikke blevet scannet og kender ikke til risiko efter hjerteblink. Desværre

Anmeld

6. april 2013

Clisolka

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Min mor og søster fik besked lige så snart jeg havde de 2 røde streger - det gjorde min chef og tætteste kollegaer også. Jeg fortalte kun mit arbejde det pga. jeg har sukkersyge 

Resten af omverdenen fik besked efter NF 

Anmeld

6. april 2013

SKbaby

H+S Skjolgborg. skriver:

1 gang med det sammen 2-3 gang første efter jeg have været til scanningen i det jeg har haft en del SA også tros jeg have set hjertblik midste jeg f.eks sidste gang den 19/2-2005 i uge 7+0. med 2-3 var det kun min mor far og svigerforældre der viste det og 2 tætte veninder ind til uge 10 ca.

Det er jo optil hvad i gør.

Hvor langt er du henne har du tabt før (SA/Ma)

Udover det mega tillykke med maven

Tusind tak. Jeg er 7+2 idag

Det er første gang jeg er gravid så har aldrig oplevet en SA eller MA.

Tror vi fortæller det til bedsteforældre og venter med resten af omverden til efter NF.

Anmeld

6. april 2013

SKbaby

Menne skriver:

Dejligt med en fin scanning . Hvor langt er du henne? Jeg er 6+3 i dag og min familie har vidst det i en uge - vi ku ikke la være ... Jeg er ikke blevet scannet og kender ikke til risiko efter hjerteblink. Desværre

Tillykke med graviditeten. Jeg er 7+2 idag.

Jeg tror også vi fortæller familien det idag og venter med resten til efter NF.

Anmeld

6. april 2013

Menne

SKbaby skriver:

Tillykke med graviditeten. Jeg er 7+2 idag.

Jeg tror også vi fortæller familien det idag og venter med resten til efter NF.

Det lyder meget fornuftigt.. Mange tak og også et stort tillykke til dig. Det er også min første graviditet... Det er ufatteligt, så man følelser og tanker det sætter igang. 

Anmeld

6. april 2013

Taniakb

SKbaby skriver:

Det havde jeg også hørt.. Vi fik en tidlig scanning, gjorde det officelt og tabte det to uger senere... Så denne gang har jeg lære af der og fortalte først de nærmeste det efter Nf pg gjorde det officelt efter MD... Men det bare vores måde at gøre det på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.