Chance for abort efter hjerteblink? Fortælle familie det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

SKbaby

khaleesi skriver:

Jeg er skudt ud af en utålmodig kanon, efter vi havde set hjerteblink fortalte vi alle det. Familie/venner/facebook.. 

og alt gik som det skulle?

Jeg er også mega utålmodig og glæder mig til at fortælle alle det, men venter nok lige til vi er lidt længere henne. Bare for en sikkerheds skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Juliekp

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Er der nogle der kan bekræfte det?

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Derfor overvejer vi at fortælle det til bedsteforældrene nu.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Jeg fortalte min mor, mormor og morfar det få dage efter jeg testede positiv, resten af familien efter NF skanning. 

Hvis du har lyst til at fortælle det nu, så synes jeg bare du skal gøre det. Chancen for at miste er der desværre altid, hvad enten du er 6, 20 eller 30 uger henne. Men baby har det jo fint og den skal nok blive i maven, så nyd du er gravid og fortæl den gode nyhed hvis du ikke kan holde det inde

Anmeld

7. april 2013

Juliekp

Tror også man skal passe på med at læse alt for meget om hvad der kan gå galt og hvor store chancerne er det for det. Man psyker for det meste bare sig selv og går rundt og er bekymret, i stedet for at nyde sin graviditet. Selvfølgelig har man lov at være bekymret for sin lille baby, men man får intet ud af at gå og psyke sig selv. Hvis baby skal være der, så bliver den..

Forresten tillykke med spiren i maven!  

Anmeld

7. april 2013

SKbaby

Juliekp skriver:

Tror også man skal passe på med at læse alt for meget om hvad der kan gå galt og hvor store chancerne er det for det. Man psyker for det meste bare sig selv og går rundt og er bekymret, i stedet for at nyde sin graviditet. Selvfølgelig har man lov at være bekymret for sin lille baby, men man får intet ud af at gå og psyke sig selv. Hvis baby skal være der, så bliver den..

Forresten tillykke med spiren i maven!  

Tak

Og ja du har helt ret. Jeg er også bare OVERBEKYMRET hele tiden. Det er så irriterende, men man er jo bange for, at noget går galt.

Anmeld

7. april 2013

L&V

Jeg har fortalt mine forældre det med det samme alle tre gange.. De to gange vi har set hjerteblink er de blevet der og det er der os 98% chance for. Den ene gang vi ik nåede at se hjerteblink havde jeg en sa. Så chancerne for at bebs bliver der er ret stor

Anmeld

7. april 2013

tankai

SKbaby skriver:

Jeg har læst, at chancen for abort er betydelig mindre efter man har set hjerteblink.

Er der nogle der kan bekræfte det?

Jeg var til scanning igår og vi så vores lille babys hjerte blinke. Vi fik at vide, at den lå godt i livmoderen og blommesækken var rund, hvilket tydet på, at den gav god næring til baby.

Derfor overvejer vi at fortælle det til bedsteforældrene nu.

Hvad synes i? Hvornår fortalte i det til familien? Med det samme, efter hjerteblink eller efter NF?

Vi så hjerteblink da jeg var 6+4, og der sagde vores gyn at chancen for abort var på samme som ved nf. 

Anmeld

7. april 2013

ekebiv

SKbaby skriver:

Vi har også fortalt det til nærmeste familie nu.

Havde du set hjerteblink inden da?

Nej det havde jeg ikke, den eneste årsag til jeg tog en selvbetalt scanning var at jeg skulle til NF d 22. dec og det syns jeg var et træls tidspunkt hvis der var noget galt :-) måske er det bare mig men jeg forstår ikke helt det der med om man har set hjerteblink med egne øjne eller ej, går den til gør den det jo uanset om man har set hjertet på en skærm eller ej, var jeg taget til scanning da jeg var 8+0 havde jeg jo set hjertet men det villle stoppe 6(ca) dage senere og så var jeg jo lige vidt. Det er IKKE ment kun på dig men på alle der tager til en masse scanninger inden NF og JO jeg kan sagtens forstå behovet for at blive forsikret om at alt er ok, det er bare en falsk tryghed hvis du spørger mig :-)

Anmeld

7. april 2013

Wik

Tillykke Her i min anden graviditet, var jeg til en privat tryghedsskanning, fordi jeg ikke kunne fatte det Jordemoderen sagde til mig, at var der først set hjerte blik var der 95 procent chance for overlevelse.

Man skal sige det når man har lyst, men det kan føles som en længere graviditet, hvis man siger det til alle med det samme, men det er bare en erfaring

Anmeld

7. april 2013

22

SKbaby skriver:

Hvor kan jeg finde den statistik henne?

Jeg kan bare læse, at risikoen falder meget, men ikke at den er SÅ lav.

Men skønt hvis det passer

Jeg mener at have hørt det i et af de der føde-programmer, enten babyklinikken, eller hjælp - vi skal føde.

Anmeld

7. april 2013

khaleesi

SKbaby skriver:

og alt gik som det skulle?

Jeg er også mega utålmodig og glæder mig til at fortælle alle det, men venter nok lige til vi er lidt længere henne. Bare for en sikkerheds skyld.

Ja selvfølgelig ..

Kan godt forstå at du vil vente  men ved også hvor svært det er når man vil skrige det ud over hele verden af lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.