I morgen står den på vendingsforsøg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Morstina

Jeg fik lavet et "spontant" vendingsforsøg igår, efter en vækstskanning, hvor de så opdagede at lille-fisen lå forkert. På trods af at han længe har ligget i bækkenet...

Jeg fik først kørt en strimmel hvor jordmoderen var rigtig sød tl at svare på alle mine mange spørgsmål. Derefter fik jeg en indsprøjtning med bricanyl i låret, faktisk et astma-præparat, som virker ve-hæmmende. Jeg vil indrømme at det gjorde skide ondt med den indsprøjtning, men jeg er så også bange for nåle og får meget kraftige bivirkninger af bricanyl, ikke noget alvorligt, bare ubehageligt...

så kom lægen ind efter 15 min, skannede og så hvordan han lå (stadig med hovedet den forkerte vej!), forklarede hvordan han ville gøre og så lukkede jeg øjnene, trak vejret dybt, dybt,dybt og efter 5 minutter var han vendt! Lægen skannede igen og der lå han, lige så fint med hovedet hvor han skulle!

Jeg har fuld forståelse for at du er nervøs og der er mange skrækhistorier på nettet. Men min erfaring er helt klart at det ikke var så slemt som forventet. Det gjorde lidt ondt, men det var ikke overdrevet..

Dog vil jeg sige at da jeg efterfølgende kom hjem igår, og hele aftenen var MEGET øm og at det faktisk gjorde ret ondt når lille-fisen bevægede sig... Men det er jo klart når maven er blevet moslet med...

Her til morgen er det ikke slemt og jeg tror stadig han ligger hvor han skal...

Så held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

tarkoflen

FruK skriver:

Og det samme her! 

Men de prøvede også først at vende, da jeg var 38 + nogle dage. Kender flere hvor det bare er lykkedes i et snuptag. Jeg fik KS tre dage før termin.

Jeg har prøvet både almindelig fødsel og PKS - og begge dele var store og fantastiske oplevelser. Kejsersnittet var bare meget nemmere for både mig og far! 

Dejligt at du har prøvet begge dele, og det har været gode oplevelser begge gange

Tak for dit svar

Anmeld

4. april 2013

tarkoflen

Fine_007 skriver:

Jeg fik vendt min søn, da jeg var 37+5 i februar i år
Hele oplevelsen var meget positiv! Selvfølgelig fordi det lykkedes, men også fordi, det slet ikke var så slemt/gjorde så ondt som jeg havde frygtet..
Jeg fik lagt en livmoderafslappende sprøjte i balden, der føltes som at få en vaccine, derefter fik jeg kørt ctg i ca 20 min. Lægen, der vendte min søn skannede først, for at være sikker på, at han nu os lå i uk..
Jeg lukkede øjnene under vendingen og øvede mig på at trække vejret kontrolleret det var ubehageligt, men det gjorde ikke decideret ondt.
Bagefter blev jeg igen skænnet og så endnu en ctg.
Min søn reagerede meget fint på det hele - de kunne se på hans hjerterytme, at han sov under vendingen, hihi.

Jeg håber, at din oplevelse bliver lige så god og at det lykkedes!

Vh Josephine

Tusind tak for dit svar, dejligt at høre, at det godt kan lade sig gøre

Jeg er faktisk ikke nervøs for selv vendingsforsøget men mere for, hvis de ikke kan få hende vendt! Jeg er klar over, at det nok gør ondt, og at jeg vil være øm, men det tænker jeg, at det kan jeg godt klare! Det gør nok mere ondt at føde og jeg vil så gerne have hende vendt, at det tager jeg med!

Hvor fint at han bare sov, så er det altså ikke den store belastning for baby

Endnu engang tak for dit svar, det har lige gjort mig lidt mere rolig

Anmeld

4. april 2013

tarkoflen

M (: skriver:

Har ingen erfaring, men ville bare ønske held og lykke! 

Tusind tak søde Maiken skal nok komme med en update senere

Anmeld

4. april 2013

M (:

tarkoflen skriver:

Tusind tak søde Maiken skal nok komme med en update senere

Den vil jeg vente spændt på! 

Anmeld

4. april 2013

tarkoflen

Morstina skriver:

Jeg fik lavet et "spontant" vendingsforsøg igår, efter en vækstskanning, hvor de så opdagede at lille-fisen lå forkert. På trods af at han længe har ligget i bækkenet...

Jeg fik først kørt en strimmel hvor jordmoderen var rigtig sød tl at svare på alle mine mange spørgsmål. Derefter fik jeg en indsprøjtning med bricanyl i låret, faktisk et astma-præparat, som virker ve-hæmmende. Jeg vil indrømme at det gjorde skide ondt med den indsprøjtning, men jeg er så også bange for nåle og får meget kraftige bivirkninger af bricanyl, ikke noget alvorligt, bare ubehageligt...

så kom lægen ind efter 15 min, skannede og så hvordan han lå (stadig med hovedet den forkerte vej!), forklarede hvordan han ville gøre og så lukkede jeg øjnene, trak vejret dybt, dybt,dybt og efter 5 minutter var han vendt! Lægen skannede igen og der lå han, lige så fint med hovedet hvor han skulle!

Jeg har fuld forståelse for at du er nervøs og der er mange skrækhistorier på nettet. Men min erfaring er helt klart at det ikke var så slemt som forventet. Det gjorde lidt ondt, men det var ikke overdrevet..

Dog vil jeg sige at da jeg efterfølgende kom hjem igår, og hele aftenen var MEGET øm og at det faktisk gjorde ret ondt når lille-fisen bevægede sig... Men det er jo klart når maven er blevet moslet med...

Her til morgen er det ikke slemt og jeg tror stadig han ligger hvor han skal...

Så held og lykke

Tusind tak for dit svar kan se, at du har termin 11 dage før mig, så de forsøger endnu tidligere med mig og det håber jeg på, er en god ting, og det trøster mig, at de kunne vende din lille bandit! Nu du blev vægtskønnet, var det så fordi han er en stor eller lille baby?

Jeg er slet ikke bange for nåle, har været i behandling, så har skulle stikke mig selv hver dag i maven af flere omgange men det er selvfølgelig træls hvis man reagerer dårligt på det! Vidste du det på forhånd?

Jeg er ikke som sådan nervøs for vendingsforsøget, men mere for at de ikke kan vende hende!

Er rigtig glad for at høre, at det var en god oplevelse for dig!

Tusind tak for dit svar

Anmeld

4. april 2013

MorDk

Held & Lykke med vendingsforsøget...

Anmeld

4. april 2013

tarkoflen

MorDk skriver:

Held & Lykke med vendingsforsøget...

Tusind tak håber det går i et snuptag, så vi kan få vendt bunden i vejret på den lille ballademager derinde

Anmeld

4. april 2013

nielsen80

Håber forsøget lykkes i dag

(som du ved, har jeg ingen erfaring, så ville bare lige give et par  med)

Anmeld

4. april 2013

LilleChelle

Held og lykke  

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har en veninde der har. Hvor det ikke lykkedes - hun valgte dog at føde hende selv, og det gik helt fint. Hun ville for alt i verden ikke have pks. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.