Spørgsmål vedr. kirurgisk abort efter MA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

Mettemus

pernillekreutzberg@ofir.dk skriver:

Årh det skære i mit hjerte .
Jeg har selv været der .

Da jeg vågnede op efter indgrebet mærkede jeg lidt smerter ikke noget af betydning . Jeg blødte meget meget minimalt det første døgn . Der efter stoppede det .
Jeg fik første mens lidt over 1 måned efter indgrebet den var helt normal .
Kæmpe kram

Tak for kram!

Jeg er ked af at høre, at du har måtte gå igennem det samme. Det lyder dog som om forløbet har været ok alt taget i betragtning. Jeg håber, at følge dit eksempel!

til dig også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

E.J.mor.

hej

jeg ville bar lige give dig et kæmpe

min erfaring er at jeg mistede i uge 22 og selv måtte føde barnet pga hun var for stor, så langt henne er der ingen der burde igennem, så jeg håber du kommer godt igennem dit tab, og over på den anden side fysisk og psykisk så du kan blive klar igen  

kram fra charlotte.

Anmeld

5. april 2013

Mettemus

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg har fået en enkelt kirurgisk abort, da jeg ved en scanning fandt ud af det var et vindæg. Jeg fik min på Hillerød hospital. Tror det var 10+0 jeg skulle have været.

Det var virkelig en rigtig god oplevelse, trods den kedelig situation.

De var søde og venlige og jeg oplevede ingen smerter overhovedet i forbindelse med indgrebet. Jeg blødte stort set ikke bagefter, kun lidt brunt udflåd i højst en dag eller to. Meget lidt.

Jeg havde alle graviditetstegnene inden udskrabningen.. kvalme utilpashed osv. og de var alle pist borte da jeg vågnede op. Det var som om jeg var helt lettet og havde det fantastisk (fysisk i hvertfald)måske lidt dvask efter narkosen.

Psykisk var jeg selvfølgelig lidt ked af det, men det er jo helt normalt.

Min mens kom dog først 3 måneder senere.. og den var ret voldsom, har den aldrig været før. Men det var kun den ene gang den var det.

Håber du kommer godt igennem det.

D.

Det lyder som en god oplevelse trods alt. Jeg følte mig også lettet i går da det var overstået... i dag mest bare... tom. Men ingen nævneværdige smerter - bare som ved almindelig menstruation.

Tre måneder er længe at vente på en mens, men måske kroppens måde at sige, at den ikke er klar til at blive gravid igen på?

Anmeld

5. april 2013

Mettemus

emmaemilie skriver:

Øv, din stakkel!

Jeg vil lige give dig mine oplevelser med!

Jeg fik en udskrabning på Riget, 11+3, den lille var gået til et sted i uge 8.. Så meget lig din historie.

Men for mig var udskrabningen næsten den bedste del, fordi jeg havde haft et forfærdeligt graviditetsforløb (du kan læse om det, i min dagbog).

Ingen smerter efterfølgende, og jeg blødte kun lidt, to dage efter.
Og jeg følte mig tryg.
Desuden fik jeg lov til at være alene med min kæreste på en opvågningsstue, så det var jo ekstra rart.

Stort knus til dig, og op på hesten igen!

Ps. Hvor er det dog belastende at høre på folk, der siger, at det var godt det skete så tidligt, etc.! BULLSHIT! Det gør så hamrende ondt, helt ind i hjertet, og det er uanset hvornår i graviditeten man mister!
Så dét skal I bare lukke af for!

Dejligt med kæresten på opvågningen! Her lå jeg bare på en stor sal med alle mulige andre der var blevet opereret. Heldigvis lå jeg der kun ganske kort, før jeg kom op på stuen, hvor min kæreste ventede.

Det lyder dælme som en barsk omgang. Godt det trods alt blev afsluttet på en god måde.

Og til dit ps - det er VIRKELIG irriterende! For det var bare vores lille baby - også selvom jeg "kun" var 12 uger henne. Og faktisk synes jeg slet ikke 12 uger er tidligt - der er man da så småt indstillet på at være "i sikkerhed" i 2. trimester.... Men folk mener det selvfølgelig godt... Det er bare LORT at høre på!

Anmeld

5. april 2013

Mettemus

E.J.mor. skriver:

hej

jeg ville bar lige give dig et kæmpe

min erfaring er at jeg mistede i uge 22 og selv måtte føde barnet pga hun var for stor, så langt henne er der ingen der burde igennem, så jeg håber du kommer godt igennem dit tab, og over på den anden side fysisk og psykisk så du kan blive klar igen  

kram fra charlotte.

Kære Charlotte,

Det lyder fuldstændig forfærdentligt og nej - det er der virkelig ingen der burde skulle gå igennem. Er du ok igen?

Jeg havde en god oplevelse med udskrabningen i går - alt taget i betragtning. Frygtede at blive endnu mere ulykkelig end jeg var i forvejen, men blev mere lettet over at få det overstået.

Knus og kram

Anmeld

5. april 2013

E.J.mor.

Mettemus skriver:

Kære Charlotte,

Det lyder fuldstændig forfærdentligt og nej - det er der virkelig ingen der burde skulle gå igennem. Er du ok igen?

Jeg havde en god oplevelse med udskrabningen i går - alt taget i betragtning. Frygtede at blive endnu mere ulykkelig end jeg var i forvejen, men blev mere lettet over at få det overstået.

Knus og kram

ja jeg er okay- jeg har lært at leve med det,jeg fik os prof hjælp til at takle det, men savner hende da.

jeg så jo min lille prinsesse, så smuk

Anmeld

5. april 2013

Mettemus

E.J.mor. skriver:

ja jeg er okay- jeg har lært at leve med det,jeg fik os prof hjælp til at takle det, men savner hende da.

jeg så jo min lille prinsesse, så smuk

Ih det må have været frygteligt! Kan godt forstå, at du har måtte have hjælp. Andet ville da ikke være til at bære. Håber, at der har været lidt medvind jeres vej siden

Anmeld

5. april 2013

E.J.mor.

Mettemus skriver:

Ih det må have været frygteligt! Kan godt forstå, at du har måtte have hjælp. Andet ville da ikke være til at bære. Håber, at der har været lidt medvind jeres vej siden

blev gravid 9 måneder efter tabet, og fik en depression med det samme pga jeg ikke var mentalt klar og hele den graviditet var et mareidt med bekymringer og konstant angst for at miste og fødte en  måned før tid, og tre uger efter jeg fødte fik jeg en meget alvorlig fødselsdepression,som varet et helt år.

min datter er nu 4 1/2 år og jeg vil snart være gravid igen men er ikke mentalt klar så det er mega svært,angsten sidder i mig.

Anmeld

5. april 2013

mortilnoahogmelina

Mettemus skriver:

Tak for kram!

Jeg er ked af at høre, at du har måtte gå igennem det samme. Det lyder dog som om forløbet har været ok alt taget i betragtning. Jeg håber, at følge dit eksempel!

til dig også

Tak for kram .
Ja mit forløb løb ganske fredeligt under omstændighederne . Det væreste er når man vågner efter narkosen synes jeg . Man føler sig så tom .

Anmeld

5. april 2013

Mettemus

pernillekreutzberg@ofir.dk skriver:

Tak for kram .
Ja mit forløb løb ganske fredeligt under omstændighederne . Det væreste er når man vågner efter narkosen synes jeg . Man føler sig så tom .

Det synes jeg er værre i dag. I går var jeg lettet over at få det overstået ... på en eller anden måde. I dag er jeg bare - som du skriver - tom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.