Efterveer hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2013

Anonym trådstarter

Har du feber?

Efterveerne skulle vidst være værre anden gang.

Men jeg vil sige, at ud fra hvad jeg har hørt, så synes jeg også det lyder af længe du skal døje med det - specielt når det er kommet til senere.

Grunden til jeg spørger er, at efter min fødsel (den 1. godt nok) nævnte jeg for min søster (som arbejder på en barselsgang) at jeg havde efterveer. Det synes hun lød underligt. Da jeg så kontaktede lægen, fandt jeg ud af at jeg havde ret høj feber (det kunne jeg ikke mærke at jeg havde) og det viste sig at jeg havde fået en infektion i livmoderen. 

Ud over det døjede jeg med smerter lang tid efter. Det viste sig at være muskelspændinger fordi jeg havde spændt op af at have haft så ondt (fik AKS, så jeg havde ret ondt bagefter). Jeg fik nogle afspændingsøvelser, og først da jeg havde lavet dem troligt nogle dage, forsvandt mine smerter.

Min seneste måling (5min siden) der lå den 37,7 som vel egentlig ikk er feber? 

Det skal lig siges at jeg har taget penodil og ibumation for nogle få timer. 

Jeg har også problemer med at jeg nogle dage har tynd mave som kan svie, det tog lægen sig dog heller ikke af. 

Jeg har selv tænkt underlivsbetændelse men det vil lægen i går nok havde opdaget da han mærkede indvendig og lugtede til det der kom ud på hans hanske. 

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikk føler mig taget alvorlig af systemet og bare kastet rundt. Og trøstet med at det bare er pga fødselen. Jeg vil gå så vidt og sige at jeg er bange!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Min seneste måling (5min siden) der lå den 37,7 som vel egentlig ikk er feber? 

Det skal lig siges at jeg har taget penodil og ibumation for nogle få timer. 

Jeg har også problemer med at jeg nogle dage har tynd mave som kan svie, det tog lægen sig dog heller ikke af. 

Jeg har selv tænkt underlivsbetændelse men det vil lægen i går nok havde opdaget da han mærkede indvendig og lugtede til det der kom ud på hans hanske. 

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikk føler mig taget alvorlig af systemet og bare kastet rundt. Og trøstet med at det bare er pga fødselen. Jeg vil gå så vidt og sige at jeg er bange!

I princippet er 37,7 jo feber. Hvis du så oven i købet har taget panodil, som er febernedsættende, så kan det jo være, at den er højere. Mål den igen inden du tager smertestillende næste gang. 

Dengang jeg var det igennem blev jeg podet (ved du om din læge podede dig??) men lægen der sagde at det ikke umiddelbart var infektion, fordi det ikke lugtede samt pga måden det så ud på. Derfor troede de først at det IKKE var det.

Først da svaret fra podningen kom, kunne de konstatere at det VAR infektion.

Jeg havde i øvrigt også tynd mave. 

Jeg var sgu også bange og tænkte hvad der dog var galt med mig- Havde voldsomt ondt og høj feber. Jeg nåede at få foretaget en CT skanning inden de fik svar på prøverne. Jeg blev heldigvis taget alvorligt.

Jeg synes du skal kontakte lægen igen (enten din egen eller barselsgangen/gynækologisk, når det ikke er længere siden du fødte). Hvis du har feber skal du podes - så er det ikke nok lægen lugter til det!

Håber du snart får det bedre.  

Anmeld

3. april 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Efter en snak med 3 læger som mener at mine mavesmerter skyldes fødselen for 14 dage siden og efterveer er jeg stadig i tvivl.. 

For hold op det gør nas husker ikke at have haft det 1 gang. 

Og ingen smertestillende hjælper  

Hvor længe havde i dem og pleas få banket ind i mig at det nok snart skal gå over for lig nu føler jeg ikk at der er lys for ud  

Min sp mener heller ikke at det er normalt at have ondt så længe efter og min egen læge siger som de andre to. 

Jeg vil give din sp ret. 

jeg havde lede efterveer begge gange. 2. gang var de klart værst. Nærmest værre end fødslen! Det kulminerede i en kæææmpe, frygtelig ve på 7. dagen. Den varede næsten en time! Og herefter var det slut! PYH! - Jeg blev tjekket hos lægen for at være sikker på, der ikke var noget begyndende infektion eller lignende, men alt så nogenlunde fint ud (var svært at sige så kort efter fødslen). Men det viste sig jo at være korrekt...

Jeg føler med dig, - det er ledt at skulle have så ondt, når man bare forsøger at være der for den lille ny.. Og så når det ovenikøbet er værst under amning. Not fair. 

Jeg synes, du skal blive tjekket grundigt, -just in case.. (Og så må de udskrive et morfinpræparat til dig,- det fik jeg...)

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

I princippet er 37,7 jo feber. Hvis du så oven i købet har taget panodil, som er febernedsættende, så kan det jo være, at den er højere. Mål den igen inden du tager smertestillende næste gang. 

Dengang jeg var det igennem blev jeg podet (ved du om din læge podede dig??) men lægen der sagde at det ikke umiddelbart var infektion, fordi det ikke lugtede samt pga måden det så ud på. Derfor troede de først at det IKKE var det.

Først da svaret fra podningen kom, kunne de konstatere at det VAR infektion.

Jeg havde i øvrigt også tynd mave. 

Jeg var sgu også bange og tænkte hvad der dog var galt med mig- Havde voldsomt ondt og høj feber. Jeg nåede at få foretaget en CT skanning inden de fik svar på prøverne. Jeg blev heldigvis taget alvorligt.

Jeg synes du skal kontakte lægen igen (enten din egen eller barselsgangen/gynækologisk, når det ikke er længere siden du fødte). Hvis du har feber skal du podes - så er det ikke nok lægen lugter til det!

Håber du snart får det bedre.  

Jeg fik mig en snak med lægevagten i telefonen. 

Hun siger det ikke er feber men hun syntes at min egen læge skal lave en gyn undersøgelse og pode mig. 

Min egen læge valgte hverken at lave en gyn undersøgelse eller andet udover at mærke på min mave.

Jeg døjer også med kvalme så det er klart at jeg ikke bare kan slå det hele hen.

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg vil give din sp ret. 

jeg havde lede efterveer begge gange. 2. gang var de klart værst. Nærmest værre end fødslen! Det kulminerede i en kæææmpe, frygtelig ve på 7. dagen. Den varede næsten en time! Og herefter var det slut! PYH! - Jeg blev tjekket hos lægen for at være sikker på, der ikke var noget begyndende infektion eller lignende, men alt så nogenlunde fint ud (var svært at sige så kort efter fødslen). Men det viste sig jo at være korrekt...

Jeg føler med dig, - det er ledt at skulle have så ondt, når man bare forsøger at være der for den lille ny.. Og så når det ovenikøbet er værst under amning. Not fair. 

Jeg synes, du skal blive tjekket grundigt, -just in case.. (Og så må de udskrive et morfinpræparat til dig,- det fik jeg...)

Jeg tror jeg må prøve en anden læge i lægehuset for hende jeg normalt er hos slår det hen som at det er normalt og vi bare skal se tiden an. 

Jeg ammer ikke og fortryder det lidt for så var det måske overståeet hurtigere. 

Jeg kan bare slet slet ikke se mig ud af det her lig pt 

Anmeld

3. april 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg tror jeg må prøve en anden læge i lægehuset for hende jeg normalt er hos slår det hen som at det er normalt og vi bare skal se tiden an. 

Jeg ammer ikke og fortryder det lidt for så var det måske overståeet hurtigere. 

Jeg kan bare slet slet ikke se mig ud af det her lig pt 

Ja, du må en tur til lægen.

Rigtig god bedring.

Anmeld

3. april 2013

maryjane

Tror også jeg fik det ca. En måned efter, hvis ikke mere... Det gør så ooooooondt! Håber det snart er på retur for dig

Anmeld

3. april 2013

dukke

Anonym skriver:

Efter en snak med 3 læger som mener at mine mavesmerter skyldes fødselen for 14 dage siden og efterveer er jeg stadig i tvivl.. 

Hvor længe havde i dem og pleas få banket ind i mig at det nok snart skal gå over for lig nu føler jeg ikk at der er lys for ud  

Min sp mener heller ikke at det er normalt at have ondt så længe efter og min egen læge siger som de andre to. 

Efterveer er værre 2 gang jeg havde dem i 3 uger

Anmeld

3. april 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Jeg fik mig en snak med lægevagten i telefonen. 

Hun siger det ikke er feber men hun syntes at min egen læge skal lave en gyn undersøgelse og pode mig. 

Min egen læge valgte hverken at lave en gyn undersøgelse eller andet udover at mærke på min mave.

Jeg døjer også med kvalme så det er klart at jeg ikke bare kan slå det hele hen.

Det kommer vist an på hvem du spørger - om det er feber eller ej. Reelt siger man jo at over 37,5 er feber. Så det er selvfølgelig ikke meget - men hvis du oven i købet har taget smertestillende, der er febernedsættende, så synes jeg det er mærkeligt at hun kan konkludere at det ikke er feber.

Jeg synes i den grad du skal bede om at blive podet - og hurtigst muligt, da der jo også går lidt tid inden der er svar. 

Anmeld

3. april 2013

christina92

Anonym skriver:

Jeg havde efterveer i 3 uger! Føler med dig! DET GØR NAS!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.