Efterveer hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

De sidder for det meste også nederst hos mig under navlen og hen mod nyrene. 

Jeg får nogle ibumetin 400mg + alm. penodiler men det tager ikke en gang toppen. 

Jeg ved ikk om det er rigtig men der er flere der siger at smerterne tager længere tid og os homonerne at komme ud af kroppen når man ikke ammer, så det er måske derfor det tager så langtid. 

Er ihvertfald godt og grundig brugt og dybt ulykkelig. 

Sidder i dette sekund og tuder! 

det kan der også være noget om...

der er ikke et barn til og stimulere og få det til og trække sig sammen, på den måde skal din krop arbejde dobbelt så hårdt.... (håber det var forståeligt)

er ked af og høre at du har så ondt... sidder her og føler med dig, og kan ligefrem fornemme smerterne... øv øv ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Efter en snak med 3 læger som mener at mine mavesmerter skyldes fødselen for 14 dage siden og efterveer er jeg stadig i tvivl.. 

For hold op det gør nas husker ikke at have haft det 1 gang. 

Og ingen smertestillende hjælper  

Hvor længe havde i dem og pleas få banket ind i mig at det nok snart skal gå over for lig nu føler jeg ikk at der er lys for ud  

Min sp mener heller ikke at det er normalt at have ondt så længe efter og min egen læge siger som de andre to. 

Efter sidste fødsel var det ca. 14 dage, det er blevet værre for hver fødsel.

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

det kan der også være noget om...

der er ikke et barn til og stimulere og få det til og trække sig sammen, på den måde skal din krop arbejde dobbelt så hårdt.... (håber det var forståeligt)

er ked af og høre at du har så ondt... sidder her og føler med dig, og kan ligefrem fornemme smerterne... øv øv ....

Jeg vil ihvertfald gerne have haft en advarelse om at det ville gøre så ondt inden jeg fødte. 

Syntes de til tider bider værre ind veerne under fødslen. 

Så heller føde  

Men min sp bliver ved med at sige at det ikk er almindelig at have ondt efter 14 dage i den grad og det gør mig utryg når 2 lægevagter har sagt det er pga fødslen og min egen læge også holder fast i at det er derfor.

Men jeg vil ta dit første råd tilmig og afvent 14 dage også se

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Efter sidste fødsel var det ca. 14 dage, det er blevet værre for hver fødsel.

Har også lig sagt til kæresten at der nok ikke kommer en nr 3 hvis det skal være endnu værre det kan jeg slet ikk forholde mig til. 

Mine kraftige smerter startede for ca 8 dage siden inden havde jeg dem kun i små stød agtig former. 

Anmeld

3. april 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

Jeg vil ihvertfald gerne have haft en advarelse om at det ville gøre så ondt inden jeg fødte. 

Syntes de til tider bider værre ind veerne under fødslen. 

Så heller føde  

Men min sp bliver ved med at sige at det ikk er almindelig at have ondt efter 14 dage i den grad og det gør mig utryg når 2 lægevagter har sagt det er pga fødslen og min egen læge også holder fast i at det er derfor.

Men jeg vil ta dit første råd tilmig og afvent 14 dage også se

hihi ja, det tænkte jeg netop også da jeg havde født 2. gang... efterveerne er fandme det værste... så hellere føde 10 gange, bare man slipper for efterveer....

men ja, det er utroligt at læger spidser en af med at det er nok pga. fødsel istedet for og tjekke det igennem....

håber det bliver bedre for dig ihvertfald

Anmeld

3. april 2013

Muffinmus

Mine varede en uges tid alle tre gange, bliver dit ikke bedre snart skal du hoppe til lægen igen og brokke dog, så må de undersøge om din livmoder trækker sig ordentligt sammen og der ikke er blødninger derinde.

Anmeld

3. april 2013

Luna l

Hej

efterveerne kan varer rigtig længe og grunden til at du måske ikke mærkede dem så meget 1 gang er at livmoderen hurtigere trækker sig sammen, men jo flere børn man får jo værre bliver de også, da ens livmoder bliver slappere og slappere for hver gang.

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Mine varede en uges tid alle tre gange, bliver dit ikke bedre snart skal du hoppe til lægen igen og brokke dog, så må de undersøge om din livmoder trækker sig ordentligt sammen og der ikke er blødninger derinde.

Jeg var en tur ved lægevagten igår sopm sjovt nok havde arbejde på en fødegang i mange år. Og han mærkede indvendig og sag at alt var som det skulle være. 

Jeg bløder dog stadig i går endda med klumper (som vidst ikk sku være normalt) og derfor valgt jeg at ta et smut til lægevagten. Som dog sendt mig hjem med at det nok snart gik over og nogle ibumetin. 

Jeg venter dog svar fra egen læge på blodprøver (blodprocent, nyretal, væsketal) 

Men føler bare ikke jeg bliver taget alvorlig ved lægerne og sundhedsplejsken går mig nervøs.

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Luna l skriver:

Hej

efterveerne kan varer rigtig længe og grunden til at du måske ikke mærkede dem så meget 1 gang er at livmoderen hurtigere trækker sig sammen, men jo flere børn man får jo værre bliver de også, da ens livmoder bliver slappere og slappere for hver gang.

Det tænkt jeg godt på  

Men lig nu prøver jeg at gribe hvert et håb om at det nok snart skal blive bedre og jeg kan være der 110% igen. 

Men efterhånden har jeg fundet ud af at jeg må "leve" med indtil det gider at forsvinde af sig selv forhåbentlig.

Anmeld

3. april 2013

Frk.S

Har du feber?

Efterveerne skulle vidst være værre anden gang.

Men jeg vil sige, at ud fra hvad jeg har hørt, så synes jeg også det lyder af længe du skal døje med det - specielt når det er kommet til senere.

Grunden til jeg spørger er, at efter min fødsel (den 1. godt nok) nævnte jeg for min søster (som arbejder på en barselsgang) at jeg havde efterveer. Det synes hun lød underligt. Da jeg så kontaktede lægen, fandt jeg ud af at jeg havde ret høj feber (det kunne jeg ikke mærke at jeg havde) og det viste sig at jeg havde fået en infektion i livmoderen. 

Ud over det døjede jeg med smerter lang tid efter. Det viste sig at være muskelspændinger fordi jeg havde spændt op af at have haft så ondt (fik AKS, så jeg havde ret ondt bagefter). Jeg fik nogle afspændingsøvelser, og først da jeg havde lavet dem troligt nogle dage, forsvandt mine smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.