Utryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2013

Christina91

Mor_til_2_unger skriver:

Jeg kan næsten regne ud du er scannet hos den lille kbh'er,hvor de IKKE har udstyr til at scanne indevendigt,lige som de slet ikke er uddannet til at scanne. 

Jeg kan kun anbefale enten ultralydsklinikken eller scanningsjordmorden,der er de uddannet til at scanne.

Dr.Tri i hvidovre er også uddannet,men vær opmærksom på at alt hans andet personale,også scanner,og de er IKKE uddannet.

Tak for rådene. Det var så faktisk hos scaningsklinikken i København. Mener at den bare hedder det, men hun foreslog mig ikke at hun kunne scanne mig indvendigt, såå.

Men jeg ringede til min læge i dag som åbenbart stadig holdt ferie, jeg fik så fat i en anden læge som var meget forstående og han henviste mig til en gynækolog hvor jeg har fået en tid i morgen. Så det var bare rigtig dejligt. Så nu krydser jeg fingre for det bedste men bliver rart bare at få en afklaring på hvad der sker!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Monski

Christina91 skriver:

Ja det gjorde jeg, men tror kun de scanner udvendigt der hvor jeg var. Fik en tid om to uger. Spørg da lige om jeg kan overskue at gå rundt så længe i uvished.

Nej det er virkelig igår forfærdelig lang tid
- prøv lille københavner, der er ret billigt og hvis det "bare" er en tryghedscanning så behøver du ikke bestille tid. De er saindssygt søde!
Håber virkelig alt godt for dig, hvordan har du det i dag?

Anmeld

3. april 2013

Monski

Mor_til_2_unger skriver:

Jeg kan næsten regne ud du er scannet hos den lille kbh'er,hvor de IKKE har udstyr til at scanne indevendigt,lige som de slet ikke er uddannet til at scanne. 

Jeg kan kun anbefale enten ultralydsklinikken eller scanningsjordmorden,der er de uddannet til at scanne.

Dr.Tri i hvidovre er også uddannet,men vær opmærksom på at alt hans andet personale,også scanner,og de er IKKE uddannet.

Ej er det seriøst? er de ikke uddannet?
Jeg synes det virkede super professionelt da jeg var derinde og kender mange der også har været rigtig glade for det.

Øv! Føler mig helt snydt nu

Anmeld

3. april 2013

Monski

Mor_til_2_unger skriver:

Jeg synes det virkede super professionelt da jeg var derinde og kender mange der også har været rigtig glade for det.

Anmeld

4. april 2013

KTP86

Jeg har ingen problemer haft med Lillekbher! Jeg ringede og talte med Robert da jeg var 6 uger henne da jeg ville til en TS. Han fortalte at det ikke var sikkert at man kunne se noget ved en udvendig scanning så tidligt,men at jeg var velkommen til at komme til en scanning hvis det kunne give mig midlertidig ro. Vi talte lidt videre og som der står på deres hjemmeside så tilbyder de en scanning 5 dage senere for at følge op på et evt "vindæg" eller "ma". De kan ikke stille en diagnose,men de kan rådgive dig udfra den tidlige scanning som du selv vælger,hvor du kan kontakte egne læge og få en henvisning til en gynækolog efterfølgene hvis du ikke får det ud af scanningen du håber

En tidlig scanning skal foregå indefra. Mener det var 5+3 eller 6+3 at jeg så hjerteblink ved en indvendig scanning. Men udenpå var der intet at se. Sådan var det også i 9 uge efter en styrtblødning hvor jeg fik afvide at fostret var gået til,men for at se om det hele var kommet ud ville de scanne mig indefra,og hvem lå der og vinkede? Min søn

Held & lykke!

Anmeld

4. april 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Monski skriver:

Nej det er de ikke,de har et 1 dags kursus,som man ikke rigtig kan bruge til så meget.

Der findes kun ganske få klinikker,hvor jordmødrene,har den nødvendige uddannelse,og det er bla. på ultralydsklinikken og scanningsjordmodren. 

Anmeld

4. april 2013

Lotus86

Mor_til_2_unger skriver:

Nej det er de ikke,de har et 1 dags kursus,som man ikke rigtig kan bruge til så meget.

Der findes kun ganske få klinikker,hvor jordmødrene,har den nødvendige uddannelse,og det er bla. på ultralydsklinikken og scanningsjordmodren. 

Synes bestemt ikke der er nogen grund til at du føler dig snydt.

Du kan læse lidt nærmere her.

http://lillekbher.dk/om-lille-kobenhavner/hvem-er- vi/robert/.

Anmeld

4. april 2013

Lotus86

Mor_til_2_unger skriver:

Hvad er der galt med at de ikke har udstyr til at scanne indvendigt? De gør det jo tydeligt klart på deres hjemmeside, at de kun scanner udvendigt, og derfor først anbefaler en scanning fra uge 8+.

Desuden er der 3 jordemødre ansat, mon ikke de er uddannet til at scanne?

Anmeld

4. april 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Lotus86 skriver:

Hvad er der galt med at de ikke har udstyr til at scanne indvendigt? De gør det jo tydeligt klart på deres hjemmeside, at de kun scanner udvendigt, og derfor først anbefaler en scanning fra uge 8+.

Desuden er der 3 jordemødre ansat, mon ikke de er uddannet til at scanne?

Nej det er de ikke.

Fordi man er uddannet jordmoder,er man ikke uddannet i at scanne,det kræver videreuddannelse,som disse JM'er desværre ikke har.

Men hver sig smag.. 

Anmeld

4. april 2013

Christina91

Lige en lille update! Det gik desværre ikke som håbet. Scaningen viste at fosteret var gået i stå i uge 5, så jeg fik nogle piller som jeg skal lægge op i aften for at sætte gang i aborten. Jeg har det forfærdeligt, men er også glad for at være afklaret. Jeg må jo bare op på hesten igen, men hvor er det bare øv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.