Skuffet over barnets køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.342 visninger
29 svar
78 synes godt om
31. marts 2013

Anonym trådstarter

Kære alle. 
Jeg har lige fået afvide jeg ventede mig en lille dreng i uge 13+6.. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har været SÅ ked af det siden - bare skuffet og trist! Havde 100% håbet og været sikker på en lille pige og kan slet ikke forene mig med tanken om en lille dreng.... er jeg den eneste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

B&J

Hej...

det skal liges alle køn er velkomme i min verden, og er ked af folk de ikke bare tænker, hvis jeg bare får et sundt og rask barn vil jeg være lykkelig

men en dreng er jo lige så vidunderlig som en pige... og jeg ved når du står med dit guld i armene, mærker de første puf i maven ja så tror jeg også du ville blive glad du er bare skuffet over fordi du havde håbet på en pige....

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Kære alle. 
Jeg har lige fået afvide jeg ventede mig en lille dreng i uge 13+6.. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har været SÅ ked af det siden - bare skuffet og trist! Havde 100% håbet og været sikker på en lille pige og kan slet ikke forene mig med tanken om en lille dreng.... er jeg den eneste?

Jeg kan godt forstå dig. Det kan være noget af en omstilling, hvis man har gået og visualiseret et andet køn.

Men se, om du ikke kan lægge noget af kassetænkningen fra dig: Drenge er ikke bare drenge, og piger er ikke bare piger.

Der findes piger, der er pyntesyge, der findes piger, der løber hurtigst og dratter ned fra træerne. Der findes piger, der går på (skatte)jagt, og der findes piger, der drømmer om prinsen på den hvide hest. Og der findes piger, der kysser på andre piger...

/

Der findes drenge, der er pyntesyge, der findes drenge, der løber hurtigst og dratter ned fra træerne. Der findes drenge, der går på (skatte)jagt, og der findes drenge, der drømmer om prinsen på den hvide hest. Og der findes drenge, der kysser på piger...

Ved godt, det er banalt, men når du får rettet dit blik ud af boksen, så tror jeg, du vil åbne dig i højere grad. Og så vil du glæde dig mere.

Jeg kan sagtens følge dig, og jeg er ked af at høre, at du ikke venter en pige, når nu du har ønsket dig en sådan. Men dit barn er heldgivis ikke bare et køn... 

Stort kram herfra

Anmeld

31. marts 2013

Mum33

Sådan har jeg haft det begge gange - og har to drenge nu  Jeg tror det er fordi vi har et meget stereotyp billede af drenge og piger. Piger er søde, fine, yndige små ting der sidder og laver perler, mens drenge er nogle bullerbasser der ikke kan sidde stille og lave ballade. Men hvor er jeg blevet klogere. Min ældste søn er en stille og utroligt kærlig dreng. Han er meget kreativ og kan sidde flere timer og male, tegne, lave perler, osv. Hans mor (mig) er den bedste og smukkeste i hele verden (hvilket jeg får at vide hver dag) han synes det er dejligt med smart nyt tøj og tager gerne en shoppetur med mor.  Så glæd dig til at få en dreng! De er fantastiske

Anmeld

31. marts 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Kære alle. 

Da jeg var gravid ønskede jeg mig brændende en lille dreng, men da vi så fik afvide, at vi ventede os en fuldkommen sund og rask pige græd jeg af ren lykke! Glemte fuldstændig tanken om den lille dreng jeg ønskede mig, mit barn var sundt og rask og det var det vigtigste for mig!

Forstår godt man kan blive lidt skuffet, men synes man skal være tilfreds så længe barnet er sundt og rask. Man får vel et barn fordi man ønsker sig et barn og ikke et bestemt køn... hmm

Er sikker på, at dine tanker ændre sig hen af vejen. Og når du først har din guldklump i armene glemmer du alt om den pige du ønskede dig...

Anmeld

31. marts 2013

Faith

Som mor til 3 sunde, raske og fuldstændig fantastiske drenge, prøver jeg virkelig at lade være med at føle mig provokeret af dit indlæg

Ved godt det er en kliche, men for fanden du vidste vel at oddsene var 50/50 da du valgte at blive gravid? Synes virkelig ikke man kan tillade sig at blive skuffet over at der vokser et lille vidunder i ens mave. Det er i min verden også en lille smule selvforskyldt hvis man går og pisker sig selv op til at tro det er et bestemt køn. Så er det da klart man bliver skuffet hvis kønnet er "forkert".

Håber du kommer overens med at du desværre venter en dreng

Anmeld

31. marts 2013

LilleChelle

Jeg har ikke selv været der. Så jeg forstår ikke hvordan man kan blive ked af ikke at få et bestemt køn. 

For mig virker det lidt som at være utaknemmelig - ikke at være glad for at man kan skabe et sundt og raskt barn. 

Glæd dig over at du skaber et væsen der vil elske dig helt op til skyerne. Og som hver dag vil bekræfte dig i at du er den bedste. 

Anmeld

31. marts 2013

Trinebaby

jegstyrket står selv og skal vide kønnet torsdag , jeg er glad så længe den er sund og rask kæresten vil da gerne have en dreng men som han selv siger så længe den ikk fejler nået , ville aldrig blive skuffet 

Anmeld

31. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Kære alle. 

Tror bestemt ikke du er den eneste... Det er bare ''forbudt'' at ønske sig andet end et barn der er sundt og raskt. Når det er sagt, så er jeg 100% sikker på at du vil ELSKE dit barn helt til månen og tilbage igen når han først er kommet.. Har en veninde der ØNSKEDE sig en pige.. Hele graviditeten igennem faktisk.. Hun vidste det blev en dreng, og gik som dig og var trist og skuffet.. Da han blev født, vendte det hele for hende, og hun var lykkelig for at ha fået en søn..

Og som en skriver så er det ikke sikkert at selvom du ventede en pige, at det blev en 'pige'.. Min kæreste har to piger.. Den ene er en RIGTIG pige pige.. Hun flader hår, bruger make-up og vil KUN gå i piget mærketøj.. Den yngste derimod HADER kjoler, make-up og tøjspænder Hun ELSKER traktorer, scootere, biler, crossere osv osv Så hun er en drenge-pige

(det blev lidt langt men tror du ved hvor jeg vil hen )

Og TILLYKKE med din lille dreng

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Bare lige en lille indskydelse til den der med at være glad og tilfreds, når bare barnet er sundt og raskt...

Ved godt, hvad I mener, men jeg er nu glad og tilfreds, selvom min yngste ikke er "sund og rask". 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.