Frk. Himmelblå skriver:
Jeg kan godt forstå dig. Det kan være noget af en omstilling, hvis man har gået og visualiseret et andet køn.
Men se, om du ikke kan lægge noget af kassetænkningen fra dig: Drenge er ikke bare drenge, og piger er ikke bare piger.
Der findes piger, der er pyntesyge, der findes piger, der løber hurtigst og dratter ned fra træerne. Der findes piger, der går på (skatte)jagt, og der findes piger, der drømmer om prinsen på den hvide hest. Og der findes piger, der kysser på andre piger...
/
Der findes drenge, der er pyntesyge, der findes drenge, der løber hurtigst og dratter ned fra træerne. Der findes drenge, der går på (skatte)jagt, og der findes drenge, der drømmer om prinsen på den hvide hest. Og der findes drenge, der kysser på piger...
Ved godt, det er banalt, men når du får rettet dit blik ud af boksen, så tror jeg, du vil åbne dig i højere grad. Og så vil du glæde dig mere.
Jeg kan sagtens følge dig, og jeg er ked af at høre, at du ikke venter en pige, når nu du har ønsket dig en sådan. Men dit barn er heldgivis ikke bare et køn...
Stort kram herfra

So true! 
Jeg er mor til to dejlige drenge. Jeg ønskede mig også piger, men det fik jeg ikke. Og hvad så? Jeg har to raske drenge, som jeg bare kunne få da jeg gerne ville. Nogle kæmper (forgæves) i årevis - vi kunne bare lave dem. Hvor er jeg egentlig heldig 
Og rigtigt nok, så er drenge ikke bare drenge. Mine drenge er så forskellige. Den ene tegner, laver perlekæder, plukker blomster til sin mor, laver gaver, og sætter hår. Den anden løber stærkt, råber højt, er god til puslespil og elsker biler. De er skønne på hver sin måde, og så er de heldigvis mine 
Jeg drømmer ikke længere om en pige. Det kunne have været fint med en datter, men det fik jeg ikke. Pyt med det 
Jeg håber du kommer til at tænker lige sådan. Det tror jeg du gør. Når du står med din baby i armene kan du ikke begribe at du nogensinde tænkte sådan - jeg har mærket det hos mig selv, set det hos veninder og læst tråde som denne mange gange før.
Tillykke med din søn