Skuffet over barnets køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Faith

Frk. Himmelblå skriver:

Bare lige en lille indskydelse til den der med at være glad og tilfreds, når bare barnet er sundt og raskt...

Ved godt, hvad I mener, men jeg er nu glad og tilfreds, selvom min yngste ikke er "sund og rask". 

Enig!

Jeg er også mor til et sygt barn, men i mine øjne er han akkurat lige så perfekt som de 2 andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Kære alle. 
Jeg har lige fået afvide jeg ventede mig en lille dreng i uge 13+6.. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har været SÅ ked af det siden - bare skuffet og trist! Havde 100% håbet og været sikker på en lille pige og kan slet ikke forene mig med tanken om en lille dreng.... er jeg den eneste?

Jamen jeg blev sgu da også ked af det og havde svært ved at forlige mig med tanken om en dreng da jeg ventede Noah - og jeg vil helt ærligt blæse det et stk at man ikke må sige det, at man kender oddsene og at bare baby er sund og rask... Jeg var skuffet, og havde også svært ved at forlige mig med det efter han var født. Tror der gik flere mdr førend det gik op for mig at han var MIN baby, og at det var lige præcis ham jeg skulle have og det ik ku have været nogen anden. Elsker min lille basse, og alt er som det skal være. Nu venter vi nr 2 og håber selvfølgelig på en pige - for det ville da være sjovt at have en af hver. Skulle det vise sig at blive en dreng mere ved jeg dog at jeg denne gang vil bruge tiden på at glæde mig i stedet for at være skuffet og bekymret. Børn er børn, uanset køn, og man lærer henad vejen. Tror mit brændende ønske om en pige første gang bundede i at jeg egentlig var skide bange for at fucke barnet up, og jeg bildte mig ind at jeg bedre kunne være forstående og god mor for en af mit eget køn. Men jeg er en god mor for min basse, og har planer om at blive ved med at være det, selvom jeg er klar over at der nok skal reflekteres en smule mere over tingene når han bliver teenager ;0)

Anmeld

31. marts 2013

LR85

Kan KUN sige: Glæd dig!

Anmeld

31. marts 2013

Hailiesmom11

Kan godt lidt sætte mig ind i det..
Vi fik en sund og rask pige første gang og jeg var lykkelig så længe hun havde det godt, har altid haft en drøm om en dreng..
Denne gang var min kæreste sikker på det var en dreng og han fik ret - desværre er han bare ikke så sund og rask som man håber (han har en stor navlebrok) hvis det havde været en pige havde vi også beholdt barnet..
Hvis jeg var dig ville jeg bare være glad for at han er sund og rask, så må du gemme drømmen om en pige til næste gang...

Anmeld

31. marts 2013

helle85

Anonym skriver:

Kære alle. 
Jeg har lige fået afvide jeg ventede mig en lille dreng i uge 13+6.. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har været SÅ ked af det siden - bare skuffet og trist! Havde 100% håbet og været sikker på en lille pige og kan slet ikke forene mig med tanken om en lille dreng.... er jeg den eneste?

jeg har aldrig været skuffet over mine børn eller deres køn

jeg har altid drøm om at få en pige og mit første barn var en dreng, da jeg blev gravid havde jeg på fornemmelsen at det blev en dreng og var bare glad over han var sund og rask og nr 2 blev en pige og var lige så glad for at få hende (og hvis hun var blevet en dreng havde jeg været lige så glad)

et eller andet sted kan jeg godt forstå at man kan blive LIDT skuffet hvis man ønsker sig et bestemt køn og man feks. har 3-4 drenge og vil have en pige. men kan ikke forstå dem der kun fokuser så meget at de kun kan snakke om hvor skuffet de er osv for jeg er sikker på at de andre børn kan mærke det

og hvis det er det første ban så kan jeg ikke helt forstå det, for det kan jo værer at det næste barn bliver det køn du ønsker

Anmeld

31. marts 2013

helle85

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg kan godt forstå dig. Det kan være noget af en omstilling, hvis man har gået og visualiseret et andet køn.

Men se, om du ikke kan lægge noget af kassetænkningen fra dig: Drenge er ikke bare drenge, og piger er ikke bare piger.

Der findes piger, der er pyntesyge, der findes piger, der løber hurtigst og dratter ned fra træerne. Der findes piger, der går på (skatte)jagt, og der findes piger, der drømmer om prinsen på den hvide hest. Og der findes piger, der kysser på andre piger...

/

Der findes drenge, der er pyntesyge, der findes drenge, der løber hurtigst og dratter ned fra træerne. Der findes drenge, der går på (skatte)jagt, og der findes drenge, der drømmer om prinsen på den hvide hest. Og der findes drenge, der kysser på piger...

Ved godt, det er banalt, men når du får rettet dit blik ud af boksen, så tror jeg, du vil åbne dig i højere grad. Og så vil du glæde dig mere.

Jeg kan sagtens følge dig, og jeg er ked af at høre, at du ikke venter en pige, når nu du har ønsket dig en sådan. Men dit barn er heldgivis ikke bare et køn... 

Stort kram herfra

jeg vil give dig fuldstændig ret i det med kønnene jeg har en af hver og har altid drømt om den lille prinsesse pige og min datter er tit mere dreng end pige og elsker og løbe rundt og lege vildt og skal prøve alting af osv. og min dreng er meget mere pige agtig da han er stille og rolig og er bange for at komme til skade og klæder sig tit ud i søstes klæd ud kjoler, det eneste kan ikke vil som piger plejer at ville det er at prøve tøj(han leger dog også med biler osv)

Anmeld

31. marts 2013

helle85

Frk. Himmelblå skriver:

Bare lige en lille indskydelse til den der med at være glad og tilfreds, når bare barnet er sundt og raskt...

Ved godt, hvad I mener, men jeg er nu glad og tilfreds, selvom min yngste ikke er "sund og rask". 

ja jeg har også en dreng der ikke er "normal" letter mental rataderet og elektivmutisme, og er da også lige så glad for ham som for freja men er jo først noget vi har opdaget lidt efter lidt så han blev jo betrægtedet som sund og rask som nyfødt

men ender jo med at elske alle sine børn uanset havd køn de har også selvom de har nogen handicap osv

Anmeld

31. marts 2013

Skouboe

Det tror jeg ikke er unormalt. Hvis du har ønsket dig en lille pige og drømt om hende og du så finder ud af at det er en dreng du venter (eller omvendt), så tror jeg det er meget naturligt at blive skuffet.

Tillad dig at sørge over den pige du han "mistet" og kom så videre - jeg lover dig at du kommer til at elske den skønne lille dreng i din mave lige så meget som havde det været den pige du drømte om, og efter meget kort tid, kan du slet ikke forestille dig at han skulle være en anden end lige præcist den han er.

Anmeld

31. marts 2013

Svenne

Nej jeg har ikke prøvet det! Og jeg forstår det ikke!
Jeg synes, du skal være glad for, at du KAN få børn!

Anmeld

31. marts 2013

Muhmi

Nej jeg har ikke prøvet det! Og jeg forstår det ikke!
Jeg synes, du skal være glad for, at du KAN få børn!

Hvem siger ikke at hun er det?

Man har altså LOV til at blive skuffet... Det skal nok gå over igen... Jeg ønskede mig også en pige som den første, men har fået den allerdejligste dreng og ville ikke bytte ham for noget i verdenen nu... Men jeg havde håbet på en pige og fik afvide det var en dreng, ja jeg blev skuffet.. Men jeg vænnede mig til tanken og nu her knuselsker jeg ham og min anden søn mere end noget som helst andet i verdenen.. Men jeg vil da stadig gerne prøve at have en pige også...

Er dog fint tilfreds hvis jeg får endnu en dreng en dag.... Man lærer hurtigt at det ikke er kønnet man elsker, men personen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.