Af med hunden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2013

esioul

Carina:-) skriver:

Hvad så hvis han næste gang sidder i ansigtet af et barn?

Der var en 21 mdr gammel pige der blev flået i onsdags af familiehunde.

Jeg ville aldrig nogen sinde tage nogen som helst chancer med børn i tankerne.

Hunden kan jo ikke sige dens grænser er overtrådt,eller andet der gør at den føler den må true/bide.

Men har selv hund og den har aldrig nogensinde bare snerret af vores børn på trods af den også går som vagthund.-og har bidt en indbrudstyv.

Så nej ustabile/aggresive hunde skal ikke have chancer -slet ikke med børn.

Det er jo så din holdning og fair nok! Jeg synes bare folk har det med at gøre hunden til 'taberen', istedet for at få prof hjælp og finde ud ad hvor problemet ligger og handle ud fra det. Tit og ofre er det jo mangel på at kunne læse sin hund, eller skåne den fra at gå overtrådt grænser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

DitteFisk

esioul skriver:

Det er jo så din holdning og fair nok! Jeg synes bare folk har det med at gøre hunden til 'taberen', istedet for at få prof hjælp og finde ud ad hvor problemet ligger og handle ud fra det. Tit og ofre er det jo mangel på at kunne læse sin hund, eller skåne den fra at gå overtrådt grænser

Jeg kommer lige med en tanke. 

Man kan måske ikke forvente at et lille barn skal kunne aflæse hunden og handle derefter. Her er det hunden der må have det rette temperament og gemyt til at kunne omgås mennesker øg ikke omvendt. Hvis ikke hunden er tolerant og derfor vil bide eller true med at bide så tilhører den ikke i en familie. Jeg ville heller ikke tøve med at aflive en hund der viste aggressive tegn overfor andre og slet ikke børn. Så vidt jeg læser har hunden hverken stået i en truende eller stressende situation der har udledt hændelsen. Det var noget med en snor.. så noget tyder på at den blot ikke har temperament til at omgås visse personer. 

Så selvom de fik undervisning i denne hunds grænser, så ville disse grænser da være uacceptable i en familie med børn, hvis det handler om bestemt berøring eller lign. Hunde er nødt til at være tolerante 'underhunde' i deres flok (familie), og ikke forsøge at dominere eller vise aggressivitet overfor andre medlemmer af flokken. Hvis ikke den evner dette kan den jo ikke være familiehund.

Anmeld

29. marts 2013

o1Mutte

esioul skriver:

https://www.baby.dk/debat/212796pi1/dus-med-dyrene/ opdate-paa-af-med-hunden.aspx#GoToMessage

Har opdateret..
Det er ikke så nemt med et barn hun skal altså være her. Og hvis vi ikke kan lade hende og hunden være alene uden frygt for at han bider hende, hvor er glæden så? Sofie er 8 år gammel, man kan altså ikke regne med at hun kan læse en hund ligeså godt som voksne kan der har haft hunde i mange år.. Men forstår hvor du vil hen og tak for dine tanker

Anmeld

29. marts 2013

esioul

o1Mutte skriver:

https://www.baby.dk/debat/212796pi1/dus-med-dyrene/ opdate-paa-af-med-hunden.aspx#GoToMessage

Har opdateret..
Det er ikke så nemt med et barn hun skal altså være her. Og hvis vi ikke kan lade hende og hunden være alene uden frygt for at han bider hende, hvor er glæden så? Sofie er 8 år gammel, man kan altså ikke regne med at hun kan læse en hund ligeså godt som voksne kan der har haft hunde i mange år.. Men forstår hvor du vil hen og tak for dine tanker

Ak. Hunde er et følsomt emne. Håber du forstår pointen, slet ikke ment på dig, men mere generelt. Hvor er det godt i fandt en løsning

Anmeld

29. marts 2013

o1Mutte

esioul skriver:

Ak. Hunde er et følsomt emne. Håber du forstår pointen, slet ikke ment på dig, men mere generelt. Hvor er det godt i fandt en løsning

Ja et meget følsomt emne..

Men tak, håber han får det rigtig god (eller det ved jeg han gør )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.