esioul skriver:
Det er jo så din holdning
og fair nok! Jeg synes bare folk har det med at gøre hunden til 'taberen', istedet for at få prof hjælp og finde ud ad hvor problemet ligger og handle ud fra det. Tit og ofre er det jo mangel på at kunne læse sin hund, eller skåne den fra at gå overtrådt grænser
Jeg kommer lige med en tanke.
Man kan måske ikke forvente at et lille barn skal kunne aflæse hunden og handle derefter. Her er det hunden der må have det rette temperament og gemyt til at kunne omgås mennesker øg ikke omvendt. Hvis ikke hunden er tolerant og derfor vil bide eller true med at bide så tilhører den ikke i en familie. Jeg ville heller ikke tøve med at aflive en hund der viste aggressive tegn overfor andre og slet ikke børn. Så vidt jeg læser har hunden hverken stået i en truende eller stressende situation der har udledt hændelsen. Det var noget med en snor.. så noget tyder på at den blot ikke har temperament til at omgås visse personer.
Så selvom de fik undervisning i denne hunds grænser, så ville disse grænser da være uacceptable i en familie med børn, hvis det handler om bestemt berøring eller lign. Hunde er nødt til at være tolerante 'underhunde' i deres flok (familie), og ikke forsøge at dominere eller vise aggressivitet overfor andre medlemmer af flokken. Hvis ikke den evner dette kan den jo ikke være familiehund.
Anmeld