Af med hunden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2013

Håber

øv øv men sys det er det rigtige i gør 

du får lige en 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

Stivdie

o1Mutte skriver:

Mandag kommer vores hund til dyrlægen og bliver aflivet.

Han var få cm fra at bide vores bonus datter. Hun ville bare tage selen af ham.. Og det var uden advarsel han bed efter hende. Og det er ikke første gang.. Han har knurret efter flere af vores venners børn.. Nu tør vi ikke mere.

Åh øv, det er bare SÅ svært!
Mine forældre fik engang aflivet en hund. Den sprang op og bed naboen i hånden, da han ville række noget over hækken til min mor. Den havde vist også forsøgt at bide posten.
Ellers var det den sødeste og mest kærlige familiehund, der nød at tumle med min dengang 4-årige bror.
Dagen efter de havde fået den aflivet stod naboens 6 årige dreng pludselig inde i haven og spurgte om min bror måtte lege. Mine forældre var SÅ glade for, at de havde fået hunden aflivet, for hvis den havde bidt den lille dreng, så havde de aldrig tilgivet sig selv!
Men og tanker herfra, for det er jo et familiemedlem man må sige farvel til

Anmeld

29. marts 2013

Dinna88

Jeg synes I skal lede efter en ny familie til den, før I afliver den 

Anmeld

29. marts 2013

C-Dog

Jeg er af den mening at man ikke afliver før alt er prøvet. Men hvis man ikke lige har lyst og overskud så er aflivning nok bedst. Jeg ville nok bare holde hund og børn adskilte og forsøge alle hundeeksperter i miles omkreds. Men det skal man jo stadig have pladsen, og det der overskud samt penge for det er dyrt. Men jeg respektere dit valg, den beslutning har været hård! Husk de gode minder frem for de dårlige. :-)

Anmeld

29. marts 2013

VIPpigen

kun i ved hvad der er det rigtige.

jeg er blevet bidt, i ansigtet, det var den sødeste goldenretriver. den havde bare fået en hjerneblødning. mens jeg blev kørt på sygehuset, kørte ejerne til dyrelæge og fik den undersøgt. derefter blev den aflivet.

JEG syntes i gør det rigtige, og du har konsulteret en dyrelæge inden

Anmeld

29. marts 2013

esioul

o1Mutte skriver:

Jeg har lige ringet til en dyrlæge og forklaret ham sagen og også omkring hvordan hunden er. Han mener helt bestemt at den skal aflives. Han sagde at man godt kunne få en adfærds gut ind over, men at der ingen garanti var for at det virkede, og at han ville udgøre en fare imens det står på.. Og når han er så utilregnelig som han er, så mener han at han skal aflives. Men hold nu op hvor er det trist

Hold da fast en kynisk udmelding fra dyrlægen! Jeg mener jo at man som ejer har brug for råd og vejledning af en prof, så man kan læse sin hund bedre og ikke sætte den i situationer hvor der bides. men ja, det er bare hvad jeg ville gøre

Anmeld

29. marts 2013

o1Mutte

esioul skriver:

Hold da fast en kynisk udmelding fra dyrlægen! Jeg mener jo at man som ejer har brug for råd og vejledning af en prof, så man kan læse sin hund bedre og ikke sætte den i situationer hvor der bides. men ja, det er bare hvad jeg ville gøre

Har lige lavet en opdate

Anmeld

29. marts 2013

Lauras mor

o1Mutte skriver:

Mandag kommer vores hund til dyrlægen og bliver aflivet.

Han var få cm fra at bide vores bonus datter. Hun ville bare tage selen af ham.. Og det var uden advarsel han bed efter hende. Og det er ikke første gang.. Han har knurret efter flere af vores venners børn.. Nu tør vi ikke mere.

Øv for den da! Men godt den ikke har bidt, og at I tager beslutningen, INDEN den gør det

Men forstår godt det er svært. Har selv to hunde

Anmeld

29. marts 2013

Carina:-)

esioul skriver:

Den er lidt svær. Hunden må jo have fået overskredet nogle grænser. Han er ihvertfald ikk tryg med børn. jeg tænker jeg nok ville give ham en chance og få en adfærdsteapeut ind over. 

Hvad så hvis han næste gang sidder i ansigtet af et barn?

Der var en 21 mdr gammel pige der blev flået i onsdags af familiehunde.

Jeg ville aldrig nogen sinde tage nogen som helst chancer med børn i tankerne.

Hunden kan jo ikke sige dens grænser er overtrådt,eller andet der gør at den føler den må true/bide.

Men har selv hund og den har aldrig nogensinde bare snerret af vores børn på trods af den også går som vagthund.-og har bidt en indbrudstyv.

Så nej ustabile/aggresive hunde skal ikke have chancer -slet ikke med børn.

Anmeld

29. marts 2013

Carina:-)

o1Mutte skriver:

Jeg har lige ringet til en dyrlæge og forklaret ham sagen og også omkring hvordan hunden er. Han mener helt bestemt at den skal aflives. Han sagde at man godt kunne få en adfærds gut ind over, men at der ingen garanti var for at det virkede, og at han ville udgøre en fare imens det står på.. Og når han er så utilregnelig som han er, så mener han at han skal aflives. Men hold nu op hvor er det trist

Jeg synes I gør det rigtige.

Det er ikke sjovt,men jeres datters sikkerhed kommer først 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.