Omg jeg tør ikke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2013

1990h

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg har det på samme måde som MariaE. Jeg glædede mig til at få fødslen overstået men da jeg var igang tænkte jeg ikke over det.
Det er de vildeste oplevelse og allerede få dage efter var jeg klar igen.. Og meget kort tid efter kom ked af det heden iver at vi kun skal opleve det 1 gang mere... Når vi køre forbi sygehuset bliver jeg helt varm indeni.. Puha..
Men havde også en drømmefødsel..

Rigtig meget held g lykke med det.. Håber du får en ligeså fantastisk oplevelse som jeg.

det håber jeg virkelig også.

det må da være så rart med en fødslen der bare forløber fantastisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

1990h

Nettemor skriver:

For mig, kom der et tidspunkt hvor jeg var fuldstændig ligeglad med hvordan det barn kom ud, bare det kom ud! jeg var mega utålmodig til sidst.. (fødte 42+0)

hahahah uhh frygter også at ramme de 42 uger..så forstår jeg godt at du vil have den ud

Anmeld

27. marts 2013

1990h

Miss Church skriver:

Det kan du sagtens søde! Det gør nas ja, men det er en kæmpe oplevelse! 

Åh nu kommer din prinsesse også snart ud til verden 

taak. jaa hun gør. det bliver super spændende..

Anmeld

27. marts 2013

Annette A

Kan nu godt forstå dine tanker, men må faktisk indrømme at jeg var mest rolig ved min første fødsel, da jeg netop ikke vidste hvad jeg gik ind til.

De følgende gange har jeg så fået en masse viden som har gjort at jeg er blevet mere bekymret for om det nu skulle gå galt. Men altså det at føde er jo det mest utrolige man som kvinde kan komme til opleve. Efter mit andet barn blev jeg nærmest "afhængig" af følesen man får ved en fødsel. At ens krop kan klare denne fantastiske opgave og når man ser sit barn for første gang. Så det måtte jeg da opleve en gang mere.

Så mine to yngste er der kun 15 mdr imellem og jeg gjorde det gerne igen, for det er vildt fascinerende at gennemgå en fødsel fordi man kommer så meget rundt i følelsesregistret og man føler sig så nærværende i nuet som man overhovedet kan blive. Ja det er både skræmmende og helt utroligt og det allervigtigste er, at man hele tiden tænker på at det jo resulterer i at man får sit skønne barn at se meget snart.

Håber du får en dejlig fødselsoplevelse og jo du skal nok klare det.

Anmeld

27. marts 2013

1990h

Enirt skriver:

Jeg har nu ikke haft det lige som dig, men jeg havde også et par kusiner som ret tidligt spurgte mig om jeg var bange for at føde og det var jeg ikke på det tidspunkt og blev det heller ikke. For jeg fik det råd at jeg skulle forestille mig hvordan min drømmefødsel blev, at alt gik godt og at jeg bare arbejde sammen med kroppen for så ville alt gå godt. Fik også af vide at hvis jeg gik og var nervøs og modarbejde min krop så ville det gøre mere ondt. Så det prøvede jeg at lade være med. Men lidt nervøs kan man jo aldrig lade være med at blive.

Men så lige denne artikkel på voresbørn og tænke det kunne være noget for dig at læse

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8382-sadan-styrer-du-din-fodselsangst

Hvis du ikke allerede har gjort det kan det være en rigtig god ide at sætte dig ind i hvad der er af smertestillende og hvilket du gerne vil have og ikke have, på den måde får du lidt kontrol over din fødsel. (du skal bare have i baghovedet at det hele kan ændre sig alt efter fødslens forløb) Men det er nemmere at forholde sig til en fiktiv fødsel end slet ikke at have noget billede af hvordan man gerne vil føde.

Fandt også lige dem her

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8333-bliv-klar-til-fodslen

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8059-smertelindring-det-kan-du-fa-under-fodslen

Og bare lige for at slå det fast, så synes du at du er verdens sejeste kvinde når du har født dit barn og jeg er sikker på at du vil gøre det igen. Sådan havde jeg det og har det stadig sådan.

tusinde tak for dine links har tjekket to af dem og de har været til god nytte

netop det med smertelindringen er også meget af det jeg går og spekulere på nu og tager en lang snak med jordmor om det til sidste jordmor besøg

jeg er sikker på du har ret. at bagefter føler man sig SÅ sej og at man klarede den jeg glæder mig så meget til bagefter hvor det er overstået og man ligger der og nærmest har glemt hvordan det var som de fleste siger man gør jeg vælger i hvert fald at tage det som en oplevelse. men det bare så svært at forstille sig at noget så "stort" skal ud dernede

Anmeld

27. marts 2013

1990h

LuLy skriver:

Det er det helt sikkert, for man ved ikke hvad man skal forberede sig på. Du kan ike forberede dig, og man kan sagtens sidde og sige at du bare skal gøre sådan og sådan. Men når man er i situationen så gør man som man har det bedst med

det tror jeg du har ret i. glæder mig vildt til at være i hele oplevelsen selv.. for man hører SÅ mange forskellige ting hvor man hele tiden må minde sig om at to fødsler ikke er ens.

Anmeld

27. marts 2013

1990h

Faith skriver:

Der findes ikke noget mere fantastisk end at føde! Ja det gør mega pisse ondt, men for hver ve man har, ved man at man er et skridt tættere på at møde sin guldklump. Og så er det bare et fantastisk stykke arbejde ens krop laver! Bagefter er man høj af adrenalin og pisse stolt over det man lige har præsteret. Jeg har født 3 børn og gør det gerne 3 gange mere

Pøj pøj med dit livs oplevelse.

se sådan en som dig, med tre bebser der gerne tog 3 til. det giver mig lige et lille boost til at jeg sagtens kan klare det når nogle gerne gør det igen

Anmeld

27. marts 2013

1990h

Christina A skriver:

Kan nu godt forstå dine tanker, men må faktisk indrømme at jeg var mest rolig ved min første fødsel, da jeg netop ikke vidste hvad jeg gik ind til.

De følgende gange har jeg så fået en masse viden som har gjort at jeg er blevet mere bekymret for om det nu skulle gå galt. Men altså det at føde er jo det mest utrolige man som kvinde kan komme til opleve. Efter mit andet barn blev jeg nærmest "afhængig" af følesen man får ved en fødsel. At ens krop kan klare denne fantastiske opgave og når man ser sit barn for første gang. Så det måtte jeg da opleve en gang mere.

Så mine to yngste er der kun 15 mdr imellem og jeg gjorde det gerne igen, for det er vildt fascinerende at gennemgå en fødsel fordi man kommer så meget rundt i følelsesregistret og man føler sig så nærværende i nuet som man overhovedet kan blive. Ja det er både skræmmende og helt utroligt og det allervigtigste er, at man hele tiden tænker på at det jo resulterer i at man får sit skønne barn at se meget snart.

Håber du får en dejlig fødselsoplevelse og jo du skal nok klare det.

smiler. jeg har hørt fra mange 2 gangs fødende at 2 gang næsten var værst fordi de vidste jo hvad de gik ind til.

jeg er sikker på det nok skal gå. så snart man ligger der så det virkeligt.. lige nu føles det stadig så uvirkeligt og alle de tanker om at man snart bliver 3 her hjemme.. men ud skal hun jo. heldigvis

Anmeld

27. marts 2013

Annette A

smiler. jeg har hørt fra mange 2 gangs fødende at 2 gang næsten var værst fordi de vidste jo hvad de gik ind til.

jeg er sikker på det nok skal gå. så snart man ligger der så det virkeligt.. lige nu føles det stadig så uvirkeligt og alle de tanker om at man snart bliver 3 her hjemme.. men ud skal hun jo. heldigvis

Jo klart det er jo også en underlig tanke at der kommer et nyt menneskeliv ind i ens verden lige pludselig og første gang har man jo slet ikke nogen ide om hvordan det er/bliver. Man tror ligesom ikke på det før man er i det.

Men ja nu er det bare om at glæde Jer til I ser Jeres lille pige for første gang. Det er med garanti det mest vidunderlige uanset hvad.

Anmeld

27. marts 2013

1990h

Christina A skriver:

Jo klart det er jo også en underlig tanke at der kommer et nyt menneskeliv ind i ens verden lige pludselig og første gang har man jo slet ikke nogen ide om hvordan det er/bliver. Man tror ligesom ikke på det før man er i det.

Men ja nu er det bare om at glæde Jer til I ser Jeres lille pige for første gang. Det er med garanti det mest vidunderlige uanset hvad.

nej det jo det glæder mig vildt til at opleve den følelse som de siger man får så snart baby er ude. den der moder følelse der bare kommer strømmende..lige nu er det svært at forholde sig til at man overhovedet skal have en baby snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.