Omg jeg tør ikke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

1990h

Mamalou skriver:

Nej det er nok meget naturligt at have det sådan, men det er en ringe trøst i din situation. Du finder din helt egen strategi, når først fødslen er i gang og så glemmer du alt om hvor bange du har været. Det tror jeg  

det håber jeg virkelig det bliver så vildt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

VIPpigen

JEG syntes ikke det er slemt...

Men jeg skal også ærligt indrømme at mit fokus på smerter var et helt andet sted da jeg først skulle føde. Jeg er smertepatient, og har en dårlig fod. Det er altså ikke en god kombination med en meget skæv fod, og en som holder den fordi du skal presse... Så i mit hovede skældte jeg mere ud, og tænkte på hvor pokkers ondt jeg havde i foden, end at jeg var ved at føde...

men vi er alle sammen så forskellige, og jeg har en meget høj smerteterskel, lige foruden med min fod

Men er overbevist om at alle de smerter du syntes er såå slemme, dem tænker du ikke over med det samme du har dit lille vidunder ude. Alle smerter er glemt 

Anmeld

26. marts 2013

simone_jacobsen

1990h skriver:

Jeg tør ikke føde er 36+5 i dag og der ikke langt igen. 24 dage til termin hvor blev tiden af..

hvor er det skræmmende at gå noget i møde som man overhovedet ikke aner hvordan er, noget som man ikke har kontrol over på forhånd.

jeg trøster mig med at jeg ikke er den første der skal føde og at nogle kvinder gør det flere gange

Kan sagtens huske følelsen. Jeg syntes det beroligede mig lidt, at lave fødselsberetninger herinde og da jeg ramte terminsdatoen var jeg fuldstændig uden frygt og ville bare have min dreng i armene

Anmeld

27. marts 2013

Frk-Lotusblomst

Jeg har det på samme måde som MariaE. Jeg glædede mig til at få fødslen overstået men da jeg var igang tænkte jeg ikke over det.
Det er de vildeste oplevelse og allerede få dage efter var jeg klar igen.. Og meget kort tid efter kom ked af det heden iver at vi kun skal opleve det 1 gang mere... Når vi køre forbi sygehuset bliver jeg helt varm indeni.. Puha..
Men havde også en drømmefødsel..

Rigtig meget held g lykke med det.. Håber du får en ligeså fantastisk oplevelse som jeg.

Anmeld

27. marts 2013

Enirt

1990h skriver:

Jeg tør ikke føde er 36+5 i dag og der ikke langt igen. 24 dage til termin hvor blev tiden af..

hvor er det skræmmende at gå noget i møde som man overhovedet ikke aner hvordan er, noget som man ikke har kontrol over på forhånd.

jeg trøster mig med at jeg ikke er den første der skal føde og at nogle kvinder gør det flere gange

Jeg har nu ikke haft det lige som dig, men jeg havde også et par kusiner som ret tidligt spurgte mig om jeg var bange for at føde og det var jeg ikke på det tidspunkt og blev det heller ikke. For jeg fik det råd at jeg skulle forestille mig hvordan min drømmefødsel blev, at alt gik godt og at jeg bare arbejde sammen med kroppen for så ville alt gå godt. Fik også af vide at hvis jeg gik og var nervøs og modarbejde min krop så ville det gøre mere ondt. Så det prøvede jeg at lade være med. Men lidt nervøs kan man jo aldrig lade være med at blive.

Men så lige denne artikkel på voresbørn og tænke det kunne være noget for dig at læse

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8382-sadan-styrer-du-din-fodselsangst

Hvis du ikke allerede har gjort det kan det være en rigtig god ide at sætte dig ind i hvad der er af smertestillende og hvilket du gerne vil have og ikke have, på den måde får du lidt kontrol over din fødsel. (du skal bare have i baghovedet at det hele kan ændre sig alt efter fødslens forløb) Men det er nemmere at forholde sig til en fiktiv fødsel end slet ikke at have noget billede af hvordan man gerne vil føde.

Fandt også lige dem her

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8333-bliv-klar-til-fodslen

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8059-smertelindring-det-kan-du-fa-under-fodslen

Og bare lige for at slå det fast, så synes du at du er verdens sejeste kvinde når du har født dit barn og jeg er sikker på at du vil gøre det igen. Sådan havde jeg det og har det stadig sådan.

Anmeld

27. marts 2013

Nettemor

For mig, kom der et tidspunkt hvor jeg var fuldstændig ligeglad med hvordan det barn kom ud, bare det kom ud! jeg var mega utålmodig til sidst.. (fødte 42+0)

Anmeld

27. marts 2013

Miss Church

1990h skriver:

Det kan du sagtens søde! Det gør nas ja, men det er en kæmpe oplevelse! 

Åh nu kommer din prinsesse også snart ud til verden 

Anmeld

27. marts 2013

lycly

1990h skriver:

håber du har ret.. det bar så skræmmende at skal igennem noget man slet ikke kan forstile sig hvordan bliver

Det er det helt sikkert, for man ved ikke hvad man skal forberede sig på. Du kan ike forberede dig, og man kan sagtens sidde og sige at du bare skal gøre sådan og sådan. Men når man er i situationen så gør man som man har det bedst med

Anmeld

27. marts 2013

Faith

Der findes ikke noget mere fantastisk end at føde! Ja det gør mega pisse ondt, men for hver ve man har, ved man at man er et skridt tættere på at møde sin guldklump. Og så er det bare et fantastisk stykke arbejde ens krop laver! Bagefter er man høj af adrenalin og pisse stolt over det man lige har præsteret. Jeg har født 3 børn og gør det gerne 3 gange mere

Pøj pøj med dit livs oplevelse.

Anmeld

27. marts 2013

1990h

VIPpigen skriver:

JEG syntes ikke det er slemt...

Men jeg skal også ærligt indrømme at mit fokus på smerter var et helt andet sted da jeg først skulle føde. Jeg er smertepatient, og har en dårlig fod. Det er altså ikke en god kombination med en meget skæv fod, og en som holder den fordi du skal presse... Så i mit hovede skældte jeg mere ud, og tænkte på hvor pokkers ondt jeg havde i foden, end at jeg var ved at føde...

men vi er alle sammen så forskellige, og jeg har en meget høj smerteterskel, lige foruden med min fod

Men er overbevist om at alle de smerter du syntes er såå slemme, dem tænker du ikke over med det samme du har dit lille vidunder ude. Alle smerter er glemt 

jeg håber du har ret. jeg håber det går som smurt og smerten er glemt bagefter..

og øv med din fod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.