Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

TNBC

B&J skriver:

jaaa desværre er det noget de har født men men min mor har ikke være så god til at sige dem modspil så det gør det jo lidt være, men ja det var hendes måde for at være en god mor det er ikke noget at gøre ved...

Nej de er skadet.
Godt du ikke har arvet den opdragelses metode fra din mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

B&J

Yurie skriver:

Nej de er skadet.
Godt du ikke har arvet den opdragelses metode fra din mor.

nej desværre blev jeg bare alt alt alt for hurtig voksen istedet det har heller ikke været sjovt og været en masse andet igennem så der er ander ting jeg har det er ikke sjovt, men sådan er det må erkende jeg holder meget af min mor selv om engang i mellem jeg kunne smide hende ud

Anmeld

23. marts 2013

TNBC

B&J skriver:

nej desværre blev jeg bare alt alt alt for hurtig voksen istedet det har heller ikke været sjovt og været en masse andet igennem så der er ander ting jeg har det er ikke sjovt, men sådan er det må erkende jeg holder meget af min mor selv om engang i mellem jeg kunne smide hende ud

Ja man holder af hende, men man behøver ikke være enig i hendes opdragelse

Anmeld

23. marts 2013

B&J

Yurie skriver:

Ja man holder af hende, men man behøver ikke være enig i hendes opdragelse

nemlig og det er jeg bestemt heller ikke

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Lullaby skriver:

Jeg har ENDELIG fået lov til at holde jul for alle i min familie. Vi har købt hus og jeg meldte ud, at jeg gerne ville holde jul. Det skulle så lige cleares af min svigerinde da hun helst ser at hun kan have min svigermor for sig selv.

Men anyhow. Sagen er den, at jeg tænker meget over mandelgaverne. Hos min svigermor gør hun det, at alle ungerne får en mandel i hver deres skål. Så får de alle en mandelgave. Hos min mor er der en mandel til alle.

Jeg synes at det er noget underligt noget det der med mandelgave i alles skåle. For så lærer børn ikke, at man ikke altid kan vinde. Hendes børn har "taget skade" af at de altid vinder noget. Feks i år til fastelavn vandt de ikke en krone, de blev eddikesure og skabte sig så hun tog ud og fandt dem hver en krone

Jeg synes at vi kan gøre det, at der er en voksenskål og en børneskål. I børneskålen er der en mandel og i voksen en mandel. Så har jeg indgået en smule kompromis.

Ja jeg ved godt, at jeg er langt fremme men jeg tænker meget over sådan noget og elsker at planlægge. Også fordi det har været en stor drøm, at få lov til at holde jul med både svigerfamilie og min.

Julen handler jo om traditioner, dvs når i er hos din svigerfamilie holdes det på en måde og når i er ved din familie holdes det på en anden måde - og når i skal holde jul, så starter i jeres egne traditioner. I kan tage lidt af det i kan lide fra jeres familier og blande det hele sammen, men i bund og grund skal julen hos jer være JERES. Så længe den tilgodeser at der f.eks kommer børn ( som jeg ved er indlysende når i selv har), eller der kunne komme bedsteforældre/oldeforældre som har noget bestemt de gerne vil have, det kunne være medisterpølse ved siden af flæskesteg og/-eller and. Så er det i mine øjne ikke op til gæsterne at vurdere hvor mange mandler der kommer i skålene - det bestemmer i.

Så må din svigerinde forklare sine børn, at når vi holder jul ved *** så foregår det sådan og næste gang bliver det hos farmor/farfar og så er det sådan. At hendes børn så muligvis ikke forstår det eller ikke får det forklaret godt nok kan ikke være dit problem.

Håber det giver mening

/Fenja

Anmeld

23. marts 2013

Frk.S

Jeg har ENDELIG fået lov til at holde jul for alle i min familie. Vi har købt hus og jeg meldte ud, at jeg gerne ville holde jul. Det skulle så lige cleares af min svigerinde da hun helst ser at hun kan have min svigermor for sig selv.

Men anyhow. Sagen er den, at jeg tænker meget over mandelgaverne. Hos min svigermor gør hun det, at alle ungerne får en mandel i hver deres skål. Så får de alle en mandelgave. Hos min mor er der en mandel til alle.

Jeg synes at det er noget underligt noget det der med mandelgave i alles skåle. For så lærer børn ikke, at man ikke altid kan vinde. Hendes børn har "taget skade" af at de altid vinder noget. Feks i år til fastelavn vandt de ikke en krone, de blev eddikesure og skabte sig så hun tog ud og fandt dem hver en krone

Jeg synes at vi kan gøre det, at der er en voksenskål og en børneskål. I børneskålen er der en mandel og i voksen en mandel. Så har jeg indgået en smule kompromis.

Ja jeg ved godt, at jeg er langt fremme men jeg tænker meget over sådan noget og elsker at planlægge. Også fordi det har været en stor drøm, at få lov til at holde jul med både svigerfamilie og min.

He he, ja du er da tidligt ude.

Jeg er HELT enig med dig. Jeg synes at det er noget pjat hvis alle børn skal have en mandel hver. Så går legen ligesom lidt af det. Og helt ærligt... får de ikke rigeligt med gaver den aften?

I vores famile har der aldrig været mandel til alle børn. Man spillede om den - om man var 4 eller 74.... det har aldrig været et problem, sådan var det, og det var en del af juleaften. Da jeg var barn var vi dog som regel rigtig mange mennesker juleaften. Derfor var der en skål (med én mandel i) til de små børn, en skål (med én mandel i) til de større børn/unge og en skål (med én mandel i) til de voksne. Altså 3 mandler - dog også til over 20 mennesker.

Så jeg synes dit kompromis er fint. Det gør det nok også lidt nemmere at finde mandelgave, hvis den ikke skal kunne gå til én på 4 og én på 74. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.