Jeg har ENDELIG fået lov til at holde jul for alle i min familie. Vi har købt hus og jeg meldte ud, at jeg gerne ville holde jul. Det skulle så lige cleares af min svigerinde da hun helst ser at hun kan have min svigermor for sig selv. 
Men anyhow. Sagen er den, at jeg tænker meget over mandelgaverne. Hos min svigermor gør hun det, at alle ungerne får en mandel i hver deres skål. Så får de alle en mandelgave. Hos min mor er der en mandel til alle.
Jeg synes at det er noget underligt noget det der med mandelgave i alles skåle. For så lærer børn ikke, at man ikke altid kan vinde. Hendes børn har "taget skade" af at de altid vinder noget. Feks i år til fastelavn vandt de ikke en krone, de blev eddikesure og skabte sig så hun tog ud og fandt dem hver en krone 
Jeg synes at vi kan gøre det, at der er en voksenskål og en børneskål. I børneskålen er der en mandel og i voksen en mandel. Så har jeg indgået en smule kompromis. 
Ja jeg ved godt, at jeg er langt fremme men jeg tænker meget over sådan noget og elsker at planlægge. Også fordi det har været en stor drøm, at få lov til at holde jul med både svigerfamilie og min. 
Anmeld