Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

kriknu

Yurie skriver:

Man behøver jo heller ikke at tage en kæmpe skål..

Nej det ved jeg godt, men jeg ved også at flere af mine venner har oplevet det, og det samme har jeg ... og det er simpelthen synd i sær hvis der er børn med for man pakker jo ikke gaver op før alle er færdige med at spise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

TNBC

kriknu skriver:

Nej det ved jeg godt, men jeg ved også at flere af mine venner har oplevet det, og det samme har jeg ... og det er simpelthen synd i sær hvis der er børn med for man pakker jo ikke gaver op før alle er færdige med at spise 

Så må have en stor skål eller folk der ikke spiser meget, for vi hsr altid fundet den og vi plejede at være fem mennesker, ca. Og det var ikke en lille skål. Man skal bare lade vær med at lægge den så langt ned.

Anmeld

23. marts 2013

TNBC

B&J skriver:

jeg ville gøre 100% lige som dig en voksen skål og en børne skål, for 2 år siden meldte jeg klart ud til min mor og søskende de ikke fik en mandel mere det skal lige siges de bliver 20 og 22 så dangang var de 18 og 20, jeg rystede på hovede af det men det var for der ikke kom et eller andet, jeg er så lige glad de skal lære man ikke bare kan vinde og få hvergang....

og  nej du er ikke langt fremme du har det lige som mig jeg tænker også over sådan nogle ting lang tid før alle ander

Havde de fået en mandel hver, hvert år i 18 og 20år?

Anmeld

23. marts 2013

Lullaby

Yurie skriver:

Det får min svoger og svigerinde stadigvæk. De er 20 og 21

Anmeld

23. marts 2013

TNBC

Lullaby skriver:

Det får min svoger og svigerinde stadigvæk. De er 20 og 21

Seriøst? Hvad med at de bliver voksne og finder ud af at ikke alle kan vinde? Jeg skulle da i hvert fald ikke spille spil med dem.
Men som jeg skrev i mit første indlæg, lav det som du vil og så må de blive sure. De er sku nød til at blive voksne. Jeg havde ikke gidet at finde mig i sådan en barnlig opførsel.

Anmeld

23. marts 2013

B&J

Yurie skriver:

jep, det er nu mere fordi de er ikke helt som ander børn deres ene hjerne halvdel er kun 6-8år og den anden er så den alder de har og de kan ikke altid arbejde sammen så stedet for min mor skulle få en konflikt med dem ja så gav hun dem en hver hvor jeg så brød det for nu skulle de lære det

Anmeld

23. marts 2013

TNBC

B&J skriver:

jep, det er nu mere fordi de er ikke helt som ander børn deres ene hjerne halvdel er kun 6-8år og den anden er så den alder de har og de kan ikke altid arbejde sammen så stedet for min mor skulle få en konflikt med dem ja så gav hun dem en hver hvor jeg så brød det for nu skulle de lære det

Godt du brød den.

Anmeld

23. marts 2013

B&J

Yurie skriver:

Godt du brød den.

jaaa det syntes jeg nemlig også

Anmeld

23. marts 2013

Lullaby

Yurie skriver:

Seriøst? Hvad med at de bliver voksne og finder ud af at ikke alle kan vinde? Jeg skulle da i hvert fald ikke spille spil med dem.
Men som jeg skrev i mit første indlæg, lav det som du vil og så må de blive sure. De er sku nød til at blive voksne. Jeg havde ikke gidet at finde mig i sådan en barnlig opførsel.

Nej jeg siger også, at sådan er det. Det er mine regler. Men min svigermor er så bange for ballade. Længere historie.

Anmeld

23. marts 2013

nielsen80

Lullaby skriver:

Jeg har ENDELIG fået lov til at holde jul for alle i min familie. Vi har købt hus og jeg meldte ud, at jeg gerne ville holde jul. Det skulle så lige cleares af min svigerinde da hun helst ser at hun kan have min svigermor for sig selv.

Men anyhow. Sagen er den, at jeg tænker meget over mandelgaverne. Hos min svigermor gør hun det, at alle ungerne får en mandel i hver deres skål. Så får de alle en mandelgave. Hos min mor er der en mandel til alle.

Jeg synes at det er noget underligt noget det der med mandelgave i alles skåle. For så lærer børn ikke, at man ikke altid kan vinde. Hendes børn har "taget skade" af at de altid vinder noget. Feks i år til fastelavn vandt de ikke en krone, de blev eddikesure og skabte sig så hun tog ud og fandt dem hver en krone

Jeg synes at vi kan gøre det, at der er en voksenskål og en børneskål. I børneskålen er der en mandel og i voksen en mandel. Så har jeg indgået en smule kompromis.

Ja jeg ved godt, at jeg er langt fremme men jeg tænker meget over sådan noget og elsker at planlægge. Også fordi det har været en stor drøm, at få lov til at holde jul med både svigerfamilie og min.

Dit hus, dine regler! Sådan er det.

Jeg synes dog, du bør melde ud, hvordan du agter at gøre det inden jul, så din svigerinde kan forbedre sine børn på, at det bliver anderledes i år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.